Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Test: Ducati Scrambler Full Throttle w nowej odsłonie na 2019 rok – radość, która nie ustaje Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Test: Ducati Scrambler Full Throttle w nowej odsłonie na 2019 rok – radość, która nie ustaje test, opinie i oceny

Są motocykle o doskonałych osiągach, perfekcyjnym prowadzeniu, dużej dzielności terenowej czy doskonale nadające się do turystyki. Przedstawiciel każdej z tych grup jest perfekcyjny w tym, do czego został zaprojektowany. Niestety, coraz częściej wraz z przystosowywaniem motocykla do danej funkcji pozbawia się właściciela prawdziwej, dziecięcej radości z jazdy. Na szczęście do redakcji trafił motocykl, który nam ją serwuje w nadmiernej wręcz ilości…

Zmiany

Ducati Scrambler Full Throttle, bo o nim mowa jest na rynku od kilku lat. Zmiany obowiązujące na rok 2019 to przede wszystkim nowy osprzęt kierownicy oraz przeprogramowana elektronika (zmieniła się reakcja na gaz, ABS działa teraz w złożeniu). Motocykl otrzymał światła do jazdy dziennej, wskaźnik ilości paliwa oraz kilka nowych wersji kolorystycznych, z których najciekawsza trafiła w nasze ręce.

 

Pola pod numery startowe to cecha Full Throttle'a...

Nadwozie

Ducati nawiązuje stylistyką do nurtu scrambler/street tracker co akcentują szersza kierownica czy miejsce na pola startowe z boku pojazdu. Nakładka na siedzenie pasażera dodaje stylu podobnie jak logo Ducati Scrambler które jest jednym z najładniejszych „napisów na baku” wśród seryjnych motocykli.

 

W tej wersji kolorystycznej jest po prostu piękny...

 

Przedni reflektor, chociaż klasyczny ma wbudowane światła do jazdy dziennej. Przed oczami kierowcy rozpościera się elektroniczny licznik w okrągłej puszce. Detali, na których zawiesimy oko jest ogrom: manetki, klamki, osprzęt, wlew paliwa, czy genialna, śliczna, doskonale proporcjonalna kanapa.

Wskazania chociaż cyfrowe idealnie pasują do klimatu motocykla. Scrambler został wyposażony w gniazdo USB umieszczone pod siedzeniem.

 

Kształt motocykla może się podobać, za sprawą efektownego lakierowania oraz kół z 10 ramiennymi szprychami wygląda na rasową, wyścigową maszynę do flat-tracka. Elegancji dodają tylny reflektor oraz kierunkowskazy wykonane w technologii LED oraz wydech 2 w 2 z wykończonymi na czarno tłumikami Termignoni o pięknym, basowym brzmieniu.

Technika

Do napędu motocykla Ducati wybrało jednostkę L2 o pojemności 803 ccm z dwoma zaworami na cylinder. Jednostka napędowa oferuje bardzo dobrą dynamikę przy fantastycznym dźwięku. W zasadzie decyzja o zakupie może być podjęta tylko po uruchomieniu silnika i potwierdzeniu dostępności motocykla w kolorze żółto czarnym. Przeniesienie napędu odbywa się za pomocą hydraulicznego sprzęgła oraz precyzyjnie działającej skrzyni biegów.

 

Za wydech specjaliści od akustyki powinni dostać taką premię, żeby do końca życia mieszkać przy plaży...

 

Zawieszenia dostarczyła firma Kayaba – przednie to widelec USD z tyłu znajdziemy amortyzator centralny z regulacją napięcia wstępnego. Hamulce pochodzą z Brembo – przy obydwu kołach zdecydowano się na montaż pojedynczej tarczy o średnicy 330 mm (współpracującej z zaciskiem Brembo Monobloc) przy kole przednim oraz 245 mm z tyłu. Przewody hamulcowe posiadają stalowy oplot.

 

Ducati w tym modelu postawiło na minimalizm funkcjonalny – z elektroniki poza bogatym zestawem wskazań (zasięg, zużycie paliwa, wyświetlacz biegów) zdecydowano się na montaż tylko ABSu, za to działającego w złożeniach.

 

 

Więcej o motocyklach Ducati Autor:

Strony:

Redaktor
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Ducati Scrambler Full Throttle 2019

40
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści