Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Test: BMW R1250 RS na 2019 rok - sportowy turystyk z pazurem… Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Test: BMW R1250 RS na 2019 rok - sportowy turystyk z pazurem… test, opinie i oceny

Rok 2019 okazuje się przełomowy dla sportowo-turystycznego modelu RS, który przede wszystkim otrzymał nowy silnik owiewki i sporo zmian w elektronice. Czy nowy design i bokser ze zmiennymi fazami rozrządu bronią relatywnie wysoką cenę zakupu? Jak motocykl sprawdził się w codziennej jeździe?

Testowany motocykl został wyposażony w pakiet „Exclusive” (obejmujący określony wzór lakierowania i aluminiowe panele + 1488zł), pakiet „Dynamic” (kierunkowskazy LED, opcje PRO trybów pracy silnika, quick i down shifter, światła do jazdy dziennej + 4052 zł), pakiet „Touring” (mocowanie kufrów, tempomat, dynamic ESA, podstawka centralna, baza do nawigacji, bezdotykowy kluczyk, + 6780 zł), system SOS, (czyli awaryjne powiadomienie służb w przypadku kolizji, +1344 zł), podgrzewane manetki za 888 zł) oraz kontrolę ciśnienia w oponach za 932 zł. Finalnie przy cenie bazowej pojazdu 61 600 zł osiągamy wartość nieco ponad 76 tysięcy złotych. To kwota dość wysoka, dlatego postaramy się odpowiedzieć, czy jest adekwatna do wartości użytkowej i radości z jazdy tym modelem.

 

Piękno, dynamika, prowadzenie; R1250RS - kawał dobrej maszyny...

Nadwozie

Wraz ze zmianą designu nadwozie BMW zyskało nową świeżość i atrakcyjność. Wygląda dynamicznie, fajnie, a światła do jazdy dziennej robią naprawdę dobre wrażenie i świetnie podkreślają wygląd motocykla. Skuteczność reflektorów w nocy jest bardzo dobra. Ciekawostką są światła parkingowe, które po wyłączeniu motocykla świecą przez kilka sekund tak, abyśmy mogli wziąć ze sobą bagaż i udać się do domu. Przednia szyba jest regulowana ręcznie w dwóch pozycjach. Jedna zmniejszy zużycie paliwa przy prędkościach maksymalnych druga zapewni ochronę przed deszczem nawet przy wzroście 190 cm. Jazda w złą pogodę potwierdza bardzo dobrą ochronę przed wodą i wiatrem. Dopóki się nie zatrzymamy woda nie przedostanie się za osłony – pozostaniemy suchymi, nasze buty także.

 

Reflektory do jazdy dziennej oraz światła LED...

 

Ergonomia motocykla jest doskonała; wszystko w zasięgu ręki, intuicyjnie a sportowo-turystyczna pozycja zapewnia wygodne pokonanie szybkim tempem dłuższych odległości. Kąt ugięcia nóg nie powoduje zmęczenia - miejsca jest tyle, że zajmiemy pozycję zarówno sportową jak i turystyczną. Widoczność w lusterkach zapewnia dobrą obserwację sytuacji za nami.

 

praktycznie: zestaw narzędzi w sensownym organizerze...

 

Pasażer ma porównywalnie dobre warunki pracy. Pod siodełkiem znajdziemy akceptowalnej wielkości schowek a spód siedzenia pasażera skrywa sprytny organizator fabrycznych narzędzi.

Opcjonalny stelaż pod kufer centralny jest doskonałym punktem do kotwiczenia bagażu, toreb, czy ekspandera.

 

 

Więcej o motocyklach BMW Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

BMW R1250RS 2019 galeria zdjeć

72
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści