-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje TOP 5: Jaki klasyk do 10 tysięcy złotych? Co warto kupić? [youngtimer, klasyk, oldschool] Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

TOP 5: Jaki klasyk do 10 tysięcy złotych? Co warto kupić? [youngtimer, klasyk, oldschool]

Youngtimery i klasyki cieszą się w Polsce coraz większym uznaniem. Nie tylko samochody ale i motocykle. To, co niedawno było "starą, bezwartościową japonią" dzisiaj zaczyna być szanowanym "oldschoolem". Czy dysponując kwotą 10 tysięcy złotych mamy szansę na zakup czegoś ciekawego?

Na legendarne sprzęty w klimacie Kawasaki Z1300 czy Hondę CB1100R z początku lat 80 zdecydowanie nie, chyba, że do gruntownego remontu. Jednak znajdziemy mnóstwo modeli, od których wielu motocyklistów zaczynało swoją przygodę z "japsami".

 

Oczywiście dużo zależy od szczęścia - przyjmijmy jednak, że kwota musi wystarczyć na motocykl w dobrym stanie technicznym, z oryginalnym lakierem, kompletny. Zdajemy sobie także sprawę, że jednoślad w stanie "fabrycznym" będzie kosztował mnóstwo pieniędzy. My jednak szukamy zadbanego pojazdu z oryginalnym lakierem i ewentualną "patyną" wynikającą z użytkowania. Mamy też świadomość, że czasem wymienionych motocykli nie znajdziemy w aukcjach, a czasem jest ich kilka. Tak to bywa w przypadku klasyków...

 

Kończąc teoretyzowanie, co polecamy jako trwały youngtimer do 10 tysięcy złotych?

 

Honda CB400F

Dlaczego czterysetka, skoro kultowa była 750? Większy model ma ceny adekwatne do swojego statustu na rynku. Są także wersje 500 i 550 ccm, ale nam najbardziej pasuje właśnie 400. Ma piękne ukształtowane kolektory 4 w 1, zapewnia godne osiagi, deska rozdzielcza jest niemal identyczna z wspomnianymi 500/550 ccm i 750 ccm. Szprychowe koła oraz kanapa otwierana na bok były typowymi rozwiązaniami Hondy w latach 70. Co ciekawe, mimo skromnej pojemności motocykl wyposażono w przedni hamulec tarczowy.

 

Ta "fourka" ma zmienione lusterka. Mimo to, zdecydowanie do nas przemiawia...

 

Reasumując: wygląd, trwałość, styl, idealne proporcje i niezła relacja ceny do jakości, zwrotności i osiągów. Co ciekawe motocykl można uruchomić rozrusznikiem elektrycznym i kopniakiem.

 

 

Więcej o motocyklach Kawasaki

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści