Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy kasków motocyklowych Szybka turystyka - Shoei GT-Air i Schuberth S2 – porównanie kasków Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Szybka turystyka - Shoei GT-Air i Schuberth S2 – porównanie kasków test, opinie i oceny

Kiedy mówimy szybka turystyka, mamy na myśli takie motocykle jak na przykład Suzuki Hayabusa czy Honda CBR1100 XX Super Blackbird. Kiedy mówimy kaski do szybkiej turystyki, mamy na myśli Shoei GT-Air i Schuberth S2.

O ile w przypadku wymienionych motocykli obie maszyny łączy tylko przeznaczenie i niebotyczne prędkości, o tyle w przypadku tych dwóch kasków walka jest nieco bardziej zacięta, ponieważ w wielu kryteriach idą one łeb w łeb.


Shoei GT-Air został zaprezentowany w 2013 roku jako topowy model integralny przeznaczony do sportowej turystyki oraz rekreacyjnej jazdy na torze wyścigowym. Takie samo przeznaczenie ma zaprezentowany rok wcześniej Schuberth S2, z którym GT-Air ma konkurować. Oba kaski charakteryzuje zaawansowana budowa, aerodynamiczne kształty, rozbudowany system wentylacji i niemała cena.

Skorupa

Skorupa Shoei GT-Air to połączenie materiału AIM oraz wypełnienie EPS, które jest niczym innym jak granulatem styropianowym. Diabeł tkwi właśnie w AIM, który łączy ze sobą lekkość i trwałość. Rozwinięcie tego skrótu to Advanced Integrated Matrix. Skorupa ta składa się z wielu warstw włókien organicznych oraz szklanych połączonych z żywicą syntetyczną. Skorupa jest kształtowana za pomocą wzmocnionych włókien. Główną jej zaletą jest elastyczność, która ma przekładać się na amortyzację podczas upadku.


W przypadku Schubertha mamy do czynienia z włóknami S.T.R.O.N.G., które również mają zapewniać lekkość, trwałość i skuteczną ochronę głowy. Wewnętrzna skorupa wykonana jest z pianki EPS.


Waga obu kasków jest zbliżona - GT-Air waży około 1450g, S2 waży około 1460g (rozmiary L).


Niemal identyczna, ale inaczej nazwana technologia przekłada się na wyniki testów SHARP. Zarówno GT-Air jak i S2 mają trzy gwiazdki. Shoei wypada jednak znacznie lepiej przy uderzeniach bocznych. W przypadku Schubertha miejsca uderzeń są zaznaczone na czerwono zarówno z prawej strony jak i z lewej, gdzie znajduje się mechanizm blendy.


Producenci położyli duży nacisk na aerodynamikę swoich kasków i oba były opracowywane przy użyciu tunelu aerodynamicznego. Jeśli chodzi o stylistykę, to S2 i GT-Air poszły w dwóch różnych kierunkach. GT-Air ma więcej przetłoczeń i jest nieco wydłużony w tylnej części. Schuberth to z kolei przykład powściągliwości niemieckich projektantów. Ostatecznie wygląd pozostaje oczywiście kwestią gustu.

Wnętrze

Shoei zastosował w swoim kasku pianki poliuretanowe o różnym stopniu twardości. Materiał ma właściwości oddychające i podczas jazdy miejskiej ciężko jest się spocić. Schuberth poszedł po bandzie i do produkcji wyściółki zastosował Coolmax i Thermocool. Markowe rozwiązania sprawdzają się nieco lepiej, ale w ogólnym rozrachunku komfort wyściółki w obu kaskach jest bardzo zbliżony. Zarówno w GT-Air jak i w S2 wyściółka może być wyjmowana do prania.


Kaski są przystosowane do montażu interkomów dzięki wnękom na głośniki. Oprócz tego Schuberth schował w tylnej części S2 antenę FM. Schuberth oferuje do swoich kasków dedykowane interkomy. Shoei z kolei rozpoczął w zeszłym roku współpracę z Cardo i dzięki temu powstał model SHO-1, który można z powodzeniem zastosować między innymi w GT-Air.


W obu przypadkach zastosowano zapięcie Micro-lock, które jest wygodne i łatwe w obsłudze, choć krótkie paski w GT-Air mogą sprawiać problem osobom z szerszą szyją.

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Strony:

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Porównanie kasków Shoei GT-Air i Schuberth S2

14
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści