-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Laboratorium

Suzuki GSX 650F test, opinie i oceny

Suzuki GSX-F 650 bardzo chce wyglądać jak sportowy motocykl i trzeba przyznać, że wychodzi mu to całkiem nieźle. Nawet ludzie dobrze znający się na jednośladach mogą na pierwszy rzut oka pomylić go z modelem GSX-R 600/750, zwłaszcza z edycji K4.
Sportowo-turystyczne motocykle serii GSX-F nie są nowością w ofercie Suzuki. Poprzednie, znane z lat 90`tych wersje, zaopatrzone w silniki o pojemności 600 oraz 750ccm zostały przez użytkowników ochrzczone „imbryk” albo „jajko”. Wszystko za sprawę szczelnego kokonu owiewek. W praktyce stanowiły całkiem udane, w miarę tanie konstrukcje, oferujące przyzwoite osiągi. Było to nawet niegdysiejsze „Najtańsze 200 km/h na rynku”.
 

Patrząc na najnowszą wersję nie da się ukryć, że poprzednie „Gixefy” to przeżytek. Przyznam szczerze, że na odbiór tego motocykla czekałem z utęsknieniem. Po pierwsze: wiedziałem, że będzie to jeden z pierwszych testów tego pojazdu w Polsce. Po drugie: analizując wygląd, dane techniczne i mając świadomość potrzeb polskiego rynku przeczuwałem, że GSX-F 650 może odnieść w kraju nad Wisłą wielki sukces. Czy się myliłem? Czy Suzuki mając już w ofercie Bandita 650 SA (z owiewką) i turystycznego V-Stroma 650 nie strzela przypadkiem gola do własnej bramki? Przekonajcie się sami.

 

Design

Suzuki bardzo chce wyglądać jak sportowy motocykl i trzeba przyznać, że wychodzi mu to całkiem nieźle. Nawet ludzie dobrze znający się na jednośladach mogą na pierwszy rzut oka pomylić go z modelem GSX-R 600/750, zwłaszcza z edycji K4. Pełne owiewki, przypominający odwróconą choinkę reflektor, potężny, jak na tą pojemność, układ wydechowy oraz czołowe wloty powietrza – takie zabiegi stylistów sprawiają, że wielu będzie zainteresowanych tym pojazdem za sprawą samej wyścigowej powierzchowności. Swoistą kropką nad „i” są bojowe, biało-niebieskie barwy Suzuki w jakie pomalowany był testowany przez nas egzemplarz.

...Zegary są żywcem przeniesione z GSX-R`ów...



Przyglądając się uważniej detalom wychodzi dbałość w sferze wykończenia. Wykonanie spawów oraz powłoki lakierniczej nie dają powodów do narzekań. To tym ważniejsze, że jeszcze kilka lat temu motocykle Suzuki były za takie rzeczy krytykowane. Jako zabawną ciekawostkę można uznać, wspomniane już wcześniej, przednie wloty powietrza. Gdy przyjrzeliśmy się im z bliska, rozbawiły nas one do łez. Suzuki wprowadziło chyba nowy, ulepszony system dynamicznego doładowania pod nazwą SRADN, którego tłumaczenie mogłoby oznaczać Suzuki Ram Air Do Nikąd... Owe wloty kończą się bowiem zaślepką!

 

Za sterami – komfortowo

Jednoczęściowa kanapa oraz pojedyncza kierownica przypominają mi, że mam do czynienia z cywilizowaną maszyną codziennego użytku. Pozycja jaką zajmujemy jest delikatnie pochylona do przodu, nogi mamy ugięte pod rozsądnym kątem. To wszystko w połączeniu ze wspomnianą, wygodną kanapą i kierownicą wróżą komfortowo spędzone, zarówno krótkie jak i dłuższe wyjazdy. Zegary są żywcem przeniesione z GSX-R`ów, co jak się okazuje było doskonałym posunięciem. Nie dość, że prezentują się naprawdę świetnie, to obdarowują one kierowcę wieloma cennymi informacji. Oprócz standardowych dwóch liczników przebiegu dziennego znajdziemy tu również mój ulubiony wyświetlacz aktualnie wybranego biegu, dokładny i czytelny w formie wskaźnik poziomu paliwa oraz spuściznę po sportowym rodowodzie w postaci mrugającego flasha informującego o zbyt wysokich obrotach. Przydatna okazać się może też funkcja RES trip, wyświetlająca ilość kilometrów przejechanych od czasu zapalenia się rezerwy.

 

Więcej o motocyklach Suzuki

Strony:

Tagi

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Suzuki GSX 650F Suzuki GSX 650F zarówno z boku...
Suzuki GSX 650F - fot. 2 ...jak i z przodu przypomina modele GSX-R
Suzuki GSX 650F - fot. 3 Trzeba przyznać, że prezentuje się dzięki temu naprawdę ciekawie
Suzuki GSX 650F - fot. 4 Zegary Suzuki GSX 650F są żywcem przeniesione z wyścigowej serii GSX-R
Suzuki GSX 650F - fot. 5 Zajmowana pozycja jest odprężona i wygodna
Suzuki GSX 650F - fot. 6 Nie oznacza to jednak, że trzeba rezygnować ze sportowego image`u
Suzuki GSX 650F - fot. 7 Suzuki GSX 650F na postoju w parkingu podziemnym
Suzuki GSX 650F - fot. 8 Suzuki GSX 650F - reflektor w kształcie odwróconej choinki oraz udawane wloty SRAD
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści