Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Na każdy temat Sprzedaż dużych skuterów w Polsce - raport Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Na każdy temat

Sprzedaż dużych skuterów w Polsce - raport

O tym, że skutery o pojemności do 50 centymetrów sześciennych sprzedają się doskonale chyba nie trzeba mówić. Postanowiliśmy jednak przyjrzeć się sytuacji w segmencie skuterów, na które potrzebne jest prawo jazdy „wyższe” niż AM.

Jako pomoc naukowa posłuży nam raport pierwszych rejestracji nowych motocykli i motorowerów, a konkretnie jego część mówiąca o rejestracjach nowych motocykli w roku 2013. Skutery wymagające posiadania prawa jazdy kategorii A1, A2 i A są tutaj wyszczególnione jako „big scooter”, ale my będziemy korzystać z nazwy maksiskuter.

 

Pomimo, że polscy klienci zaczynają przekonywać się do tego typu maszyn jako doskonałego środka z segmentu tzw. „urban mobility”, to jednak ubiegły rok nie był łaskawy dla maksiskuterów tak samo, jak nie oszczędził również innych segmentów. Od początku stycznia do końca grudnia na naszych drogach pojawiły się 774 nowe maksiskutery, a w roku 2012 były to 983 sztuki. Daje to spadek o 21,3%. Jednocześnie wynik ten jest lepszy niż rejestracja nowych motocykli klasy Supersport (391 sztuk) czy Tourist (528 sztuk).

 

Liderem w segmencie maksiskuterów zostało Kymco. W roku 2013 zarejestrowano 252 nowe maksiskutery z Tajwanu. Daje to miażdżącą przewagę nad pozostałymi producentami z podium, a więc:

 

  • Yamahą (120 sztuk)
  • Hondą (102 sztuki)

 

Niestety jednocześnie daje to łączny spadek o 23 sztuki w stosunku do roku ubiegłego, który jest wywołany ciągnącym się od 2008 roku kryzysem w branży, ale ten powoli mija. Wśród klientów marka Kymco wzbudza zaufanie faktem, że jej początki są ściśle związane z Hondą, na której technologiach bazowały pojazdy Kymco. Obecnie producent współpracuje z innym japońskim gigantem - Kawasaki. To właśnie dzięki doświadczeniu Kymco, Kawasaki mogło przedstawić model J300, który jest pierwszym skuterem z Akashi wprowadzonym na rynek europejski.

 

Obecnie w swojej ofercie Kymco posiada aż jedenaście maksiskuterów o pojemnościach od 125 do 700 centymetrów sześciennych. Niektóre z nich są dostępne z systemem ABS. Maksiskutery Kymco były testowane również przez MOTOGEN. Sprawdzaliśmy modele K-XCT 300i oraz Xciting 400i. Ich testy wypadły pomyślnie. To właśnie szeroki wybór modeli, bardzo dobra jakość i przystępna cena sprawiają, że w klasie maksiskuterów Kymco pozostanie liderem na polskim rynku jeszcze przez długi czas.

 

Najlepiej sprzedającymi się skuterami tego producenta w kategorii powyżej 125 ccm są Downtown 300i i Agility City 125. Te dwa modele to również liderzy na polskim rynku. O komentarz dotyczący zajęcia pierwszego miejsca poprosiliśmy Rafała Dobkowskiego - kierownika działu sprzedaży Kymco Polska:

 

Model Agility City 125 cechuje nowoczesna sylwetka, która świetnie wpasowuje się w klimat miejskiej dżungli. Skuter jest wyposażony w kufer centralny firmy SHAD, który zwiększa jego walory użytkowe. Obszerna kanapa zapewnia komfortowe warunki podróży dla dwóch osób. Jeśli do tego dodamy bardzo atrakcyjną cenę (6 300 PLN), to otrzymujemy idealnego i niedrogiego „mieszczucha”, który nada się również na krótkie wypady za miasto.

 

Downtown 300i to już nieco większy kaliber, ale nadal na tyle lekki i zwinny, że nadaje się zarówno do codziennych dojazdów do pracy jak i dłuższych wycieczek. Duża kanapa z wyprofilowanym mini oparciem dla kierowcy oraz spory, mieszczący się pod nią schowek i smukła sylwetka sprawiają, że jest on bardzo dobrym kompanem na każdą okazję. Osoby, które stawiają na bezpieczeństwo z pewnością zainteresuje wersja z systemem ABS. Downtown 300i w wersji podstawowej to wydatek zaledwie 16 600 PLN, a za ABS przyjdzie nam dopłacić 1600 PLN.

Atrakcyjna oferta cenowa, rozbudowana sieć serwisowa, znakomita dostępność części oraz wieloletni rozwój technologii przy współpracy z największymi graczami rynku motocyklowego  zaprocentowały sykcesem rynkowym Kymco w branży jednośladów.

Więcej o motocyklach Kymco Autor: Wojciech Grzesiak

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
oceń ten materiał:
Kymco Xciting 400i Kymco Xciting 400i
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści