Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Sportowy korek wlewu paliwa: czy ma sens w motocyklu drogowym? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Sportowy korek wlewu paliwa: czy ma sens w motocyklu drogowym?

Motocykle wyścigowe mają zmienione korki wlewu paliwa na akcesoryjne, pozbawione kluczyka. Coraz większa ilość pojazdów drogowych jest wyposażana przez użytkowników w takie rozwiązanie. Postaramy się przeanalizować wady i zalety takiego działania...

Sportowy korek wlewu paliwa różni się od tradycyjnego tym, że nie jest wyposażony w zamek. Dodatkowo jego otwieranie jest znacznie szybsze, niż powolne szukanie, wyjmowanie z kieszeni w końcu przekręcanie kluczyka. W sporcie liczy się każda sekunda w czasie tankowania w pitstopie i dlatego miejsca na czasochłonny zamek w korku wlewu paliwa zwyczajnie nie ma.

Wygląd

Sportowy wlew paliwa może znacznie lepiej wyglądać od oryginału. Często jest dostępny w różnych kolorach co świetnie komponuje się z niektórymi, zmienionymi podzespołami. Ma dość ciekawą stylistykę i może wspomóc całościową zmianę wykończenia motocykla (sportowe sety, klamki, kierownica itp.)Motocykl wyposażony w takie rozwiązanie na pewno wygląda ciekawiej, agresywniej i bardziej wyścigowo.

 

Czasami tuning przeradza się w agrotuning...

Masa

Masa sportowego korka wlewu paliwa jest o kilkanaście procent mniejsza, niż tradycyjnego. W motocyklu drogowym nie ma to większego znaczenia, w sporcie każda oszczędność na masie ma kluczowe znaczenie – to ułamki sekund na przyspieszeniu lub podczas hamowania.

Funkcjonalność

Funkcjonalność sportowego korka wlewu paliwa to temat dyskusyjny. Nie wymaga stosowania kluczyka, co ułatwia i zmniejsza czas tankowania na stacji benzynowej. Szybki i nieskomplikowany demontaż to także ukłon w stronę funkcjonalności. Niestety, brak zabezpieczenia przed dostępem do zbiornika paliwa przez osoby trzecie dyskwalifikuje produkt przy parkowaniu pod chmurką lub na większych parkingach podziemnych. Chyba, że macie zaufanie do uczciwości społeczeństwa i wierzycie, że w zemście za całonocne przygazówki na pobliskiej dwupasmówce nie wrzucą kierowcy jednośladu kostki cukru do baku.

Kiedy warto stosować?

Sportowy wlew paliwa to dobre rozwiązanie dla osób które budują niepowtarzalny pojazd, dla miłośników sportów posiadających własny garaż oraz wszystkich tych, którzy mają zaufanie do otoczenia a każdy gram nadwagi pojazdu wywołuje w nich bezsenność. Pozostali powinni pozostać przy korku tradycyjnym…

 

Koszt akcesoryjnych korków w zależności od producenta to 150-400 zł.

 

 

...
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści