Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy tekstyliów Seca MOTARO II - kurtka za uczciwą cenę Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Seca MOTARO II - kurtka za uczciwą cenę test, opinie i oceny

Do redakcyjnego garażu trafiła budżetowa kurtka tekstylna Seca Motaro II. Już na wstępie, mając w podświadomości stereotyp pt. „niska cena = słaba jakość”, zadaliśmy sobie kilka pytań – jakie są właściwości użytkowe, komfort oraz bezpieczeństwo testowanego produktu? A przede wszystkim: czy pieniądze wydane na Secę okażą się rozsądnie wydanymi, czy wyrzuconymi w błoto?

Rentgen

Seca Motaro to kurtka tekstylna przeznaczona do codziennego użytkowania. Posiada membranę, ocieplacz, dwie kieszenie zewnętrzne, dwie wewnętrzne oraz kieszeń na komórkę. Została wyposażona w zamki firmy YKK; jeden z nich służy do spięcia ze spodniami. Kurtkę wyposażono w paski regulacyjne w rękawach, pasie oraz mankietach. Wentylacja odbywa się za pomocą sześciu punktów. Krój Seca Motaro II jest nowoczesny, ale stonowany, dzięki temu pasuje do niemal każdego rodzaju motocykla – od sportów, poprzez nakedy, streetfightery, na turystykach kończąc.

Bezpieczeństwo

Kurtkę wykonano z materiału odpornego na przetarcia MexDura 600D, miejsca szczególnie narażone na uszkodzenia wzmocniono Nylonem 500D oraz ReinForced. Seca Motaro II posiada dużą liczbę protektorów – certyfikowane są cztery (CE) – na łokciach i barkach. Protektor „plecowy” zaprojektowano w taki sposób, aby bez trudu zastąpić go certyfikowanym modelem. Wymienione ochraniacze zostały umieszczone w specjalnych kieszeniach zamykanych na rzepy. Kurtka posiada także kilka wzmocnień: piankowe - w przedniej i tylnej części, oraz twarde - na ramionach, od zewnętrznej strony – na pewno docenimy je w trakcie szlifu po asfalcie. O bezpieczeństwo bierne motocyklisty dbają: materiał odblaskowy ReflexLite oraz panele odblaskowe Dynatex.

Komfort

Kurtka posiada wypinaną oddychającą wodo- i wiatroodporną membranę Reissa (która może nie pochodzi z najwyższej półki membran, ale w kurtce budżetowej to jak najbardziej trafny wybór). Oprócz membrany, produkt wyposażono w podpinkę ocieplającą. Wraz z siatkową podszewką oraz sześcioma punktami wentylacyjnymi zamykanymi na gumowane suwaki (po dwa z przodu i tyłu kurtki oraz dwa pod pachami), umożliwia dostosowanie testowanego produktu do panujących warunków atmosferycznych. Kołnierz wykończono polarem, a liczne elastyczne wstawki w kurtce ułatwiają uzyskanie komfortowej pozycji w trakcie jazdy.

Użytkowanie

Niestety, test przebiegał w stosunkowo wąskim przedziale temperatur 14-28 stopni Celsjusza. W tym zakresie komfort termiczny kurtki całkowicie się sprawdził. Podczas upałów wystarczyło ruszyć, aby wentylacja szybko odprowadziła nadmiar ciepła. Oczywiście w wysokich temperaturach wstawki typu mesh byłyby pożądane, ale to kurtka całosezonowa, a nie tylko przeznaczona na upały. Dolny zakres temperatur, w których testowaliśmy Secę, nie powodował konieczności zakładania ocieplacza. Jazda w membranie oraz z zamkniętą wentylacją wystarczała aby nie odczuwać zimna. Oczywiście to wrażenia subiektywne – tym bardziej, że poruszałem się głównie motocyklami obudowanymi i maksiskuterami; przyjmijmy jednak, że zmarzluchy, którzy założą podpinkę ocieplającą, do 10 stopni nie będą narzekać na chłód. Wybierając się w podróż, warto zabrać membranę, ponieważ niewielki deszcz już po 15-20 min. powoduje przemiękanie kurtki. Intensywne opady przez 30 minut, z wpiętą membraną, nie powodowały przemiękania kurtki. Jedyna wilgoć, jaką mogłem zaobserwować, dostawała się przez niezamknięte otwory wentylacyjne oraz kołnierz. Dzięki ściągaczom, jazda z dużymi prędkościami nie powoduje szarpania ani „trzepotania”, zwłaszcza rękawów. I choć Seca Motaro okazała się zaskakująco wygodna, to ma jednak kilka wad: brakuje mi dodatkowego zapięcia na biodrach, wzmacniającego suwak. Kolejnym problemem jest pęknięcie szwu na mankiecie. Powstało dopiero po namoknięciu materiału, a następnie narażeniu go na intensywną wibrację spowodowaną szybką jazdą. Poza tym jakość wykonania nie stwarza powodów do krytyki.  Na koniec dwa praktyczne rozwiązania: w Sece Motaro możemy wpiąć ocieplacz niezależnie od membrany (w dużej grupie kurtek założenie membrany jest warunkiem koniecznym do montażu ocieplacza). Wygodne rozwiązanie numer dwa, to oznaczenie kolorami guzików mocujących rękawy ocieplacza – dzięki temu zapobiegamy ich skręceniu, a w konsekwencji zwiększamy komfort podróży.

Naszym zdaniem

Testowany produkt jest dostępny tylko w kolorze czarnym, rozmiarach S-4XL i kosztuje 449 złotych. Biorąc pod uwagę komfort, design, jakość wykonania oraz zastosowane materiały, można stwierdzić, że to okazja cenowa. Niestety, jazda w czasie deszczu obnażyła pewne niedostatki w jakości wykonania – mamy nadzieję, że pęknięty szew jest przypadkiem jednostkowym; poza tym niedociągnięciem kurtka jak najbardziej zasługuje na uwagę.

 Wady/zalety:

 

wady:

zalety:

 

- brak wzmocnienia suwaka w części biodrowej,

- niesolidny szew (przesiąknięty opadami puścił w czasie szybkiej jazdy).                                                                                                                                                                                                                                            

- cena,

- jakość wykonania,

- duża liczba protektorów (szkoda, że tylko barkowe i łokciowe posiadają certyfikaty bezpieczeństwa),

- skuteczna wentylacja,

- ciekawy wygląd.

 

Autor: Jakub Olkowski

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Zobacz galerię

Seca MOTARO II

28
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści