Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Scrambler Cafe Racer 2017 – generator pozytywnych emocji Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Scrambler Cafe Racer 2017 – generator pozytywnych emocji test, opinie i oceny

Moda na motocykle klasyczne na szczęście udzieliła się także Ducati. Linię pojazdów nostalgicznych tej marki nazwano Scrambler, a inspiracją jej powstania były pojazdy historyczne z „własnego podwórka”. Przedstawicielem tego segmentu jest Scrambler Cafe Racer.

 

 

Jazda

Po krótkich oględzinach uruchamiam Scramblera Cafe Racer. Dźwięk wydobywający się z układu 2 w 2 firmy Termignoni jest rasowy i podkreśla (nawet na postoju) dynamikę motocykla generowaną przez dwucylindrowca w układzie L-twin. Pozycja kierowcy jest dość swobodna, chociaż zauważalnie pochylona do przodu, co ułatwia kontrolę nad sprzętem, a przede wszystkim jazdę z większymi prędkościami. Mimo, że szerokość baku motocykla i silnika wydaje się wyjątkowo mała, to za sprawą szerokiej kierownicy, na końcach której dodatkowo zamontowano lusterka, jego dzielność miejska została mocno ograniczona. Kierowca dysponuje okrągłym, ciekłokrystalicznym wyświetlaczem, zawierającym wszystkie niezbędne informacje. Klamka hamulca posiada regulację, a przełączniki o nieco innej konfiguracji niż w „japończykach” po przyzwyczajeniu okazują się ergonomiczne.

Napęd

Ruszamy. Sprzęgło nie wymaga wielkiej siły, a sześciobiegowa skrzynia biegów pracuje dość płynnie i precyzyjnie. Silnik o pojemności 803 ccm dysponuje sporym potencjałem zarówno z dołu, jak i w średnim zakresie obrotów, osiągając finalnie moc 75 KM przy 8250 obr./min. oraz 67 Nm przy 5750 obr./min. Dynamika w górnym zakresie prędkości obrotowej nie rzuca na kolana; wyraźnie czuć spłaszczający się w tym zakresie przebieg momentu obrotowego. Mimo to, Cafe rozpędzimy do blisko 200km/h i ciężko uznać, że jest ospały.

 

 

Środowisko Scramblera Cafe Racer: kręta, najlepiej górska, droga!

 

 

 

Najprawdopodobniej to zasługa niewielkiej masy, wynoszącej około 188 kg (gotowy do jazdy). Praca silnika nie powoduje uciążliwych wibracji, reakcja na gaz jest spontaniczna, a przeniesienie napędu płynne, bez wyczuwalnych luzów. Scrambler jest motocyklem, który podczas dynamicznej jazdy woli być kręcony z niższych obrotów, niż dokręcany do czerwonego pola. Zbliżając się do ciasnego zakrętu, zamiast redukować trzy biegi w dół, wolałem zbić jeden i startować na wyjściu ze znacznie niższych obrotów – skuteczność porównywalna, przy mniejszym zaangażowaniu czynności. W ogóle Scrambler został stworzony na winkle, ale o tym dalej.

Zawias i hamulce

Zawieszenie dostarczyła japońska KYB. Przód to widelec typu upside-down, o średnicy rury nośnej 41 mm, bez żadnej regulacji, tył to wahacz wleczony, podparty na centralnym amortyzatorze, z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. W obu konstrukcjach skok wynosi 150 mm. Jak zawieszenie sprawdza się w pracy? Za fabryczne zestrojenie ktoś powinien dostać solidną premię. Jest raczej miękkie, nieźle wybiera nierówności. Ale wystarczy wjechać w naprzemianległe winkle o różnych promieniach, żeby przekonać się, że motocykl zaskakuje stabilnością i precyzją prowadzenia, szczególnie, w odniesieniu do jego klasycznego wyglądu. Umówmy się, Cafe Racer prowadzi się porównywalnie z wersjami usportowionymi najmniejszych Monsterów. Precyzyjnie i stabilnie. Świetna robota.

 

Świetną zabawę sponsorowały hamulce Brembo...

 

 

Nie inaczej jest w przypadku układu hamulcowego. Pojedyncza tarcza o średnicy 330 mm współpracuje z radialnym, czterotłoczkowym zaciskiem Brembo Monoblock oraz także pojedyncza, tylna, o średnicy 245 mm z zaciskiem jednotłoczkowym (także od Brembo), są doskonałym wyborem. Zapewniają skuteczność hamowania, dobrą dozowalność, a ABS dostarczony przez Boscha wkracza naprawdę późno i działa skutecznie. To wszystko sprawia, że Scrambler jest doskonałym partnerem do dynamicznej jazdy.

 

 

 

 

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Ducati Scrambler Cafe Racer

99
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści