San Carlo Gresini Honda na preferencyjnych zasadach - Motogen.pl

Fausto Gresini ogłosił, że jego team w 2012 roku będzie startował na preferencyjnych zasadach (Claiming Rule Team).

 

Zawieszenie motocykli dla ekipy dostarczy FTR Moto, a silnik pochodzić będzie z Hondy CBR1000RR. Team rozpocznie testowanie nowej maszyny jak tylko oficjalnie ogłosi, kto zostanie nowym zawodnikiem. FTR dostarcza także zawieszenie dla hiszpańskiego BQR, który startuje na silnikach z Kawasaki ZX-10R. Podejrzewa się, że do Alvaro Bautisty dołączy Michele Pirro, zwycięzca finałowego wyścigu Moto2 w Walencji.

Fausto Gresini: 'Jest dla nas ogromnie satysfakcjonujące, że osiągnęliśmy porozumienie z FTR Moto, by wziąć udział w nowej serii MotoGP – CRT. Walka między teamami Claiming Rule będzie ekscytująca i wchodzimy w to z wielkim entuzjazmem. (…) Mamy właściwego partnera technicznego i wierzymy, że z FTR Moto i silnikiem Hondy możemy stworzyć konkurencyjną maszynę dla tej nowej kategorii’.

Steve Bones, dyrektor generalny FTR Moto: 'Jesteśmy absolutnie zachwyceni rozpoczęciem współpracy z teamem San Carlo Honda Gresini i przyłączeniem się do nich w tej nowej przygodzie w MotoGP. Team Gresini przez lata udowodnił swoimi sukcesami, że jest kompetentny technicznie i jesteśmy pewni, że będzie to kontynuował we współpracy z FTR’.

Reguła CRT wzbudza pewne kontrowersje – team, który uzyska zgodę na start, według CRT, będzie mógł zużyć w sezonie dziewięć silników zamiast sześciu, a zbiorniki paliwa w motocyklach CRT mogą mieć pojemność 24 l, a więc większą niż w zwykłych wyścigowych maszynach.