Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Laboratorium

SIDI Apex test, opinie i oceny

Model Apex to ciekawa propozycja dla kierowców szukających krótkich butów na każde warunki.

Buty Sidi na naszym rynku już zyskały sporą rzeszę zadowolonych klientów. Mimo to na drogach zwykle można zobaczyć modele sportowe z dłuższą cholewką. Warto jednak dokładniej przejrzeć ofertę producenta, gdyż nie zabrakło w niej także bardziej uniwersalnych, krótszych butów motocyklowych.

Sidi Apex

Ten model przeznaczony jest dla kierowców szukających krótkich butów, które sprawdzą się podczas codziennej walki z miejską dżunglą i to niezależnie od pogody. Warto podkreślić, że model Apex występuje w szerokiej gamie rozmiarów – od 37 do 50. Dzięki temu obuwie może być wybierane nie tylko przez mężczyzn, ale też bardzo dobrze będzie leżeć na kobiecych nogach, o czym przekonałam się na własnej skórze.

 

Jeżeli chodzi o design, to jest on bardzo podobny do pozostałych produktów marki. Model Apex to po prostu ucięte w połowie cholewki buty Vertigo. Różnice między nimi są minimalne, pomijając oczywiście fakt braku ochraniaczy na piszczel. Co ważne, buty mają dość wąski krój, czyli nie wyglądają po założeniu jak kalosze. Nie jest to co prawda najważniejsza ich cecha, jednak bardzo pozytywnie wpływa ona na wizualną kwestię buta. Gdyby odczepić protektor umieszczony przy palcach, ciężko byłoby odróżnić ten model od zwykłych, cywilnych butów.


Apex występuje w dwóch wersjach kolorystycznych. Kierowcy uznający jedyny słuszny kolor mogą kupić te buty w wersji czarnej, natomiast dla tych odważniejszych jest wersja biało-czarna.

Wykonanie

Tutaj nie można się do niczego przyczepić. Jak zwykle w przypadku Sidi wykonanie stoi na wysokim poziomie. Nic nie chce odpaść, nie wygina się nadmiernie i pozostaje na swoim miejscu. Model Apex jest bardzo dobrze wykończony. Tam gdzie cholewka styka się ze skórą mamy miękki materiał, który nie powoduje otarć, odcisków etc. Boczny suwak, zabezpieczony rzepem, działa poprawnie i, co najważniejsze, nie rozsuwa się podczas jazdy. Tak samo sprawa ma się z rzepami – nie są one duże, ale spełniają swoje zadanie.


Wyjątkowi esteci mogą narzekać jedynie na średnie spasowanie protektora przy palcach. Między butem, a ochraniaczem jest mała przerwa, ale trzeba się mocno przyjrzeć, aby to zauważyć.

Bezpieczeństwo

Mimo że są to krótkie buty, protektorów nie brakuje. Na pięcie mamy spory ochraniacz, który w razie wypadku ma możliwość lekkiego przesunięcia się, dzięki czemu podobno lepiej absorbuje siłę uderzenia. Oprócz tego nie zabrakło sporych plastikowych ochraniaczy na kostkach, a także sliderów przy palcach. Te ostatnie są mocowane na śruby i w razie potrzeby można je wymienić.


Podeszwę wykonano z antypoślizgowego materiału. Tutaj trzeba zaznaczyć, że nie są to tylko ładnie wyglądające w katalogu dane techniczne. But bardzo dobrze trzyma się na podnóżkach, nawet kiedy pada i wszystko staje się bardziej śliskie. Także na wilgotnym asfalcie można pewnie postawić stopę.


Same buty wykonano z materiału Lorica, czyli wyjątkowo wytrzymałej skóry. Dzięki temu są odporne na przetarcia, zachowują swój kształt i są dość elastyczne, co pozytywnie wpływa na komfort.

Jazda

Lato w mieście 

Krótkie buty motocyklowe to dla wielu sposób na przetrwanie lata w mieście. Sidi Apex bardzo dobrze wpiszą się właśnie w takie użytkowanie. Dzięki krótszej cholewce nie jest w nich tak gorąco jak w wysokich butach. Na boku (w okolicach śródstopia) znajduje się zamykana wentylacja. Być może nie jest ona duża, ale mimo swoich niewielkich rozmiarów jednak działa. Co prawda powiew powietrza jest mało wyczuwalny, ale jest. Noga nie poci się, a wentylację zamyka się dopiero w zimniejsze dni.


Otwory wentylacyjne bardzo dobrze wspomaga wyściółka wykonana z meshu. Pozwala ona na swobodną cyrkulację powietrza, poza tym jest przyjemna dla stopy.


Model Apex sprawdzi się też podczas deszczu. Co prawda producent nie przewidział tutaj żadnej membrany, jednak buty są na tyle wodoodporne, by przetrwać większe opady. Problem może się pojawić, kiedy spodnie podwiną się na nogach. Wtedy nie chroni nas już dłuższa cholewka i woda ma łatwy dostęp do środka. 

Po zejściu z motocykla

Krótkie buty, takie jak model Apex, zwykle mają za zadanie nie tylko dobrze sprawdzać się podczas jazdy motocyklem, ale również po zejściu z niego. Tutaj Sidi również stanęło na wysokości zadania. Buty są wygodne i nawet dłuższe chodzenie w nich nie sprawia problemu. Jednak mimo wszystko nie polecałabym całodniowego spacerowania w nich.  

Podsumowanie

Być może buty Sidi nie należą do najtańszych, jednak w zamian za nasze ciężko zarobione pieniądze dostajemy produkt, który wytrzyma ładnych kilka sezonów i, co najważniejsze, nie stanie się w miarę użytkowania czymś wyglądającym jak kalosz. Na dodatek spora liczba protektorów, mimo krótkiego kroju Apexów, zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Dzięki wentylacji, niezbyt twardej podeszwie oraz miękkiemu wykończeniu wnętrza będzie Wam wygodnie niezależnie od tego, czy siedzicie na motocyklu, czy z niego zeszliście.

 

Spodobały Ci się buty SIDI APEX? Już teraz możesz je kupić w pasażu MOTOCYKLOWY.PL!

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Sidi Apex

11
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści