Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Aktualności Biznes Rejestracje nowych i używanych jednośladów - dane na wrzesień 2017 Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Biznes

Rejestracje nowych i używanych jednośladów - dane na wrzesień 2017

Mamy dane dotyczące rejestracji w naszym kraju nowych i używanych jednośladów w okresie od stycznia do września 2017. Analiza rynku motocyklowego, przeprowadzona przez PZPM na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, wykazuje ogólne spadki rejestracji, ale też wzrosty w niektórych segmentach.

Rejestracje nowych motocykli i skuterów

 

Aura w tym roku niezbyt sprzyja motocyklistom, także miniony wrzesień nie był pod tym względem rewelacyjny. Dodatkowo zbliżający się niechybnie koniec sezonu sprawił, że wrześniowych rejestracji nowych motocykli i motorowerów było mniej o 32,8% w stosunku do sierpnia tego roku. W ubiegłym miesiącu zarejestrowano ich bowiem 2778 sztuk, co jest wynikiem o 31% gorszym od ubiegłorocznego września (2016).

 

W grupie motocykli odczuwalny jest jeszcze wpływ wprowadzenia w 2014 roku zmian legislacyjnych dotyczących uprawnień do prowadzenia 125-tek. W ostatnim miesiącu br. rejestracje motocykli wyniosły 853 sztuk i był to czwarty wrześniowy rezultat od 2005r. Sytuacja na rynku motorowerów jest znacznie trudniejsza. W ostatnim miesiącu przybyło ich 1 925, czyli mniej o blisko 1/5 niż rok wcześniej. Był to dla nich najsłabszy wrześniowy rezultat od 2005 roku (odkąd PZPM monitoruje rynek).

 

Od stycznia do września 2017 roku zarejestrowano 33 321 nowych motocykli i motorowerów, czyli 18,3% mniej niż w tym samym okresie 2016r.

 

Jednoślady używane

 

We wrześniu zarejestrowano 4 268 szt. używanych jednośladów, o 16,6% mniej niż we wrześniu 2016 roku. Na tę liczbę złożyło się 3 546 (-16,8% rok do roku) motocykli oraz 722 (-15,7% rok do roku) motorowerów. Od początku roku przybyło 57 549 (-3,1%) używanych pojazdów tej kategorii, 1,7 razy więcej niż w tym samym czasie zarejestrowano nowych.

 

Motocykle

 

W ostatnim miesiącu przybyły 853 nowe motocykle. Jest to czwarty rezultat września na przestrzeni ostatnich 12 lat. Spadek rok do roku jest najgłębszy od początku roku i wyniósł 48,1% (-790 szt.). Osiągnięty rezultat plasuje się w połowie dystansu między wysokimi wynikami analogicznego miesiąca z ostatnich dwóch lat, kiedy rejestracje osiągały 1,6 tysięcy sztuk, a przeciętnymi wynikami września z lat wcześniejszych (od 0,3 tys. do 0,7 tys. szt.). Z perspektywy ostatnich dwóch lat, na starcie br. nastąpiło uspokojenie w tej części rynku, co nie dziwi po wysokich rejestracjach w grudniu ub.r. (ponad 5 tys. sztuk), który był przygotowaniem przed wejściem z początkiem b.r. wyższych wymagań normy Euro 4, przy rejestracji.

 

Od stycznia do września zarejestrowano 12 763 motocykli, o 34,0% (6 586 sztuk) mniej niż przed rokiem. Najpopularniejszą marką motocyklową w tym czasie był niezmiennie ROMET MOTORS dzięki rejestracji 2 178 szt. utrzymał swoją pozycję lidera sprzed roku mimo 39,1% spadku sprzedaży. Jego udział w rynku spadł z 18,5 do 17,1%. Kolejne trzy marki dzielą niewielkie różnice. Druga YAMAHA zarejestrowała 1 352, a mimo spadku jej rejestracji o 24,0% jej udział w rynku wzrósł z 9,2% do 10,6%. Podobna sytuacja dotyczy trzeciej HONDY, która zanotowała 1 1511 rejestracji, a jej udział w rynku wzrósł z 7,8% do 10,4% mimo spadku rejestracji o 12,3%. Na kolejne BMW przypada 9,9% rynku (5,4% przed rokiem). Zarejestrowano 1 261 motocykli tej marki o 21,1% więcej niż przed rokiem i jest to jedyny obok siódmego HARLEYA-DAVIDSONA (560 szt., +5,5%) wzrost liczby rejestracji r/r w pierwszej dziesiątce.

 

Pojemności silnika

 

W pierwszych dziewięciu miesiącach roku motocykle z silnikami o pojemności do 125 cm3 utrzymały 55,2% rynku, o 15,1% mniej niż w tym samym okresie ub.r. Zarejestrowano 7 049 (-48,2% r/r) pojazdów w tej grupie. Po wprowadzeniu w 2014 nowych przepisów uprawniających do jazdy 125-tkami, ich popularność wystrzeliła w górę. Efektem tego był niemal 75% udział 125-tek w rejestracjach wszystkich motocykli. Od tego czasu rynek zdążył się nasycić i sprzedaż tego segmentu stopniowo spada chociaż jest on ciągle dominujący. Prym w tym segmencie wiodą ROMET MOTORS (2 136 szt., -36,7% r/r), JUNAK (1 139 szt., -60,1%) oraz HONDA (612 szt., -31,4%). Dobrą formę prezentują motocykle najcięższe, z silnikami o pojemności ponad 750 cm3. Dzięki rejestracji 3 348 sztuk (+5,0% r/r) ich udział w rynku wzrósł z 16,5% przed rokiem do 26,2% teraz. Dominującą rolę w tym segmencie ma BMW (1 161 szt., +15,0%). Następny jest HARLEY-DAVIDSON (498 szt., -1,2%), a za nim YAMAHA (336 szt., -28,1%). Drugą grupę pod względem liczebności i ze wzrostem liczby rejestracji stanowią pojazdy z silnikami od 500 do 750 cm3. Takich motocykli zarejestrowano 1 242 (+1,7% r/r). Zwiększyły swój udział do 9,7% rynku. Wśród nich YAMAHA utrzymuje się stabilnie na pierwszym miejscu (401 szt.; +0,8%) za nią SUZUKI (236 szt.) z imponującym wzrostem (+15,1%) i doganiająca go HONDA (219 szt.; -2,2%). Ciekawie przedstawia się sytuacja w trzecim rosnącym segmencie silnikowym od 250 do 500 cm3. Urósł on o 2,9% i zwiększył udział o ponad 2 pp. Trzy pierwsze w nim marki odnotowały zdecydowane spadki: KTM o 29,9% do 171 szt., YAMAHA o -21,1% do 112szt. i HONDA o 9,2% do 109szt. Do podium zbliża się obecne tu od tego roku BMW (69szt.) a za nim również ze wzrostem rejestracji BETA (58szt.; +176%) oraz KYMCO (54szt.) i HUSQVARNA  (52szt.).

oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści