Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Na każdy temat Redline - Made in Poland Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Na każdy temat

Redline - Made in Poland

Od sześciu sezonów do naszego laboratorium trafiają produkty marki Redline. Nie ma co ukrywać, że są to ubrania najwyższej jakości, co potwierdzamy za każdym razem kiedy po przejechaniu w nich kilku tysięcy kilometrów w zróżnicowanych warunkach pogodowych przedstawiamy Wam wyniki naszych testów. Dziś, w ramach naszego cyklu "Made in Poland", przedstawiamy samą firmę Redline.

Polskie korzenie

Dla wielu może być to lekkim zaskoczeniem, ale Redline jest firmą w 100% polską i z polskim kapitałem, która powstała w roku 2006 i od samego początku jako podstawę przyjęła produkcję odzieży motocyklowej, a w szczególności kurtek i spodni tekstylnych oraz rękawic. Były to jednak produkty, których produkcja odbywała się w Pakistanie. O Redline świat usłyszał w 2007 roku, kiedy władze firmy zdecydowały zaprezentować się na wielu wystawach i targach - od Motor Bike Show, przez Motocykl Expo XXI, a na Poznańskich Spotkaniach Motoryzacyjnych (dziś Poznań Motor Show) kończąc. Kolejne lata, to kolejne wystawy, m.in. Moto Park w Moskwie i warszawskie targi motocylowe. Wszędzie gdzie Redline pojawiło się ze swoimi produktami, wzbudzało szerokie zainteresowanie, m.in. ze względu na wysoką jakość wykonania i bardzo konkurencyjną cenę produktów.

Technologie

Nikomu nie trzeba mówić jak ważne są wysokiej jakości materiały używane do produkcji odzieży, a już te, które stosowane są w odzieży ochronnej, zwłaszcza motocyklowej, nie mogą być żadnym kompromisem. Mając to na względzie 2M postanowiło, że Redline stanie się marką, która będzie synonimem jakości i bezpieczeństwa. Dlatego właśnie wszystkie elementy, które używane są do ich produkcji pochodzą z fabryk producentów najlepszych na świecie materiałów. Wiąże się to jednak z dość istotnym problemem – ceną. I choć produkty Redline do najtańszych nie należą, to dla nas, motocyklistów, najważniejsze jest, że każdy centymetr materiału wykorzystanego do produkcji kolekcji Redline posiada licencję. Co nam to daje? Po pierwsze mamy pewność, że nosimy na sobie ubrania wykonane zgodnie z patentami firm takich jak YKK (suwaki), Włókno aramidowe Kevlar® firmy DuPont czy Outlast®. Po drugie, mamy pewność, że wszystkie materiały, z których składają się ubrania poddane zostały wszystkim rygorystycznym testom producentów (w tym na ścieralność, rozciąganie i rozerwanie). Bowiem mało kto wie, że Kevlar®, to nie kewlar, a materiały podobne lub parametrami zbliżone często wykorzystywane są zamiast oryginałów do produkcji, co oczywiście bezpośrednio przekłada się na ich cenę, ale również nasze bezpieczeństwo. Jednak materiał to nie wszystko. Niemniejszą rolę odgrywają tutaj ochraniacze, a właściciel marki Redline (firma 2M sp. z o.o.), jako bezpośredni importer dwóch najbardziej znanych marek specjalizujących się w tworzeniu ochraniaczy, czyli brytyjskiego Knox’a oraz niemieckiego Sas-Tec’a, z powodzeniem stosuje ich najlepsze modele w swojej kolekcji.

Innowacje

Dżinsy z outlastem to autorski pomysł Redline.

Redline nie ma ograniczonych horyzontów i z powodzeniem wprowadza na nasz rynek najnowsze technologie. Najlepszym przykładem jest zastosowanie materiału Outlast® w dżinsach. Aby się nie rozpisywać, w skrócie powiem tylko, że Outlast® jest materiałem wynalezionym w ramach amerykańskiego programu NASA, który służy do wytwarzania kombinezonów dla astronautów. Obecnie uważany jest za najbardziej zaawansowany technicznie materiał stosowany w produkcji odzieży termalnej. Zaprojektowany został tak, aby zgromadzoną energię cieplną uwalniać w czasie, gdy jest jej nadmiar i gromadzić ciepło, gdy jest go za mało. Redline posiada cała linię odzieży termoaktywnej wykonaną z tego najbardziej zaawansowanego materiału, a jak się spisuje, mieliśmy okazję sprawdzić w zeszłym sezonie. Oczywiście bielizna, to nie koniec. Spece z Redline postanowili sprawdzić, czy Outlast® można wykorzystać również w produkcji dżinsów motocyklowych. Szczerze mówiąc wynik tych prac był zaskakujący, o czym również mogliśmy się przekonać w sezonie 2013, kiedy do kolekcji wprowadzono pierwszy model dżinsów z Outlastem®.

Projektowanie

Wszystkie produkty marki Redline przechodzą ten sam proces zanim znajdą się na wieszakach i półkach sklepowych. Ze względu na dość cywilny charakter dżinsów motocyklowych najwięcej mają tutaj do powiedzenia projektanci, którzy wywodzą się z agencji, która współpracuje z 2M. Oczywiście sam wygląd nie stanowi o potędze ubrań z charakterystycznym RL, dlatego projektantów wspierają Ci, którzy w ubraniach tych jeżdżą na co dzień, m.in. zawodnicy, osoby testujące, m.in. redakcja Motogenu oraz – co bardzo ważne – zwykli użytkownicy zgłaszający swoje uwagi do modeli, które już znalazły się w sprzedaży. Proces jest dość prosty, koncepcja wychodzi z RL, jest omawiania w szczegółach z agencją, po czym powstaje szkic oraz plan projektu. Po zbudowaniu prototypu, jest on przedstawiany szerszej grupie wyselekcjonowanej z partnerów doświadczonych w testowaniu oraz sprzedaży odzieży motocyklowej. Jak zapewnia przedstawiciel Redline: "Staramy się słuchać wszystkich uwag i sugestii, które przekazują nam dziennikarze, sprzedawcy oraz klienci. Ze swojej strony mogę tylko powiedzieć, że jeden z testowanych przez nas egzemplarzy spodni został diametralnie przebudowany po tym, jak zgłosiliśmy uwagi dotyczące przekazanego prototypu".

 

Testowanie

Cała kolekcja odzieży Redline produkowana jest w Polsce, w polskich szwalniach. To właśnie tam przechodzi pierwszy stopień kontroli, gdzie przede wszystkim zwraca się uwagę na jakość szwów, suwaków, oraz inne newralgiczne elementy, w tym umieszczenie kieszeniena protektory, kolor oraz sam krój. Redline nie prowadzi testów na zerwania i ścieralność, ponieważ jest to zupełnie zbędny element w całym procesie. Gwarancję jakości materiałów, które są użyte do produkcji zapewnia używanie certyfikowanych elementów, czyli pewność, że mamy do czynienia z Kevlar®em, a nie jego tańszym odpowiednikiem, z zamkami YKK, z wzmacnianymi poliestrowymi i nylonowymi nićmi, czy – co nie mniej ważne – dżinsem o gramaturze 12,5 Oz, a nie zwykłym splotem, który przetrze się po dwumetrowym szlifie. To co jednak istotne, to prowadzenie testów związanych z wygodą. Redline tworzy bowiem modele ubrań, które przeznaczone są na różne typy motocykli. Istotne zatem jest sprawdzenie jak poszczególne modele będą zachowywały się na motocyklu szosowym, turystycznym, nakedzie czy cruiserze oraz w konkretnej temperaturze. Redline jest firmą, która właśnie do jakości przykłada największą wagę, a przejawia się to m.in. w stosowaniu wyłącznie sprawdzonych, markowych materiałów, które będą w stanie zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa w sytuacji podbramkowej, jak również w podejściu do sposobu testowania i wprowadzania poprawek w swoich modelach.

Jakość

Jak wspomniałem na wstępnie, początkowo produkcja linii produktów Redline odbywała się w Azji. Okazało się jednak, że wystąpiły pewne problemy w kontroli jakości i władze firmy postanowiły wówczas przenieść całość produkcji do Polski. Oczywiście wiązało się to z podwyższeniem kosztów i nieco wyższą ceną dla klienta końcowego, jednak w przypadku tego typu ubrań nikt nie szedł na kompromisy. Poza podniesieniem jakości, ruch taki umożliwił znacznie szybszą reakcję na uwagi osób testujących nowe modele oraz pracujących nad nowymi wzorami, co jednocześnie skutkuje powstawaniem kolekcji nie tylko bezpiecznych, ale również funkcjonalnych i dobrze wyglądających.

Nie tylko dżinsy

Redline, to nie tylko dżinsy, ale znacznie szersza gama produktów, do której zaliczają się kurtki i spodnie tekstylne, rękawice oraz odzież z Outlastu®. Dwie pierwsze powoli jednak zaczynają stanowić coraz mniejszy udział w całej produkcji odzieży, ponieważ Redline chce się skupić na poszerzaniu i doskonaleniu kolekcji dżinsów oraz odzieży termicznej. Warto jednak wspomnieć, że właściciel marki Redline - firma 2M, w 2008 roku odpisał kontrakt z brytyjskim Knoxem, czyli firmą produkującą najwyższej jakości ochraniacze, (od zwykłych, wsuwanych w kurtki, przez bardzo zaawansowane ochraniacze pleców czy klatki piersiowej, m.in. testowane u nas Meta-Sys i Aegis), rękawice (topowy model Handroid). Obecnie 2M jest wyłącznym importerem produktów tej marki, jak również innego producenta z Wielkiej Brytanii – Kriega, która specjalizuje się w produkcji systemów bagażowych, z powodzeniem wykorzystywanych w rajdach cross country, w tym w sławnym Dakarze (przede wszystkim plecaki, tankbaki i lekki sprzęt bagażowy).

 

Redline dzisiaj

Dzisiaj marka Redline na dobre zadomowiła się na naszym rynku. Choć obecnie portfolio produktów w porównaniu do początków firmy jest okrojone (choć i tak bogatsze niż wielu innych producentów), to ukierunkowanie się firmy na produkcję dżinsów motocyklowych oraz bielizny z Outlast®u pozwala przypuszczać, że z każdym sezonem będziemy mieli do wyboru coraz szerszą gamę produktów naszego rodzimego producenta. Dziś możemy wybierać pomiędzy czterema rodzajami wysokiej klasy dżinsów, w tym modelami dla kobiet. Jak zapewnia producent na nowy sezon przygotowywane są nowości, które z pewnością dla Was przetestujemy. Wzbogacono również kolekcję odzieży termicznej, która dostępna jest zarówno w kroju męskim, jak i damskim.

Podsumowanie

Jako podsumowanie posłużę się odpowiedzią na pytanie które zadałem przedstawicielowi Redline: Co dalej? "Chcemy cały czas się rozwijać, budować mocną markę Redline i mocne portfolio spodni dżinsowych, ubrań opierających się o Outlast® oraz innych akcesoriach motocyklowych. Na pewno nie zamierzamy się zatrzymać i mamy nadzieję, że stworzymy polską markę, która w świadomości klientów będzie usytuowana na półce premium".

 

Ze swojej strony życzę właścicielom i pracownikom Redline, aby właśnie tak się stało.

Kontakt do firmy:

P.P.H.U. 2M Sp. z o.o.

ul. Fabryczna 12
39-200 Dębica

tel. +48 (14) 68 33 333
fax +48 (14) 68 33 333

e-mail: redline@redline.com.pl

Tagi

oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Redline w cyklu Made in Poland

30
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści