Radical Ducati? - Motogen.pl
Ciepło mają chłopaki w Hiszpanii, więc kombinują w temacie dwóch kół i jednego śladu. I wykombinowali. Już w styczniu tego roku premierę będzie miał ich pierwszy homologowany do użytku na drogach publicznych motocykl, RAD 02 Cafe Racer.
Zaprojektowany został wokół (tak, tak, wcale się nie mylę – WOKÓŁ) dukatowskich fałek, dwu i trzyzaworowych. I tak powstały dwie wersje nietypowego cafe racera, do wyboru z ramą wykonaną ze stali (waga 8,2kg) lub aluminium (zaledwie 4,1kg).

Firma dostarcza też klientom bardziej usportowione modele przyodziane w pełne owiewki wykonane z karbonu, bazujące na aluminiowej ramie. RAD 02 Corsa waży 130kg, czyli w sumie nic… Dostępna jest też wersja Endurance, zaopatrzona w światła umieszczone po obydwu stronach bocznych osłon motocykla.

Stylistyka sportowych maszyn nie odbiega od znanego wcześniej modelu RAD 01, który był niczym innym, jak zestawem tuningowym (typu bolt-on, czyli „dorwij klucze i sobie poskręcaj”) dla fabrycznego Ducati 999. Jednak w odróżnieniu od poprzednika, RAD 02 sprzedawane są wyłącznie, jako kompletny pojazdy.

Cena? Cóż, nie znam jej i chyba nie chcę poznawać, gdyż przez tydzień męczyłaby mnie zgaga. Wystarczy popatrzeć na komponenty użyte w produkcji Radical’i, żeby uświadomić sobie, ile to cyferek trzeba napisać w polu „kwota” na przelewie bankowym…

Więcej o motocyklach Ducati