-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze [Porównanie, test] Suzuki Katana vs MV Agusta Dragster 800RR Pirelli Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

[Porównanie, test] Suzuki Katana vs MV Agusta Dragster 800RR Pirelli test, opinie i oceny

Ekscentryczny Włoch, czy kultywująca tradycje rodzinne Japonka? Do redakcyjnego laboratorium trafiły dwa tak różne motocykle, że ich porównanie pozornie wydaje się absurdalne. Jeśli jednak zastanowimy się głębiej, obydwa są zbudowane wg koncepcji charakteryzującej narody, przez które zostały wyprodukowane. Mamy zatem porównanie Japonii i Włoch, dla których wspomniane pojazdy są tylko tłem…

Design

Suzuki jak przystało na Japończyka oddaje hołd przodkom, tradycji. Jego wygląd przypomina Suzuki Katanę 1100 z początku lat 80, która w momencie debiutu była nie tylko najbardziej nowatorskim od strony designu, motocyklem ale także najszybszym produkowanym seryjnie i jako jeden z pierwszych pojazdów z Kraju Kwitnącej Wiśni otrzymał obszerną, plastikową obudowę…

 

Oldschoolowa Katana czy dynamiczny Dragster?

 

Sama Katana to nazwa określająca samurajski miecz. We wprawnych rękach jest szybki, precyzyjny i zabójczo skuteczny. Katana na 2019 rok to motocykl bazujący na Suzuki GSX-S1000, który z kolei posiadał rozwiązania techniczne wywodzące się z Suzuki GSX-R1000 z 2005 roku, czyli jednego z najbardziej cenionych i skutecznych Superbike’ów, jakie Suzuki kiedykolwiek zbudowało. Motocykl przypomina modele produkowane w latach 80-tych a producent zadbał nawet o takie drobiazgi jak czcionka wyświetlacza kojarząca się z pierwszymi komputerami typu PC jeszcze z monitorami monochromatycznymi. Jeśli ktoś lubi lata 80 - jest bosko!

 

Klasyczna osłona czy high-techowa felga?

 

MV Agusta ma jeszcze bardziej ekskluzywne geny. Wywodzi się z Supersporta F3, którego design kontynuuje linię F4 z lat 90-tych. F4 zaprojektował Michał Anioł wśród motocyklowych konstruktorów, Massimo Tamburini, związany wcześniej z Ducati spod którego wyszedł np. 916/996/998. Ciekawostką jest fakt, że Tamburini był także współtwórcą/założycielem marki Bimota. Dzięki jego know-how wprowadzonemu do projektów marki MV, Dragster otrzymał piękne koło na monowahaczu, czy kratownicową ramę.

 

Jednak w Dragsterze tradycja zeszła na drugi plan. Wszystko podporządkowano designowi. Pomijając kształt reflektora, baku zobaczcie w rzucie bocznym na linię filigranowego siedzenia, piękną tylną lampę, wydech. Na osobny akapit zasługuje tylna felga, wykonana ze szprych mocowana do monowahacza. Ktoś zna ładniejszy i robiący większe wrażenie kształt koła motocyklowego? Wątpię. MV jest piękna, dynamiczna, jest nieskromna w swoim wyglądzie a barwy Pirelli, objawiające się specjalną kolorystyką i kilkoma detalami z wzorem identycznym jak na bieżniku opony rzucają na kolana…

 

Wygląd najlepiej oddają zdjęcia naszego niezawodnego fotografa, dlatego skoncentrujmy się na technice…

Rozwiązania techniczne

Suzuki wystawiło do walki czterocylindrówkę o pojemności 1000 ccm, mocy 150 KM, maksymalnym momencie 108 Nm przy masie 215 kg. W MV Agusta zamontowano trzycylindrowca o mocy 140 KM, maksymalnym momencie 87 Nm oraz masie 168 kg na sucho, czyli poniżej 190 kg w stanie gotowym do jazdy. Obydwa pojazdy posiadają przednie zawieszenia USD, przednie zaciski hamulcowe Brembo (w Suzuki mega-skuteczne, w MV delikatnie lepsze), kontrolę trakcji, ABS, kilka trybów pracy silnika oraz przedni reflektor wykonany w technologii LED. Dragster 800RR posiada ponadto quick- i downshifter oraz nieco bardziej zaawansowane wskazania wyświetlacza (laptimer)…

 

Brembo vs Brembo...

 

 

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Suzuki Katana vs MV Agusta Dragster 800RR Pirelli

78
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści