Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Ciekawostki

Podprogowa reklama BMW

Reklamy wykorzystujące percepcję podprogową są zakazane w wielu krajach, w tym w Polsce, a jednak BMW wykorzystało tę metodę do zareklamowania swojego motocykla S1000RR.

Reklamy wykorzystujące percepcję podprogową są zakazane w wielu krajach, w tym w Polsce, a jednak BMW wykorzystało tę metodę do zareklamowania swojego motocykla S1000RR.


Niemiecki producent przeprowadził eksperyment z reklamą, w której nie pojawia się jego logo. A przynajmniej nie pojawia się oficjalnie. Zaproszeni do kina widzowie oglądali krótki filmik reklamujący motocykl. Reklama nie różniła się niczym od ogólnie znanych i oglądanych, poza krótkotrwałymi efektami błysku, które przerywały film na ułamek sekundy. Gdy po seansie widzowie zamknęli oczy, pod powiekami utrwaliło im się logo BMW. Na filmie poniżej możecie zobaczyć, w jaki sposób zadziałał filmik i jak tworzone są reklamy podprogowe w ogóle. Niestety, z racji panujących w Europie zakazów, z reklamy wycięto podprogowe fragmenty, więc nie będziecie mogli stwierdzić owego efektu na własnej skórze.


BMW nie udzieliło informacji, w jaki sposób dobrani zostali widzowie i czy mieli oni cokolwiek wspólnego z motocyklami. Jeśli tak, ich misterny "podprogowy" plan spaliłby na panewce; nawet dla średnio zaznajomionego z motocyklami człowieka, charakterystyczne reflektory modelu S1000RR czy biorący udział w reklamie zawodnik BMW Ruben Xaus są wystarczające, by domyślić się, jaka marka reklamuje swój produkt.


Wierzycie w moc percepcji podprogowej w wykonaniu niemieckiego producenta?

Więcej o motocyklach BMW

Tagi

Powiązane materiały

...
Podprogowa reklama BMW Reklamy wykorzystujące p...
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści