-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Pięć najlepszych motocykli o mocy 140 KM w cenie do 8 tysięcy złotych Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Pięć najlepszych motocykli o mocy 140 KM w cenie do 8 tysięcy złotych

Sam środek zimy to czas, kiedy najlepiej rozejrzeć się za motocyklem na sezon. Na rynku motocyklowym stagnacja, sprzedający bardziej chętni do negocjacji niż pod koniec marca a i podaż sprzętów jakby nieco większa, niż miesiąc temu. Pod lupę postanowiliśmy wziąć pięć motocykli o mocy powyżej 140KM posiadając budżet 8 tysięcy złotych. Oto nasze propozycje...

Kawasaki ZX9 od 1998r

Motocykl dziś nieco zapomniany, ale zupełnie niesłusznie. Generacja od 1998r była bardzo udanym, pod wzlgędem konstrukcyjnym, motocyklem. Świetnie się prowadziła, nieźle hamowała a dla kierowcy i pasażera nie była tak ektremalna, jak np. równolegle produkowany Fireblade. Dysponując mocą 143 KM zapewniała bardzo przyzwoite osiągi.

 

Drugą stroną medalu był silnik dość czuły na brutalne traktowanie i skurpulatność serwisową. Jednak design, szczególnie od 2000 r. zaskarbił sobie rzeszę fanów za sprawą podobieństwa do Kawasaki ZX12R, a więc najszybszego (w tamtych czasach), seryjnego motocykla (wg kilku porównań ZX12R była nieznacznie szybsza od Hayabusy).

 

 

Kawasaki ZX9R 2000r.

 

Soczysta zieleń, sportowy kolor Kawasaki, który podnosił cenę używanych modeli przynajmniej o kilka procent (o +5pkt. do respektu nie wspomnę), to coś co większość użytkowników innych motocykli mogła zobaczyć co najwyżej przed sobą. Ciężko było dotrzymać kroku dobremu kierowcy dosiadającemu ten model.

 

Niestety, ZX9R zostało pogrzebane przez zmienione przepisy pojemności dla serii SBK - co wyeliminowało ZX7R z produkcji (podobnie, jak np. Yamahę YZF-R7). W efekcie Kawasaki zostało niejako zmuszone do zaprojektowania czterocylindrowego sporta o pojemności 1000ccm. Dla "naszej" dziewiątki oznaczało to lądowanie na "śmietniku historii". W 2004 r. ZX9R zniknęło z ofert dealerów ustępując miejsca niezwykle narowistej, bezkompromisowej ZX10, która szczególnie ostatnio, zdrowo namieszała w seriach wyścigowych...

 

Znalezienie zadbanego egzemplarza w założonej kwocie nie powinno stanowić większego problemu a podaż "dziewiątki" jest duża. Zalecamy jednak wnikliwą kontrolę stanu technicznego oraz okolic główki ramy.

 

 

Więcej o motocyklach Kawasaki Autor: Jakub Olkowski

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści