Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Sport Motocyklowe Mistrzostwa Superbike Organizatorzy WSBK chcą namieszać na polach startowych Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

WSBK

Organizatorzy WSBK chcą namieszać na polach startowych

Na stronie cyklu Superbike World Championship pojawiła się informacja o zmianach planowanych na przyszły rok. Najciekawsze są te, które dotyczą serii World Superbike. Teraz drugi wyścig będzie bardziej emocjonujący.

Zacznijmy od najważniejszej zmiany, a mianowicie rozkładu pól startowych do niedzielnego wyścigu. Sytuacja zmieni się w przypadku pierwszych dziewięciu zawodników i będzie wyglądała następująco:

- Zawodnicy, którzy zajęli miejsca od 1. do 3., będą startować z trzeciego rzędu, a ich pozycje zostaną odwrócone (najniższy startuje z najwyższego pola w rzędzie).
- Zawodnicy, którzy zajęli miejsca od 4. do 6. będą startować z pierwszego rzędu zgodnie z kolejnością ukończenia wyścigu.
- Zawodnicy, którzy zajęli miejsca od 7. do 9. będą startować z drugiego rzędu.

Pozostałe zmiany w regulaminie sportowym dotyczą dzikich kart, harmonogramu, sposobu zapoznawania się z torem, wyścigów klasy Supersport i Superstock. Tak oto podczas każdej rundy, w każdej klasie będą mogli wystartować dwaj zawodnicy z dziką kartą. W przypadku rund na innych kontynentach zawodnicy będą musieli być zgłoszeni najpóźniej 90 dni przed wyścigiem.

Wkrótce pojawi się nowy harmonogram weekendu, który będzie uwzględniał starty nowej klasy - World Supersport 300.

Organizatorzy zamierzają wprowadzić zakaz zapoznawania się z torem przy użyciu skuterów i innych pojazdów silnikowych. Możliwe będzie tylko poruszanie się pieszo lub na rowerze.

W klasie Supersport wyścigi będą odbywały się w trybie flag to flag, a to oznacza, że w razie zmiany warunków pogodowych zawodnicy będą zjeżdżali do boksu na zmianę opon.

Od przyszłego roku zmienia się nazwa pucharu Superstock 1000 - z FIM Superstock 1000cc Cup na European Superstock 1000 Championship.

 



Zostaną wprowadzone dwie istotne zmiany w regulaminie technicznym. Pierwsza to możliwość zmiany czujników airboxu w klasie Superbike. Oprócz tego elementy zmiennego układu dolotowego będą mogły być wymienione na trwalsze, ale o takiej samej konstrukcji jak w motocyklu drogowym. W klasie Supersport wprowadzono możliwość wprowadzenia modyfikacji osi oraz mocowania przedniego błotnika w celu ułatwienia wymiany kół.

W regulaminie medycznym wprowadzono obowiązek informowania lekarzy przez zawodników o nagłych zmianach w kondycji zdrowotnej, które mogą wpłynąć na zdolność do wzięcia udziału w wyścigu.

Autor: Wojciech Grzesiak
oceń ten materiał:
Organizatorzy zmienią kolejność zawodników na polach startowych do drugiego wyścigu Organizatorzy zmienią kolej...
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści