Oldschool: Kawasaki LTD 454 - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Artykuły'

Kawasaki LTD 454

 

 

Dwucylindrowa rzędówka o której mowa nie była w tym segmencie czymś zupełnie nowym. Poprzednik, Kawasaki LTD440 był napędzany silnikiem o podobnej koncepcji, ale był znacznie słabszy.

 

Sportowe pochodzenie było oczywiste: obrotomierz, chłodzenie cieczą, sześciobiegowa przekładnia, dwa wałki rozrządu, cztery zawory na cylinder oraz duża, jak na pojazd o średniej pojemności moc, 50KM musiały się spodobać. Ale była także druga strona medalu: silnik lubił wysokie obroty, moc maksymalna wymagała osiągnięcia 10 000 obr/min, co nie do końca pasowało do spokojnego choppera.

 

Sportowa natura tego pojazdu zaowocowała sprawdzianem na 1/4 mili - wszak niska i długa sylwetka pojazdu wydawała się naturalna do takich wyścigów - w efekcie, LTD 454 pobiła Chevroleta Corvette o niemal sekundę, wygrała także w sprincie 0-60 mph.

 

LTD 454 okazał się motocyklem trwałym i niezbyt wymagającym pod względem obsługi. Ułatwiał w tym pas napędowy, nie wymagający tak częstego smarowania, jak łańcuch.

 

 

 

 

Od strony podwoziowej motocykl był typowy: pojedyncza tarcza z przodu oraz bęben w tylnym kole. Był to układ adekwatny do ówczesnych rozwiazań i osiagów motocykla - duża moc silnika wraz z relatywnie uczciwą masą (ok 202kg na mokro) sprawiały, że LTD454 był jednym z najbardziej dynamicznych pojazdów średniej klasy pojemnościowej.

 

Siedzenie i pozycja kierowcy były akceptowalne, pasażer mógł odczuwać pewne niedogodności związane ze stosunkowo niewielką poduszką fotela. Była za to miękka a przed zsunięciem zabezpieczało oparcie.

 

Pewną niedogodnością było niezbyt sztywne i precyzyjne, w porównaniu do obecnych konstrukcji zawieszenie, ale jak na połowę lat 80-tych napewno w ścisłym czubie w klasie. W zamian, motocykl okazuje się zaskakująco zwrotny jak na choppera, a niewielka masa i nisko umieszczone siodło ułatwią naukę jazdy początkującym i amazonkom.

 

Kawasaki LTD454 pozostał w produkcji do 1990r. Zastąpił je, podobnie stylizowany i wyposażony Vulcan 500.

 

Dzisiaj używaną LTD-tkę kupimy w zależności od stanu i wyposażenia w granicach 3-5 tyś zł. Naszym zdaniem to fajna propozycja dla wszytkich, którzy chcą pojazd 'z duchem lat 80-tych w tle', o przyzwoitych osiągach i dużej trwałości a jednocześnie łatwy w prowadzeniu i z charakterem.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany