Oficjalny kalendarz WMMP na sezon 2008 oraz informacje o Pucharze ME w Poznaniu - Motogen.pl
Jako pierwsi mamy przyjemność przedstawić Wam oficjalny kalendarz Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski, oraz krótką informację na temat organizowanej na torze w Poznaniu rundy Pucharu Motocyklowych Mistrzostw Europy.
Rundy WMMP na sezon 2008:
I runda, 15-18 maja, Poznań
II runda, 30 czerwca – 01 lutego, Poznań (zmiana decyzją z dnia 20.01)
III runda, 26-29 czerwca, Brno (Czechy)
IV runda, 10-13 lipca, Poznań
V runda, 24-27 lipca, Most (Czechy)
VI runda, 7-10 sierpnia, Poznań
Puchar Motocyklowych Mistrzostw Europy na Torze Poznań odbędzie się w dniach 18-21 września 2008.
 
Może więc dojść do sytuacji, w której zawodnik przejdzie do finału jako ostatni ale wygra wyścig finałowy i zostanie najlepszym zawodnikiem w Europie!

"To będzie historyczne wydarzenie w dziejach polskiej motoryzacji, bowiem w dniach 20-21.09.2008 do Poznania zjadą najlepsi zawodnicy z całej Europy.

W Poznaniu zostanie rozegrana ostatnia 7 runda Pucharu Mistrzostw Europy. Czyli runda, w której następuje ostateczne rozstrzygnięcie. Ale nie tak do końca. Pewnie wielu z Was zastanawia się, czemu nie Mistrzostwa Europy tylko Puchar Mistrzostw Europy? Właściwie to samo, jednak w sezonie 2008 rozgrywki przyjęły inna formę. Do tej pory Mistrzostwa Europy rozgrywane były w cyklu Grand Prix i suma punktów zdobytych w poszczególnych rundach decydowała o kolejności w klasyfikacji generalnej. W przyszłym roku będzie już jednak inaczej. Czy lepiej, oceńcie sami. Otóż o Mistrzostwie nie będzie już decydować liczba punktów zdobytych w całym sezonie. Podczas poszczególnych rund, rozgrywanych jako puchar, zawodnicy również będą gromadzić punkty ale nie zadecydują one o tym, kto zostanie Mistrzem Europy, tylko o tym, kto weźmie udział w wielkim finale. Dopiero finał, czyli jeden wyścig, rozstrzygnie kto otrzyma tytuł mistrzowski [w finale wystartuje 20 zawodników dop. redaktor]. Może więc dojść do sytuacji, w której zawodnik przejdzie do finału jako ostatni (z najmniejsza liczbą punktów) ale wygra wyścig finałowy i zostanie najlepszym zawodnikiem w Europie, bo np. miał szczęście lub wyścig był na jego „domowym” torze. Może być też tak, że najlepszy do tej pory zawodnik, podczas tego ostatniego wyścigu zaliczy jakąś awarie lub wywrotkę i będzie daleko w tyle w klasyfikacji." – powiedział Paweł "Fazer" Isański z WSM Racing Team.

Wszystkie wydarzenia znajdziecie w naszym kalendarium.