Offroadowe nowości od Kawasaki na 2011 - Motogen.pl

Wczoraj w salonie Free & Fun w podwarszawskim Sękocinie odbyła się prezentacja dwóch motocykli offroadowych, które pojawią się w ofercie producenta w 2011 roku.

Jeszcze przed targami światowymi i polskimi mogliśmy zapoznać się z nowościami Kawasaki przeznaczonymi do walki z bezdrożami. Gwiazdami spotkania były modele KX250F oraz KX450F. Pozostałe offroadowe maszyny od zielonych zyskały tylko nowe malowania odróżniające je od tegorocznych wersji.
 

Największe zmiany dotknęły mniejszego KX-a. 250-tka otrzymała nowy wtrysk paliwa oraz kalibrację map. Zmienił się również układ zapłonowy i wydechowy. Średnica wewnętrzna tego ostatniego jest większa co spowoduje, że maszyna będzie nieco głośniejsza niż dotychczas. Oprócz tego inżynierowie dobrali się również do układu napędowego. Cylinder jest nieco niższy co poprawia sprężenie, a tłok ma nowy kształt pozwalający uzyskać lepszą kompresję. Silnik ma teraz produkować więcej mocy szczególnie w wyższym zakresie obrotów. Po konsultacjach z zawodnikami poprawiono również skrzynię biegów. Zmieniły się także przełożenia biegu 2 i 4. Na pokładzie małego KX-a znalazło się także dość innowacyjne, oczywiście regulowane zawieszenie przednie – SFF (Separate Funcion Fork) od Showa. Teraz tłumienie znajduje się w lewej goleni natomiast sprężyna w prawej. Jak twierdzi Kawasaki ten typ zawieszenia po raz pierwszy zastosowano w motocyklu offroadowym. Oprócz tego drobnym poprawkom uległy również: mocowanie silnika, prowadnica łańcucha, wahacz, przednia tarcza oraz siedzenie.
 

Również KX450F został nieco poprawiony przez japońskich inżynierów. W modelu na 2011 zmieniono wtrysk, pompę paliwową, kalibrację wtrysku, układ wydechowy (większa średnica wewnętrzna), dźwignię zmiany biegów oraz tłok. Podobnie jak w mniejszym KX-ie większy brat dostał także nowe siedzenie, zmienione zawieszenie (zwiększona sztywność kołnierzy osi przedniej i poprawiona regulacja), wahacz, prowadnica łańcucha i przednia tarcza.
 

Jak zapewnił nas Adam Romańczuk, Brand Manager Kawasaki w Polsce również ceny na te motocykle będą atrakcyjne. Ze wstępnych ustaleń wynika, że oba modele na 2011 będą droższe o 1000 zł od swoich odpowiedników dostępnych w salonach sprzedaży w 2010.
 

Prezentacja zielonych offroadów była też doskonałą okazją do pochwalenia się co udało się osiągnąć Kawasaki w Polsce. Najwyraźniej taktyka jaką od początku tego sezonu prezentował Probike, czyli budowanie sieci dealerskiej i przyglądanie się krytyczny okiem poszczególnym punktom oraz sporo imprez i jazd testowych dla klientów najwyraźniej daje efekty. Słupki sprzedażowe Kawasaki w tym roku nieco się podniosły. Miejmy nadzieję, że takie działania będę kontynuowane także w latach następnych. Oczywiście Polsce daleko do reszty świata gdzie zieloni wraz z Hondą zajmują pierwsze miejsce w sprzedaży. Druga jest Yamaha, a co raczej nikogo już nie powinno zaskakiwać, na trzeciej pozycji plasują się marki europejskie, głównie za sprawą BMW.
 

Po oficjalnej części prezentacji przyszedł czas na zakulisowe rozmowy z przedstawicielami Kawasaki. Na razie nie mamy oficjalnego potwierdzenia, ale zapowiadany praz nas wcześniej szosowy model W800 w 2011 najpewniej jednak pojawi się w sprzedaży u zielonych. Z niecierpliwością czekamy na informacje od producenta na ten temat. Oprócz tego w przyszłym roku zobaczymy również zaprezentowane wcześniej motocykle: Z750R i ZX-10R, a także sporo liftingów i nowych malowań pozostałych modeli.

 

Więcej o motocyklach Kawasaki