Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Nowości sprzed lat: Hayabusa dwóch generacji (1999-2007) i (2008-2018) - porównanie Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Nowości sprzed lat: Hayabusa dwóch generacji (1999-2007) i (2008-2018) - porównanie

Cyklem "Nowości sprzed lat" postanowiliśmy przypomnieć dawne testy motocykli, przeprowadzane przez portal Motogen.pl. Co nam się wówczas podobało? Jakie były wady i zalety? Z racji faktu, że w sieci pojawia się coraz więcej plotek o trzeciej generacji Suzuki GSX-1300R znanej szerzej jako Hayabusa postanowiliśmy przypomnieć porównanie dwóch pierwszych generacji modelu, opublikowane na łamach portalu Motogen.pl w 2013r.

Suzuki zadebiutowało w 1999r. Było "barierołamaczem" - to pierwszy seryjny motocykl, który przełamywał granicę 300 km/h. Dokonywał tego dzięki perfekcyjnej aerodynamice i doskonałej jednostce napędowej generującej 175 KM. Takie wartości były wówczas dostępne w motocyklach wyczynowych a napewno nie w seryjnym turystyku. Szybko okazało się, że mimo przypiętej łatki "pierwszych trzystu na godzinę" Haya to przede wszystkim trwały, doskonały motocykl do dynamicznej turystyki przez wielkie "T". Poranny start w Londynie a wieczór w Warszawie - co to za problem dla Hayabusy?

 

Ten motocykl uwielbia autostrady i dynamiczną jazdę w takich warunkach. Zmiana prędkości o kilkadziesiąt kilometrów w kazdą stronę? Z pewnością trwa krótcej, niż przeczytanie tego zdania. Hayabusę poważnie zmodernizowano dwukrotnie: w 2008r otrzymała nowy, mocniejszy silnik, nowe osłony, bardziej rozbudowaną elektronikę oraz układ hamulcowy z radialnymi zaciskami Tokico. W 2013 zmieniono je na Brembo, a motocykl otrzymał także długo oczekiwany ABS.

 

 

Nie będziemy opisywać zmian konstrukcyjnych, to znajdziecie w porównaniu. Hayabusa okazała się trwałym i cenionym modelem, chętnie wykorzystywanym do sportu (wyścigi na 1/4mili), turystyki czy jako dawcę podzespołów (silnik, elektronika) do budowy wszelkich kit-carów. Jej ceny są wyjątkowo stabilne, a poniżej 11-12 tys. zł ciężko znaleźć egzemplarz w stanie innym, niż kiepski.

 

Suzuki GSX-1300R opisywaliśmy wielokrotnie a materiały znajdziecie poniżej:

 

Porównanie dwóch generacji: http://www.motogen.pl/Suzuki-Hayabusa-starcie-dwoch-generacji,17884.html

 

Hayabusa (1999-2007): http://www.motogen.pl/Suzuki-GSX1300R-Hayabusa,8000.html

Hayabusa (2008-2012): http://www.motogen.pl/Suzuki-Hayabusa-2,7950.html

Hayabusa (2013-2018): http://www.motogen.pl/Sprawdzamy-Suzuki-Hayabusa-z-systemem-ABS,20922.html

 

 

Materiał zwiastujący nowy model znajdziecie tutaj.

 

 

Więcej o motocyklach Suzuki

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści