Nowe Silkolene RSF - płyny do zawieszeń motocyklowych - Motogen.pl

Wysokiej jakości płyny do zawieszenia Fuchs Silkolene RSF dostępne są w klasach lepkości: 2.5W, 5W, 7.5W, 10W i 15W. Sprawdzone na torach wyścigowych i na drogach, zostały wybrane przez wielu wiodących producentów zawieszenia i są wykorzystywane dzisiaj, jako fabryczne napełnienie w wielu nowoczesnych motocyklach.

Bardzo wysokie wskaźniki lepkości charakteryzujące płyny Silkolene RSF zapewniają stabilne parametry tłumienia zawieszenia w całym zakresie pracy, ponieważ lepkość zmienia się mniej wraz ze wzrostem temperatury płynu.

Efektem zastosowania Silkolene RSF jest praca zawieszenia na odpowiednio wysokim poziomie przez cały dzień, w trakcie ciągłej jazdy bez żadnego osłabienia tłumienia, w porównaniu do standardowych płynów amortyzatorowych fork oil, które rozrzedzają się ze wzrostem temperatury osłabiając tłumienie aż do jego zaników.

Ponieważ brak jest standardów i norm na rynku olejów do widelców przednich, każdy producent ma inne lepkości własnych klasyfikacji „wt” (wagowych) lepkości oleju. Zdecydowaliśmy się odejść od stosowania klas wagowych „wt” i zamiast nich, używać klasyfikacji SAE i norm przemysłowych ISO do uporządkowania produktów i uproszczenia doboru naszego asortymentu.

Wybór właściwego płynu do widelca przedniego i amortyzatorów z rozszerzonej oferty Silkolene RSF nie może być prostszy, wystarczy wybrać właściwą klasę lepkości ISO i / lub lepkość wagową z nowych niebieskich etykiet przednich Silkolene RSF, lub skorzystać z naszej tabeli:

FORK OIL

NOWA SERIA RSF

FORK OIL LIGHT SAE 5

RSF 5

FORK OIL MEDIUM SAE 10

RSF 10 (STANDARDOWE / TWARDE)

RSF 7,5 (STANDARDOWE / MIĘKKIE)

FORK OIL INTERMEDIATE SAE 15

RSF 15 (STANDARDOWE / TWARDE)

RSF 10 (STANDARDOWE / MIĘKKIE)

FORK OIL HEAVY SAE 20

SF 20

FORK OIL EXTRA HEAVY SAE 30

SF 30

Silkolene RSF 7,5 posiada w 40oC lepkość 35,1 mm2/s, co odpowiada standardowym Fork Oil 10W (Medium), natomiast ze wzrostem temperatury mniej spada jego lepkość, co obrazuje bardzo wysoki wskaźnik lepkości i lepkość w 100oC.

Silkolene RSF 10 w 40oC posiada lepkość 47,4 mm2/s, co jest wartością zbliżoną do Fork Oil 15W natomiast wraz ze wzrostem temperatury jego lepkość spada wolniej.

Wymiana w widelcu oleju Fork Oil 10W Medium na Silkolene RSF 10 spowoduje, że zawieszenie będzie nieco „twardsze”.

Wymiana w widelcu oleju Fork Oil 10W Medium na Silkolene RSF 7.5 spowoduje, że zawieszenie będzie nieco bardziej „miękkie”, komfortowe, ale parametry będą stabilne bez względu na warunki zewnętrzne.

Użytkownicy w praktyce dopasowując sobie parametry zawieszenia do stylu jazdy mogą sobie podnieść lub obniżyć lepkość o jedna klasę.

Silkolene RSF daje możliwość precyzyjnego dostrojenia zawieszenia i zachowania parametrów w każdych warunkach eksploatacji (od jazdy terenowej, po wyczynową na torze wyścigowym). Poszczególne oleje RSF można ze sobą mieszać by uzyskać oczekiwaną lepkość, jest to, więc doskonały produkt dla zaawansowanych mechaników, specjalistów od tuningu.