Norton Superlight 650. 158 kg karbonu, aluminium i mocy - Motogen.pl

Superlight 650 powstał w oparciu o nowy model Nortona – Atlas, pokazany kilka tygodni temu. Dla potrzeb wyścigów zmodyfikowano jednak wiele parametrów oryginalnego motocykla – zastosowano aluminiowy wahacz i ramę, karbonowe owiewki i koła, pogrzebano także w silniku.

 

Dwucylindrowa, rzędówka to, przypomnijmy, właściwie połowa silnika V4 z modelu 1200 RR. W Atlasie osiąga ona moc 85 KM, w Superlight jej moc podniesiono do 105 KM. Choć nie jest to wartość oszałamiająca, masa Superlighta to zaledwie 158 kg, więc osiągi na pewno będą na dobrym poziomie.

 

Norton Superlight 650 został wyposażony w regulowane zawieszenie Ohlinsa NIX 30 z przodu i TTX GP z tyłu. Za zatrzymanie karbonowego wariata odpowiada Brembo M50 na 330-milimetrowych tarczach. Na pokładzie dwustronny quickshifter, kolorowy wyświetlacz LCD, pełna kontrola trakcji sterowana czujnikiem IMU.

 

Cena motocykla wyniesie około 20 tys. funtów (96 tys. zł). Producent ma w planach starty w brytyjskich wyścigach serii Tourist Trophy. Kierowcą będzie John McGuinness.