Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Najmniej awaryjne japońskie motocykle lat 90. Tanie, najbardziej niezawodne top 5 Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Najmniej awaryjne japońskie motocykle lat 90. Tanie, najbardziej niezawodne top 5

Motocykl używany nawet taki, którego rok produkcji predestynuje go do rejestracji na pojazd zabytkowy może być źródłem długotrwałej, bezawaryjnej eksploatacji. Tutaj niebagatelne znaczenie ma historia i troska serwisowa poprzednich właścicieli. Na szczęście jest grupa pojazdów szczególnie trwałych, których przebiegi możemy liczyć w setkach tysięcy kilometrów. Dzisiaj pod lupę bierzemy pojazdy wyprodukowane w Japonii.

Honda VFR750F

Pisząc o Hondzie VFR750F ciężko wnieść coś odkrywczego. Pancerny silnik rzadko wymagający ingerencji (interwał serwisowy co 12 tys.km), rozrząd na koła zębate, trwała, solidna konstrukcja i bardzo dobre, nawet jak na standardy XXI wieku właściwości jezdne to atuty, które sprawiają, że ten model cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Pomaga w tym wyjątkowo atrakcyjny wygląd oraz tony dostępnych akcesoriów pozwalających uwydatnić predyspozycje sportowe lub turystyczne modelu.

 

VFR750 RC36 II...

 

Jako posiadacz VFR 750 z 1991 roku przez kilka sezonów mogę napisać, że poza regulatorem napięcia i łożyskami przedniego koła absolutnie nie było z nim problemów. W nowszych rocznikach (po 93 roku) spotyka się korozję układu wydechowego oraz drobne problemy elektryczne. Jednak przebiegi 200 a nawet 250 tys.km nie są zjawiskiem wyjątkowym. Podczas oględzin dużą uwagę przywiązałbym do sprawdzenia powypadkowości motocykla. Często podczas szlifu monowahacz ulega odkształceniu.

Używany kosztuje ok. tysiąca złotych i nie należy do części łatwych do zdobycia. Mocno rozbudowane owiewki potrafią nadszarpnąć budżet w przypadku napraw a używane pojawiają się w różnym stanie lub bywają niedostępne.

 

Ceny VFR750F (RC36/36II) to przedział 4-10 tysięcy złotych w zależności od stanu i rocznika. Naszym zdaniem to jeden z najbardziej udanych modeli sportowo-turystycznych w historii…

 

 

 

Więcej o motocyklach Yamaha Autor: Jakub Olkowski

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści