Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Najmniej awaryjne japońskie motocykle lat 90. Tanie, najbardziej niezawodne top 5 Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Najmniej awaryjne japońskie motocykle lat 90. Tanie, najbardziej niezawodne top 5

Motocykl używany nawet taki, którego rok produkcji predestynuje go do rejestracji na pojazd zabytkowy może być źródłem długotrwałej, bezawaryjnej eksploatacji. Tutaj niebagatelne znaczenie ma historia i troska serwisowa poprzednich właścicieli. Na szczęście jest grupa pojazdów szczególnie trwałych, których przebiegi możemy liczyć w setkach tysięcy kilometrów. Dzisiaj pod lupę bierzemy pojazdy wyprodukowane w Japonii.

Motocykle wyprodukowane w latach dziewięćdziesiątych w Kraju Kwitnącej Wiśni mają w większości tą znakomitą cechę, że przy rozsądnej eksploatacji i przestrzeganiu zaleceń serwisowych są wyjątkowo długowieczne. Przebiegi rzędu 100-150 tys. km nie stanowią dla konstrukcji wielocylindrowych większego problemu. Jednak nawet wśród nich znajdują się pojazdy mniej lub bardziej trwałe. Wybraliśmy tylko pięć z nich, chociaż wiemy, że modeli szczególnie trwałych można wymienić przynajmniej dwadzieścia. Oto najbardziej idiotoodporne konstrukcje z lat 90!

Suzuki GSF600 Bandit

Pojawienie się GSF600 Bandit było strzałem w dziesiątkę ze strony Suzuki. Płynął na fali nostalgii za klasycznymi, nieobudowanymi motocyklami, ale robił to w uroczy, indywidualny sposób proponując ciekawszy niż konkurencja design ze znacznie większą ilością sportowych cech. Czterocylindrowy piec wywodził się z GSX-R750 z początków produkcji. Był pancerny i ślicznie wyglądał. Całość sprawiała wrażenie świeżej, dynamicznej a przy cenach oferowanych przez Suzuki nie mogło być inaczej: mały Bandit stał się hitem. Pod względem trwałości ciężko mu cokolwiek zarzucić.

 

GSF600 Bandit...

 

Niezbyt trwałe okazywały się powłoki lakiernicze, chromowane detale czy zabezpieczenie antykorozyjne. Najsłabszym punktem jest trwałość tylnego amortyzatora (zbyt miękki i szybko dobija) oraz odporność na wilgoć cewek i przewodów wysokiego napięcia. Często zdarzają się problemy z odpaleniem po umyciu oraz przerywana praca któregoś z cylindrów podczas jazdy w deszczu.

 

Kupując używanego Bandita warto w pierwszej kolejności skoncentrować się na wyglądzie w drugiej dopiero sprawdzać mechanizmy. To doskonały pojazd na co dzień, do spokojnej turystyki a nawet weekendowej przygody z torem wyścigowym. Jego wszechstronność jest zaskakująca. Osiągane przebiegi mierzymy w setkach tysięcy kilometrów. Warunek konieczny by je osiągnąć, to skrupulatna kontrola poziomu oleju. Ceny Suzuki GSF600 Bandit to przedział 3-8 tys. zł w zależności od stanu, rocznika i przebiegu.

 

 

 

Więcej o motocyklach Yamaha Autor: Jakub Olkowski

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści