Motor Show 2012 - Motogen.pl

Kolejna, rekordowa tym razem edycja targów Motor Show już za nami. Poznańskie hale MTP odwiedziło aż 59 000 osób!

 

Już po raz trzeci przy okazji targów mogliśmy zwiedzić halę poświęconą tylko i wyłącznie motocyklom. Trzeba przyznać, że choć nadal przy wielkości i rozmachu samochodowej części motocykle to tylko dodatek, to w tym roku powierzchnia wystawiennicza dla jednośladów i quadów była dużo większa i gdyby zaszła taka potrzeba, śmiało mogłaby zaistnieć jako oddzielne, tylko motocyklowe wydarzenie.

 

Targi jak co roku podzielone były na piątkową część, gdzie był czas na rozmowy dla ludzi z branży oraz na otwarte dla wszystkich sobotę i niedzielę.

 

 

Wystawcy

Na ludzi wchodzących zgodnie z głównym ciągiem komunikacyjnym tuż przy wejściu czekało nasze stoisko, a na nim oczywiście prawie cała redakcja, stuntowo-wyścigowy MOTOGEN. TEAM w postaci Ewy Pieniakowskiej i Natalii Florek oraz MOTOGEN. RACE, w którym wzięło udział ponad 100 osób – obszerniej o RACE poczytacie tutaj. W tym miejscu, niestety, nieskromnie trzeba przyznać, że nasz event był jedną z niewielu atrakcji, w jakich zwiedzający mogli wziąć udział i wygrać cenne nagrody – szkoda, że inni się nie postarali. Na miejscu można było również zapoznać się z ofertą największego pasażu motocyklowego w Polsce – MOTOCYKLOWY.PL, a w tym m.in. kasków Reevu, Caberg, ubrań Alpinestars, Triumph czy rękawic Shima.

 

Zipp
Tuż obok mało reprezentacyjne, bo załatwione tylko pompowanym namiotem miejsce ze skuterami i motocyklami Zipp, gdzie obejrzeć mogliśmy najpopularniejsze pojazdy tej marki.

 

BMW Pawelec
Następnie trafialiśmy na jedno z bardziej reprezentacyjnych i jednocześnie obleganych stoisk – BMW Pawelec. Nic dziwnego – głośna muzyka, ładne hostessy oraz wszystkie najważniejsze modele BMW w tym nowość na sezon 2012 – BMW C600 Sport przyciągały tłumy. Oczywiście nie mogło zabraknąć takich modeli jak K1600GT czy S1000RR.

 

Rapid Motocykle
Zdecydowanie największym, prezentującym najbogatszą ofertę stoiskiem było Rapid Motocykle/Liberty Motors, gdzie obejrzeć mogliśmy najważniejsze pojazdy z oferty Ducati, Triumpha, Yamahy i KTM. Największe nowości na tegoroczny sezon, czyli odpowiednio Ducati 1199 Panigale, Triumph Explorer i Yamaha T-Max obejrzeć można było oświetlone na podwyższeniu. Szkoda, że reszta wystawców nie poszła tym tropem i zwykle prezentowała pojazdy po prostu ustawione na wykładzinie. Nieco na uboczu stały również dwa modele Husaberga.

 

Quady Śrem
Sporo działo się na stoisku Quady Śrem, gdzie prezentowano terenową, szosową, śnieżną i wodną ofertę Can-Am. Było wszystko co najważniejsze – od trójkołowego modelu Spyder po zadaszony pojazd UTV.

 

Harley-Davidson
Z pomocą lokalnego dealera pokazała się marka z Milwaukee. Stoisko było ładne, utrzymane w odpowiedniej kolorystyce i klimacie, a na samym środku czekała na mnie moja ulubiona nowość, Harley-Davidson Seventy Two, z którego, mimo braku kartki „prosimy nie siadać” oraz plakietki „prasa”, zostałem wygoniony po 3,437 sekundy. Co wysiedziałem, to moje… Czekam na pierwsze testówki, które mają niedługo trafić do redakcji.

 

Romet & Hyosung
Romet po przejęciu koreańskiej marki Hyosung idzie z ostrą promocją tych motocykli, które mają w sobie łączyć odpowiednią jakość z przystępną ceną. W zasadzie pierwszy plan stanowiły właśnie pojazdy z Korei, a dalej w tle obejrzeć mogliśmy elektryczny skuter EV1, Maxi 250 czy Divisiona. Na stoisku pojawił się też dwuosobowy mikrosamochód 4E, który z imprezy na imprezę zaczyna coraz bardziej przypominać gotowy pojazd niż prototyp.

 

Moto Set
Dzięki lokalnemu dealerowi wielu skuterowych firm miłośnicy mniejszych, markowych pojazdów również mieli coś dla siebie. Choć nie są to pojazdy sprzedające się u nas na pniu, tak obecność skuterów Aprilia, Vespa, Gilera czy Peugeot cieszy. Obok firma prezentowała również bogatą ofertę dużo bardziej popularnego u nas Kymco.

 

Junak
Na targach spotkać mogliśmy również Junaka, który chyba też zauważył potrzebę zaprezentowania pojazdów o nieco większej pojemności, stąd maksiskuter Jetmax 250 oraz wyglądający na miniaturkę czegoś pomiędzy Hondą Pan-European, a Kawasaki GTR – Junak TR 650.

 

Akcesoria
Trudno mówić o prezentacji tylko i wyłącznie konkretnych marek. Po prostu na miejscu pojawiły się takie firmy jak Lidor, Motorownia, Bartini Sport czy moto-akcesoria, prezentujące cały przekrój swojej dealerskiej oferty. Przez to obejrzeć mogliśmy produkty do klasycznych motocykli firmy Kuryakyn, kaski Schuberth, Shoei, Bell, ciuchy Racer i buty XPD oraz TCX.

 

Custom Festival
Wystawę naprawdę świetnie przygotowanych motocykli mogliśmy oglądać podczas trzeciej edycji Mistrzostw Europy Wschodniej w customizingu zorganizowanych przez wydawnictwo Custom. Przekrój styli był szeroki – od pojazdów „na wypasie” z szeroką oponą przez ascetyczne bobbery, cafe racery, kończąc na kilku streetfighterach.

 

Podsumowanie
Targi odwiedził ogrom ludzi, wszystko było dobrze zorganizowane, a ceny biletów (15 zł lub 10 zł bilet rodzinny) zachęcały do spędzenia tego deszczowego weekendu pod dachem hal MTP. Ja oceniając głównie motocyklową część cieszę się, że powierzchnia wystawy znacznie się zwiększyła. Szkoda tylko, że wystawcy nie prezentują się z większym rozmachem. W dalszym ciągu widać, że ciężar zaprezentowania oferty spoczywa na dealerach, wspieranych tylko czasem przez importera, a to w końcu rola tego drugiego w promocji marki. Jeżeli jednak progres Motor Show zostanie zachowany, nie mam obaw co do przyszłorocznej edycji.

 

Więcej o motocyklach BMW