Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Motocykle do stuntu – co wybrać? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Motocykle do stuntu – co wybrać?

Chcesz rozpocząć trenowanie motocyklowego stuntu i nie wiesz jaki motocykl kupić? Ten materiał jest dla Ciebie!

FAQ to skrót z języka Królowej Elżbiety od wyrażenia „Frequently Asked Questions”. W bezpośrednim przełożeniu na język ojczysty Teresy Orlowsky znaczy to tyle co „najczęściej zadawane pytania”.

 

W praktyce są to listy najczęściej zadawanych pytań i krótkich odpowiedzi na nie. Tworzy się je po to, żeby mało doświadczone osoby przestały pytać po raz kolejny o to samo. Wzięło się to prawdopodobnie z irytacji starych wyjadaczy i na pewno nieprzypadkowo skrótowi „FAQ” blisko do słowa „fuck!” (wg. polskich tłumaczy dialogów filmowych oznacza kurcze, ojeju, na psa urok bądź terefere).

 

Mimo że odpowiadanie pytaniem na pytanie to wyższa szkoła tajnych służb, to co do zasady na to pytanie powinniśmy odpowiedzieć pytaniami. Ważne są przede wszystkim trzy:

  1. Ile pieniędzy osoba może przeznaczyć na motocykl (motorower)?
  2. Jak dobrze potrafi jeździć w sposób zgodny z tym, co przewidują producenci?
  3. Co chce na tym motocyklu dokładnie robić?

 

Po zadaniu tych pytań i uzyskaniu na nie odpowiedzi będziecie mogli posłużyć się poniższym zestawieniem motocykli najczęściej używanych do stuntu. Jeżeli macie jakieś pytania odnośnie tych motocykli lub sugestie dotyczące pojawienia się tu innych maszyn, piszcie w komentarzach!

 

Honda CBR F4i – motocykl każdego stuntera

 

 

Koszt motocykla: od 6000 zł do 14 000 zł
Kto na nim jeździ: lepiej zapytać który stunter na nim nie jeździł

 

PLUSY:

MINUSY:

– wytrzymały silnik,
– wytrzymała rama,
– sprawdzona konstrukcja skomplikowana niedużo bardziej niż WSK 125,
– duża dostępność akcesoryjnych części,
– duża dostępność tego modelu na rynku.

– niedobór mocy,

– potrzeba przerobienia miski olejowej,
– z czasem zawieszenie może ograniczać,
– niektórzy nie lubią tego co reszta.

 

Nasze zestawienie zaczynamy od najbardziej popularnego motocykla wśród stunterów – Hondy CBR F4i. Mała literka „i” oznacza nic innego jak injection, co jest oznaczeniem wtryskowego modelu z rodziny F4. Wcześniejsza wersja, gaźnikowa, również cieszy się popularnością i poważaniem wśród zawodników. Jednak to właśnie F4i jest królową balu. Wzięło się to głównie za sprawą jednej z cech tego motocykla – totalnej niezawodności! Mimo że nie istnieje motocykl, którego nie można, kolokwialnie mówiąc, zapałować, to F4i jest jednym z najodważniej radzących sobie z katorgami sprzętów. Prosta i solidna konstrukcja ramy oraz silnika powoduje, że obie z tych części są nad wyraz wytrzymałe. Cóż jest ważniejszego dla stuntera w codziennym użytku niż pancerna rama i kuloodporny silnik? Dzięki tym cechom w pewnym momencie na stunterskich zawodach niepotrzebne stało się pytanie jakim motocyklem jeździ dana osoba. Wszyscy jeździli na F4i. O większym poziomie legendarności można mówić tylko w odniesieniu do modelu F4i Sport. Mimo niewielkich różnic w stosunku do F4i (m.in. zmiany w skrzyni biegów czy dzielona kanapa), to właśnie Sport zyskał sobie status stuntowego Pegasusa – każdy chciał go mieć. Wszystko ładnie, pięknie, ale zawsze istnieje druga strona medalu. Oczywiście, że są i nie będziemy się tu bawić w Hondofanatyków. Wytrzymały, katoodporny silnik oznacza tutaj niezbyt dużą moc, średnio około 20% niższą niż inne motocykle klasy 600. Jeżeli chodzi o modyfikacje do stuntu, motocykl potrzebuje przegrody w misce olejowej. Również zawieszenie dla niektórych osób wymaga małej poprawy. Klasyczny przedni widelec ląduje pod ścianą, a w jego miejsce stunterzy zakładają upside-downy od następcy F4i, czyli 600RR, bądź jeszcze innych motocykli. Zdarzają się również zmiany układu hamulcowego, czyli większe tarcze z przodu i z tyłu. Jednak nie jest to absolutnie konieczna zmiana.

Motocykle do stuntu – co wybrać? CBR 600 F4i i jej ciężki ży...
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści