MotoGP 2016: Nowe przepisy, więcej silników i niższa masa - Motogen.pl

W sezonie 2016 teamy fabryczne będą mogły wykorzystać 7 silników, ale ich specyfikacja pozostanie zamrożona. Oznacza to, że teamy nadal nie mogą rozwijać swoich produktów. Minimalna waga motocykla została zredukowana o kilogram i będzie wynosiła 157 kilogramów. Potwierdzono również wynoszący 22 litry limit paliwa.

Dodano zapisy dotyczące ujednoliconej elektroniki. Przyszłoroczna będzie bazowała na tej z bieżącego sezonu w klasie Open. Jeżeli przed końcem 2016 roku Ducati, Honda lub Yamaha jednogłośnie zażądają dokonania jakichkolwiek zmian w elektronice, organizator musi te zmiany wprowadzić, ale koszty pokryją producenci. Jeżeli organizator będzie chciał wprowadzić zmiany w elektronice, to wyżej wymienieni producenci muszą wyrazić na to zgodę.

Komisja uregulowała również kwestię koncesji w klasie MotoGP. Koncesje są przyznawane producentom, którzy nie wygrali żadnego wyścigu w suchych warunkach podczas sezonów 2013, 2014 i 2015. Z takiej koncesji korzysta obecnie Ducati. Za wyniki są przyznawane punkty – 3 za pierwsze miejsce, 2 za drugie miejsce i 1 za trzecie miejsce. Jeżeli w sezonie 2015 producent zdobędzie trzy punkty, to limit paliwa zostanie zmniejszony z 24 litrów do 22 litrów. Jeżeli w 2016 roku producent zdobędzie 6 punktów, to utraci wszystkie przywileje. W przypadku gdy producent nie uzyska punktów w sezonie 2016, to ponownie otrzyma wszystkie przywileje.

Autor: Wojciech Grzesiak