MotoGP 2016: Nadchodzący sezon w liczbach - Motogen.pl

W tym roku rusza 68. sezon MotoGP i będzie się on składał z 18 rund na 4 kontynentach w 15 różnych krajach. Całość potrwa 8 miesięcy.

W klasie królewskiej wystartuje 26 zawodników, w tym trzech mistrzów świata – Jorge Lorenzo (3 tytuły w klasie królewskiej), Marc Marquez (2 tytuły w klasie królewskiej) i Valentino Rossi (7 tytułów w klasie królewskiej). Na polach startowych pojawią się motocykle 12 ekip i 5 producentów. Najwięcej zawodników będzie z Hiszpanii – aż 9. Oprócz tego pojawią się reprezentanci Włoch, Wielkiej Brytanii, Niemiec, San Marino, Australii, Irlandii, Kolumbii i Francji. Najmłodszym z nich jest Jack Miller, który ma 21 lat, a najstarszym – Valentino Rossi, który ma 37 lat.

Wśród hiszpańskich zawodników najczęściej na podium klasy królewskiej stawał Dani Pedrosa – aż 100 razy. Tylko 3 podia mniej ma Jorge Lorenzo, który będzie chciał przebić ten wynik. Łącznie we wszystkich klasach Pedrosa zdobywał miejsce na podium aż 141 razy. Lorenzo jest blisko pobicia tego rekordu z wynikiem 135 podiów we wszystkich klasach. Jeżeli Valentino Rossi wygra w tym roku chociaż jeden wyścig, to będzie w pierwszej dziesiątce najstarszych zawodników, którym udała się ta sztuka. Przy obecnej formie włoskiego zawodnika jest to wynik do zrobienia.

Valentino Rossi nigdy nie wygrał w Austin i Aragon. Marc Marquez z kolei nie zdobył jeszcze pierwszego miejsca w klasie królewskiej na torze Motegi. Jorge Lorenzo nie triumfował nigdy w Austin, na Sachsenring, Sepang i Termas de Rio Hondo.

Wśród producentów największą liczbą zwycięstw może pochwalić się Honda, która 103 razy sięgała po tytuł mistrzowski w kategorii konstruktorów. Druga jest Yamaha, która zdobyła 65 tytułów w tej kategorii.

Najwięcej zwycięstw w klasie królewskiej zdobyli hiszpańscy zawodnicy, którzy wygrali 101 wyścigów. Za nimi są Włosi z wynikiem 91 wygranych. Marc Marquez ma na koncie 24 zwycięstwa i tylko cztery brakują mu do przebicia wyniku Daniego Pedrosy.

Pierwsza runda MotoGP 2016 odbędzie się już 20 marca w Katarze. Ten sezon zapowiada się ekscytująco, ponieważ zawodnicy jadą na nowej, ujednoliconej elektronice oraz na nowych oponach. W tym roku zmienił się dostawca ogumienia i Bridgestone został zastąpiony przez Michelin.

Autor: Wojciech Grzesiak