Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Sport MotoGP MotoGP 2014: Nowe opony w Moto2 i Moto3 Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

MotoGP

MotoGP 2014: Nowe opony w Moto2 i Moto3

Dunlop planuje wprowadzenie dwóch nowych opon przednich już w tym sezonie. Aktualnie dostępna jest nowa miękka mieszanka na przód, która daje kierowcom większe poczucie pewności. Mieszanka nie jest stosowana szeroko, będzie jednak dobrym wyborem na tory, na których opony poddawane są mniejszym obciążeniom oraz są używane w niższych temperaturach. Drugą dostępną nowością jest zamiennik opony przedniej, który lepiej sprawdza się na torach o wyższych temperaturach. W Hiszpanii testowano również tylne opony, które poddawano kolejnym próbom żywotności w zróżnicowanych warunkach. Dalsze szczegóły dotyczące zastosowania opon na poszczególnych torach zostaną przedstawione po tym, jak zapadną ostateczne decyzje.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępów Dunlopa w klasach Moto na tyle, że wprowadzimy nowe opony już w roku 2014, nie czekając na sezon 2015. Trwają
też prace nad kolejnymi specyfikacjami” – powiedział Clinton Howe, manager zarządzający działu motocyklowego Grand Prix.

 

Kolejne wyścigi Mistrzostw Świata FIM klas Moto2 i Moto3 odbędą się na holenderskim torze Assen. Będzie to przedostatnia runda przed letnią przerwą. Podczas imprezy odbędzie się również runda Red Bull Rookies Cup – mistrzostw, podczas których zawodnicy ścigają się wyłącznie na oponach Dunlop. Liderem serii jest obecnie 18-letni Hiszpan Jorge Martin Almoguera, a tuż za nim plasuje się Włoch Manuel Pagliani.

 

Wyścig na torze Cataluña bardzo obciążał prawą stronę opon, natomiast przyczepność na Assen jest zbliżona do średniej. Tor o długości 4,542 km jest w większości płaski, o płynnej charakterystyce przejazdu i dwunastu zakrętach w prawo i sześciu w lewo. W większości zakrętów pochylenie kół jest dodatnie, dlatego poziom przyczepności uznawany jest za dobry.

W ostatnich latach istotnym czynnikiem wpływającym na wyścigi na tym torze była pogoda. W sezonie 2013 wszystkie jazdy próbne odbywały się na nawierzchni mokrej lub wysychającej, przy jednocześnie chłodnej aurze.

 

Alokacja opon i kolory:

Moto2:           

Przód 120/75R17, 4 x 302 (średnia – czarne logo Dunlop na srebrnym tle) oraz
4 x 102 (twarda – żółte logo Dunlop na czarnym tle)

Tył, 195/75R17, 5 x 9855 (średnia – czarne logo Dunlop na srebrnym tle)
i 4 x 997 (twarda – żółte logo Dunlop na czarnym tle)

 

Moto3:           

Przód: 95/75R17, 5 x średnia (czarne logo Dunlop na srebrnym tle) oraz 3 x miękka (czarne logo Dunlop na żółtym tle)

Tył: 115/75R17, 6 x średnia (czarne logo Dunlop na srebrnym tle) i 3 x miękka (czarne logo Dunlop na srebrnym tle)

Zawodnicy otrzymają trzy zestawy opon do jazdy na mokrej nawierzchni oraz czwarty, jeżeli wszystkie sesje zostaną uznane za mokre.

 

Statystyki wyścigu

Tylko jedna opona spoza tych o średniej mieszance znalazła zastosowanie w klasie Moto3 na torze Cataluña. Sprawdzona średnia opona cieszyła się powodzeniem
u wszystkich zawodników z wyjątkiem jednego, a Alex Marquez ustanowił na nich nowy rekord okrążenia toru w jeździe kwalifikacyjnej: 1:50.232. Sam wyścig był równie szybki – aż o 40 sekund szybszy niż w 2012 roku.

 

„Chłodny tor Assen to ogromna zmiana w porównaniu z upalną Katalonią i Włochami. Assen zapewnia rozsądną przyczepność, ale ostatnio stał się nieco bardziej szorstki. W tej sytuacji postanowiliśmy wprowadzić mocniejszą niż w ubiegłym roku oponę tylną dla klasy Moto2. Ponieważ w Assen dołączą do nas też zawodnicy Red Bull Rookies
na czwartą i piątą rundę swoich mistrzostw, Dunlop wyposaży łącznie 93 zawodników w swoje opony i ich obsługę” – dodał C. Howe.

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
oceń ten materiał:
Klasa Moto2 Klasa Moto2
Klasa Moto3 Klasa Moto3
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści