Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Laboratorium

Moto Guzzi V9 – redefinicja stylu bobber test, opinie i oceny

Lansować się na mieście można próbować na różne sposoby. Jeśli chcesz to zrobić skutecznie, dosiądź Moto Guzzi V9 Bobber. Nie pożałujesz, bo nie dość, że zadasz szyku, to jeszcze całkiem nieźle się przejedziesz.

Wożę się po mieście 

Moto Guzzi V9 osadzone jest na stalowej ramie. Kąt główki ramy ma tu 26 stopni. Z przodu znajdziecie amortyzator hydrauliczny, z tyłu wahacz aluminiowy z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Wydawało by się, że jest bardzo dobrze, ale... Koła o średnicy 16 cali ubrano tu w szerokie wysokoprofilowe opony, zgodnie ze sztuką budowania motocykli w stylu bobber. Tył być może wydaje się normalny - 150/80, ale tworzący cały wizerunek motocykla przód w rozmiarze - 130/90 sprawia, że sprzęt traci swą stabilność przy prędkościach autostradowych.

 

Moto Guzzi V9


Pierwsze moje wrażenie z dość szybkiej jazdy sugerowało, że zaraz złapię shimmy. Dopiero gdy dokładnie się przyjrzałem sprzętowi dotarło do mnie, że to motocykl raczej na miejski cruising, niż wyścigi. Trzeba również uważać na nisko ułożone wydechy po obu stronach, przy naprawdę dużym pochyleniu motocykla.


Gutek ma ABS i kontrolę trakcji MGCT. System antypoślizgowy działa jak należy, a trakcja załącza się czasem trochę nadpobudliwie. Gdy zaczynała mi ustawiać motocykl przy przejeździe przez tory tramwajowe czy nawet na wyjeździe z garażu, poczułem się jak dziecko, na które krzyczy przewrażliwiona matka.


Tym bardziej, że w mieście naprawdę dobrze czujesz V9-kę. Jej konstrukcja pozwala na płynne skręcanie i pewne manewrowanie pomiędzy samochodami. Kierownica jest też na tyle wąska, by nie przeszkadzać w korkach, a kanapa na wysokości zaledwie 770 mm pozwala poskromić Gutka także niższym jeźdźcom. Do tego siedzisz naprawdę wygodnie, a po całym dniu latania po mieście nie bolą cię plecy.


O bezpieczeństwo dbają tu dwa sprawne układy hamulcowe: z przodu jest tarcza pływająca z czterotłoczkowym zaciskiem Brembo, a tył wspomaga tarcza o średnicy 260 mm z dwutłoczkowym zaciskiem. Dobre parametry w specyfikacji w praktyce działają wyśmienicie zapewniając znakomitą skuteczność hamowania.

 

Zobacz dane techniczne Moto Guzzi V9 w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Moto Guzzi

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Moto Guzzi V9 w teście Motogen.pl

67
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści