Moto Guzzi Moto Guzzi California 1400 2013 - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Historia modelu California ma ponad 40 lat, i nie da się ukryć, że motocykl od samego początku wzbudzał ogromne zainteresowanie nie tylko motocyklistów, ale również osób z motocyklami mającymi niewiele wspólnego.

Sercem Moto Guzzi California 1400 jest potężny V-Twin o pojemności 1390 ccm i kącie rozwarcia 90°. Obecnie to największy seryjnie produkowany w Europie widlak. Moc, ze względu na niemałą masę Gutka (337 kg) nie jest porażająca – 95,2 KM osiągane przy 6500 obr./min. Podobnie maksymalny moment obrotowy, wynoszący 120 Nm, który osiąga przy 2750 obr./min.

 

Za komfort jazdy odpowiada całkiem udany zestaw: na przodzie widelec USD 46 mm o skoku 120 mm, jednak bez możliwości regulacji nawet napięcia wstępnego sprężyny, a na tyle dwa bliźniacze amortyzatory z możliwością regulacji napięcia wstępnego oraz tłumienia odbicia. Nie jest źle, choć możliwość regulacji napięcia wstępnego na przednim zawiasie byłaby wskazana, ponieważ fabrycznie zestrojony jest dość sztywno, co nie każdemu będzie odpowiadało. Wybieranie krótkich nierówności poprzecznych jest dość neutralne, choć przejazd z wyższą prędkością spowoduje, że odczujemy to na kręgosłupie i nadgarstkach. Z drugiej strony długie nierówności bez względu na prędkość pokonujemy dość pewnie i bez kanapowego bujania. Nie da się jednak ukryć, że żywiołem Gutka są drogi gładkie i właśnie na nich docenimy robotę, którą robi zawieszenie.


Silnik90°, V twin, 4 suwowy, 4-zaworowy, RidebyWire - precyzyjne sterowanie pracą silnika zgodnie z wybraną mapą zapłonu
Pojemność1380 ccm
Prędkość max
Moc96 KM (71 kW) przy 6,500 obr/min
Maks. moment120 Nm (12.3 kgm) przy 2,750 obr/min
ChłodzenieCiecz
Rama
Zbiornik paliwa20,5 l
Przednie zawieszeniewidelec teleskopowy UDS
Tylne zawieszeniewahacz z podwójnym amortyzatorem z regulacją dobicia i napięcia wstępnego(hydrauliczny)
Przednia opona130/70 R18
Tylna opona200/60 R16”
Przedni hamulecpodwójne tarcze pływające ze stali nierdzewnej Ø 320 mm, zacisk 4 tłoczkowy Brembo, standardowy ABS
Tylny hamulecpojedyncza tarcza Ø 282 mm, zacisk 2 tłoczkowy Brembo pływający, standardowy ABS

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany