Mistrzostwa świata FIM 2018 w Tajlandii w klasie Moto2 i Moto3 wyznaczają nowe wyzwanie dla Dunlop - Motogen.pl

Tor Buriram to zupełna nowość dla inżynierów Dunlop. Ze względu na niskie wymagania energetyczne nawierzchni, wybrano dla niego bardziej miękką mieszankę ogumienia. Dla wyścigów w Motegi i Phillip Island inżynierowie brytyjskiej marki również zalecają miękką oponę Moto2 jako opcję dostępną obok tradycyjnej średniej opony typu ‘2”. Bardziej miękki model ‘343’ z powodzeniem testowano na Le Mans i Mugello.

Podsumowanie września – nowe rekordy i wyższe tempo

Zwycięzcą 13. rundy w Misano w klasie Moto3 został Lorenzo Dalla Porta, który pokonał pięciu rywali. Lider Mistrzostw Marco Bezzecchi wypadł z toru na ostatnim okrążeniu, oddając prowadzenie Jorge Martinowi, który ukończył bieg na drugim miejscu. Zdobywca czwartego miejsca Gabriel Rodrigo – z czasem 1`42.381 – pobił rekord okrążenia ustanowiony w 2016 roku. Z kolei w klasie Moto2 Francesco Bagnaia prowadził od początku do końca i zdobył szóste zwycięstwo w tym roku, z trzysekundową przewagą nad Miguelem Oliveirą, co zwiększyło jego prowadzenie w klasyfikacji ogólnej mistrzostw. Marcel Schrotter zajął trzecie miejsce – to jego pierwsze miejsce na podium w tym sezonie. Zawodnicy zaprezentowali konsekwentnie dobrą jazdę i krótkie czasy okrążeń w drugiej połowie wyścigu. Trzech zawodników uzyskało najszybsze czasy w dwóch ostatnich okrążeniach.

Runda 14. odbyła się na Motorland Aragon. Już pierwsze próby wykazały, że opony Dunlop dobrze sobie radzą, osiągając krótkie czasy okrążeń w klasie Moto3. Bezzecchi jako pierwszy pobił rekord w próbach, ale Martin okazał się jeszcze szybszy w kwalifikacji, pokonując rekord okrążenia o ponad pół sekundy w czasie 1`57.066. Martin zdobył dominujące, szóste zwycięstwo w serii Moto 3 z przewagą sześciu sekund nad Bezzecchim, wzmacniając tym samym prowadzenie na szczycie tabeli. Brad Binder przekuł swoje pierwsze pole position w drugie zwycięstwo w sezonie, w wyścigu, który trwał o dziesięć sekund krócej niż
w ubiegłym roku. Bagnaia zajął drugie miejsce, a Lorenzo Baldassarri trzecie. Pretendent do tytułu Oliveira ukończył wyścig na siódmym miejscu, pozwalając Bagnaia zwiększyć przewagę w mistrzostwach do dziewiętnastu punktów.

#ForeverForward 2018

Pretendent do tytułu mistrza w klasie Moto2 – Miguel Oliveira – pozostaje liderem ligowej tabeli wyprzedzeń Dunlop ForeverForward, ale jego przewaga nieco zmalała po rundach w Misano i Aragon. Jakub Kornfeil ma zaledwie 16 punktów straty i zyskał jedno miejsce przewagi nad swoim głównym rywalem. Największą zmianę w ostatnich dwóch rundach wypracował Andrea Migno, awansując łącznie o 25 pozycji, ale to Marco Bezzecchi najbardziej poprawił wynik w stosunku do pozycji startowej. Po karze na Aragon przebił się z 18. na 2. miejsce, podtrzymując szanse na mistrzowski tytuł w serii Moto3.

Pełną tabelę #ForeverForward można zobaczyć tutaj.

Runda 15.: Buriram International Circuit, Tajlandia –  7 października 2018 r.

  • W ten weekend Buriram International Circuit po raz pierwszy gości Mistrzostwa Świata.
  • Dunlop wybrał bardziej miękkie opony, dostosowane do niskiego/średniego poziomu energii toru.

Informacje o torze Buriram:

  • Długość: 4.554km.
  • Liczba zakrętów w lewo: 5.
  • Liczba zakrętów w prawo: 7.
  • Poziom energii: niski/średni.
  • Stosunek zakrętów lewych do prawych:  35%/65%.

Alokacja opon na torze Buriram:

Moto2

  • Przednia: średnia '2′ (żółta).
  • Tylna: bardziej miękka ‘0’ (żółta)/‘2R1’ miękka.

Moto3

  • Przednia: miękka ‘S’ (czarny na żółtym) / średnia ‘M’ (czarny na srebrnym).
  • Tylna: miękka ‘S1’ (czarny na żółtym) / średnia 'M1′ (czarny na srebrnym).

Runda 16.: Twin Ring Motegi, Japonia –  21 października 2018 r.

Dunlop zaproponuje zawodnikom wybór opon Moto2 – typową alokację opony średniej #2 oraz bardziej miękką opcję ‘343’ z powodzeniem testowaną na Le Mans i Mugello.

Informacje o torze Motegi:

  • Długość: 4.801km.
  • Liczba zakrętów w lewo: 6.
  • Liczba zakrętów w prawo: 8.
  • Poziom energii: niski.
  • Stosunek zakrętów lewych do prawych: 45%/55%.

Alokacja opon na torze Motegi:

Moto2

Przednia: miękka ‘343’/średnia '2′ (żółta).

Tylna: bardziej miękka ‘0R1’ (żółta)/miękka ‘2R1’.                                  

Moto3

Przednia: miękka ‘S’ (czarny na żółtym)/średnia ‘M’ (czarny na srebrnym).

Tylna: miękka‘S1’ (czarny na żółtym) / średnia 'M1′ (czarny na srebrnym).

Runda 17: Phillip Island, Australia –  28 października 2018

Dunlop zaproponuje wybór opon Moto2 – typową alokację opony średniej #2 oraz bardziej miękką opcję ‘343’ z powodzeniem testowaną na Le Mans i Mugello.

Informacje o torze Phillip Island:

  • Długość: 4.448km.
  • Liczba zakrętów w lewo: 7.
  • Liczba zakrętów w prawo: 5.
  • Poziom energii: bardzo wysoki.
  •  Stosunek zakrętów lewych do prawych: 55%/45%.

Alokacja na torze Phillip Island:

Moto2

Przednia: miękka ‘343’/średnia '2′ (żółta).

Tylna: bardzo twarda ‘S1’ (żółta)/twarda specjalna‘S2’.                                

Moto3

Przednia: miękka ‘S’ (czarny na żółtym)/średnia ‘M’ (czarny na srebrnym).

Tylna: średnia 'M1′ (czarny na srebrnym) / twarda ‘H3’ (żółty na czarnym).