Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Sport MotoGP Marquez i Pedrosa latają w tunelu aerodynamicznym - sposób na zimową nudę, czy ważny element przygotowania do sezonu MotoGP? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

MotoGP

Marquez i Pedrosa latają w tunelu aerodynamicznym - sposób na zimową nudę, czy ważny element przygotowania do sezonu MotoGP?

Gwiazdy Repsol Honda Marc Marquez i Dani Pedrosa w wolnych chwilach między testami oraz w oczekiwaniu na sezon 2018 postanowili wziąć dosłownie słowa: Może dzisiaj polatamy?

Często w oczekiwaniu na motocyklową wiosnę staramy sobie jakoś wypełnić ten bezsensowny czas dzięki różnego rodzaju zajęciom. Najpierw szykujemy motocykl do zimowania, potem szykujemy motocykl do sezonu. Kiedy zimowe dni przedłużają się w nieskończoność, to tak na wszelki wypadek, z przeświadczeniem, że zawsze mogliśmy coś przegapić, powtarzamy czynności konserwacyjne i serwisowe naszej maszyny. Kiedy żona, mąż, dziewczyna, chłopak lub rybka zaczyna podejrzewać, że albo z motocyklem (co gorsze) albo z nami jest coś nie tak, szukamy czegoś, co odwróci ich uwagę. Oczywiście przegląd kasku, rękawiczek, kurtki, kombinezonu i butów jest w tym czasie czynnością bardziej niż konieczną. Co zrobić jednak kiedy i to zacznie być podejrzane?

 

Wtedy możemy pomyśleć o sobie, sprawdzić czy aby przypadkiem nie zardzewieliśmy w trudnym oczekiwaniu na kolejną jazdę na motocyklu. Jednym z pomysłów wprost z MotoGP na przedsezonową aktywność może być polatanie w tunelu aerodynamicznym.

 

Samo słowo polatanie wywołuje przyjemne uczucie kojarzone tylko i wyłącznie z motocyklową przygodą. Według naukowców lot w tunelu poprawia i rozwija w człowieku funkcję koordynacji ruchowej, jakże potrzebnej w jeździe na motocyklu. Zawodnicy Repsol Honda: obecny mistrz świata MotoGP Marc Marquez i jego zespołowy kolega Dani Pedrosa, postanowili wykorzystać tę technologię na własnej skórze wpisując w grafik treningu lot w tunelu aerodynamicznym.

 

Dodatkowo naukowcy z HRC poszli jeszcze dalej z wnioskami, mianowicie twierdzą oni, że oprócz dobrego treningu koordynacyjnego zawodnicy uczą się jak można w efektywny sposób wykorzystać podmuch powietrza optymalizując docisk i opór powietrza, co może wpłynąć na przyspieszenie i prędkość maksymalną motocykla (tu ukłon w stronę właścicieli mocnych golasów).

 

A wy jakie macie pomysły na pozbycie się rdzawego nalotu? Tymczasem zobaczcie jak to robią specjaliści od schodzenia na łokieć:

 

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści