MV Agusta F4 na 2013 - Motogen.pl

Rodzina motocykli F4 zaczęła odstawać od konkurencji. Niby moc jest, wygląd też, ale jednak brakowało kilku smaczków, które miały już inne maszyny z tego segmentu.

Motocykle na rok 2013 napędzane są czterocylindrowym silnikiem o pojemności 998 ccm. Maszyny z oznaczeniami F4 i F4R generują z niego 195 KM przy 13 400 obr/min i 110,8 Nm przy 9 600 obr/min, a F4RR aż 201 KM przy 13 600 obr/min i 111 Nm przy 9 600 obr/min.

Modele F4 i F4R dostały w pełni regulowane zawieszenie Marzocchi z przodu i Ohlinsa z tyłu. Natomiast F4RR ma już elektronicznie regulowane: zawiasy Ohlinsa zarówno z przodu, jak i z tyłu oraz amortyzator skrętu. Najwyższy model otrzymał również lepsze hamulce: Brembo z serii GP.

Na pokładzie nowych F4 znalazł się pakiet MVICS, w skład którego wchodzą między innymi: system Ride-by-Wire z trzema mapami zapłonu, które można dodatkowo dopasowywać zgodnie z upodobaniami kierowcy; kontrola trakcji z sześcioma ustawieniami pracy; anti-wheel oraz EAS (Electronically Assisted Shift).

Oprócz wprowadzenia nowinek technicznych, MV Agusta F4 zmieni się też wizualnie. Motocykle otrzymały światła LED do jazdy dziennej oraz nowe lampy tylne, również z wbudowanymi LED-ami. Przeprojektowano owiewki oraz wydech. Na pokładach motocykli są też lżejsze koła.  

Więcej o motocyklach MV Agusta