Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Kymco AK550 - nowy maksiskuter z osiągami motocykla Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Kymco AK550 - nowy maksiskuter z osiągami motocykla test, opinie i oceny

Do redakcyjnego laboratorium trafiło Kymco AK 550. Maxi skuter klasy "Super Touring" z dużą dzielnością miejską i konkurencyjną ceną. Jakie ma mocne i słabe i punkty, wady, zalety oraz przede wszystkim wartość użytkową - postaramy się odpowiedzieć.

Nadwozie

Nowe Kymco wygląda ślicznie. Ostre krawędzie, dynamiczna linia, efektowne i efektywne oświetlenie wykorzystujące technologię LED - ten design musi sie spodobać. Ale to nie wszystko. Nadwozie AK550 robi dobre wrażenie pod wzgledem jakości wykonania, spasowań, odlewów czy spawów.

 

Pozycja kierowcy jest swobodna, odprężona. Prowadzący dysponuje dużą przestrzenią na nogi, a siodło umieszczono na sensownej wysokości 785mm. Przestrzeń dla kierowcy wraz z kształtem fotela umożliwiają zajęcie sportowej pozycji. Kierownica znajduje się na wysokości będącej kompromisem; ie męczącej w czasie jazdy turystycznej oraz nie przeszkadzającej w złożeniach w zakręt. Kształt owiewek nieźle chroni przed wpływem warunków atmosferycznych - intensywne opady skutkują co najwyżej mokrymi ramionami kierowcy.

 

 

Schowki poprawiają dzielność cargo...

 

 

Pozycja pasażera, co nie powinno dziwić także jest wygodna: niezbyt mocno podkurczone nogi, miękka poduszka fotela o dużej powierzchni oraz uchwyty zapewniające pewny chwyt uprzyjemniające dłuższe podróże. Szkoda, że błotnik tylnego koła nie jest kilka centymetrów dłuższy; pasażer dośc szybko ma mokre plecy w czasie deszczu.

 

 

 

Kymco AK550

 

Cargo

Pod względem dzielności cargo AK550 wypada dobrze. W podświetlany schowek pod siedzeniem spakujemy kask integralny, lub dwa kaski otwarte. Jego kształt umożliwia przewiezienie laptopa o przekątnej 16 cali schowanego w futerale. W ścianie przedniej znajdziemy dodatkowe schowki, w tym jeden z gniazdem USB; będą idealne do przewozu smartfona, kluczy, lub portfela. Szkoda, że nie są troszkę większe - moje wielkie, robotnicze łapska miały problem z wyjęciem drobnych przedmiotów. Dodatkowy bagaż możemy zamocować za pomocą pająka na tylnym siedzeniu. Wprawdzie brakuje haka w przekroku, ale duży zbiornik paliwa i wysoko umieszczony wlew wykluczają przewóz bagażu w tym miejscu. Myślę, że kwestią czasu będzie dostępność akcesoryjnego stelaża pod kufer centralny.

 

 

Efektowny design AK550...

 

 

Kymco zastosowało kilka ciekawych rozwiązań. Pierwszym z nich jest "bezkluczykowa" stacyjka. Jeśli znajdujemy się odpowiednio blisko pojazdu, a w kieszeni tkwi elektroniczny chip, możemy przekręcić elegancki włącznik i otworzyć siedzenie, wlew paliwa czy uruchomić silnik. Całość działa sprawnie i nie wymaga zabawy pt. "w którą kieszeń schowałem kluczyk".

 

Drugim ciekawym rozwiązaniem są liczniki wraz z systemem Kymco Noodoe.

 

 

 

 

Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Kymco AK550

80
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści