Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Keeway RKS 2017r - zmiany na dobre Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Keeway RKS 2017r - zmiany na dobre test, opinie i oceny

Do redakcyjnego laboratorium trafił Keeway RKS 125.Testowaliśmy go w 2016r i na pierwszy rzut oka, w wyglądzie pojazdu zmieniło się niewiele. Kilka kilometrów pokonanych w siodle RKS 125 utwierdziło nas w przekonaniu, że zmiany konstrukcyjne tak dobrze wpłynęły na konstrukcję Keewaya, że możemy wręcz mówić o nowym modelu. Ale o tym za chwilę.

Zmiany/wygląd

Wizualnie motocykl prawie nie różni się od poprzedniego modelu. Nieznacznie zmieniono kształt osłony tłumika, kanapy, dostępne wzory lakierowań a pod silnik trafił spojler w kolorze "nadwozia". Całość, szczególnie w wersji czerwonej z czarnym pasem (wiadomo, czerwony-najszybszy), wygląda naprawdę atrakcyjnie i nieźle komponuje się z ciemnym wykończeniem podwozia i silnika (na myśl przychodzi limitowana wersja Suzuki GS550E "Red Suzi"). Białe kierunkowskazy, tylny reflektor led i niezła jakość wykonania to kolejne atuty Keewaya. Nam się spodobał.

 

 

Ciemne barwy podwozia wraz z agresywną czerwienią nadają Keewayowi dynamiki...

 

 

Dalsza ingerencja w konstrukcję jest mniej widoczna, ale ma dużo większe znaczenie dla użytkownika. Silnik otrzymał układ zasilania wtryskiem. Pożegnaliśmy dźwignię ssania a wraz z nią problemy z rozruchem czy nierówną pracą po uruchomieniu motocykla. W miejscu tylnego, pamiętającego czasy epoki lodowcowej bębna, producent umieścił tarczę hamulcową. Układ hamulcowy zintegrowano, ale o tym w akapicie jazda.

Jazda

Odpalamy motocykl za pomocą składanego kluczyka. Niby tylko bajer, ale włożony w tylną kieszeń dżinsów ma dużo mniejszą szansę na poważne uszkodzenia niż tradycyjne kluczyki. Silnik łatwo odpala, szybko się nagrzewa, a jego praca jest gładka i równa, szczególnie jak na czterosuwowego jednocylindrowca.

 

Pozycja wyprostowana, odprężona. Kanapa wygodna, a zastosowana ergonomia wzorowa. W lusterkach dobrze widać otoczenie. Są one dość szeroko rozstawione przez co przeciskanie w korkach, jak na miejską "125", bywa czasem utrudnione. Praca sprzęgła nie wymaga siły, a pięciobiegowa skrzynia biegów pracuje płynnie, precyzyjnie co dodatkowo łatwo zaobserwować na wyświetlaczu biegów (chociaż czasem działa on z niewielkim opóźnieniem).

Jedyną wadą przeniesienia napędu jest (czasem) utrudnione znalezienie biegu jałowego.

 

 

 

 

Osiagi silnika 8,4kW czyli nieco ponad 11KM przy 8500 obr./min. oraz 10Nm przy 7000 obr./min.  w połączeniu z uczciwie skalkulowaną masą - 121kg zapewniają przyzwoitą trakcję i elastyczność, oczywiście biorąc pod uwagę pojemność pojazdu. Keewayem RKS możemy całkiem sprawnie poruszać się w mieście a poza nim utrzymamy prędkość 95km/h - przy sprzyjających warunkach zauważalnie przekraczając pierwszą kosmiczną, czyli granicę 100km/h.

 

 

 

 

Więcej o motocyklach Keeway Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Keeway RKS 125 2017r

88
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści