Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Laboratorium

Keeway RKS 125 - pomoc domowa test, opinie i oceny

Keeway RKS 125 jest jednym z dziesiątek uniwersalnych golasów o pojemności 125 ccm. Komu byśmy polecili, jakie są najmocniejsze i najsłabsze strony tego sympatycznego pojazdu klasy "entry level"?! Szczegóły poniżej...

Wygląd

Czy znacie coś bardziej popularnego, niż sylwetkę uniwersalnej, motocyklowej 125? Drogi większości państw Azji, Afryki, czy Ameryki Płd. zostały zdominowane przez lekkie, niezniszczalne, tanie w eksploatacji i na pierwszy rzut oka różniące się co najwyżej kolorem zbiornika paliwa, pojazdy. W przypadku Keewaya, pewną indywidualność uzyskano poprzez zamontowanie specyficznych reflektorów: przedniego, podobnego do Yamahy FZ6N sprzed kilku lat, oraz tylnego, wykonanego w technologii LED. Również trójkątna stylistyka liczników (ciekłokrystaliczny, podświetlany na fioletowo wyświetlacz i analogowy obrotomierz) wyróżnia RKS z miliona chińskich golasów o pojemności 125ccm.

 

Cała reszta jest typowa dla gatunku: mniej lub bardziej kanciasty zbiornik paliwa, dwuosobowe, jednoczęściowe siodło, dwa koła i tłumik pomalowany na czarny mat z chromowaną osłoną. Szkoda, że testowany egzemplarz nie był wyposażony w spoiler pod silnikiem, nadający agresji i dynamiki.

 

Keeway RKS 125

Sylwetka choć typowa, nie pozbawiona cech indywidualizmu...

 

Keeway nie jest ani ładniejszy, ani brzydszy od chińskich konkurentów, ale jest jedną z najlepiej wykonanych 125 w przedziale do 7000 zł, którą miałem okazję podróżować. Jakość odlewów, spawów, połączeń elektrycznych czy powłoki lakierniczej nie odbiega w zauważalny sposób od znacznie droższej, japońskiej konkurencji - wyjątkiem jest tutaj układ wydechowy korodujący na wszelkich połączeniach i rantach.

Pozcyja

Swobodnie, wygodnie, prosto i naturalnie. Te cztery wyrazy charakteryzują pozycję Keewaya. Dla kobiet i wysokich tylko duchem nie do przecenienia będzie wysokość siedzenia (760 mm). Osoby wyższe, za sprawą nisko umieszczonych podnóżków, nie powinny narzekać na zbyt duży kąt ugięcia nóg. Lusterka rozstawiono szeroko, ale wskutek niewielkich gabarytów pojazdu, idealnie wpisują się w przestrzeń pomiędzy autami oczekującymi na zmianę świateł.

 

Keeway RKS 125

Lepsze opony i twardsze zawieszenie zdecydowanie poprawią prowadzenie w szybkich winklach...

 

Warto dodać, że ich ciekawy kształt (wariacja inspirowana równoległobokiem) nie spowodował spadku funkcjonalności (martwe pole oraz powierzchnia obserwacji niewiele odbiega od okrągłych czy tradycyjnych, prostokątnych). Siodło jest miękkie, ale nie w sposób uciążliwy z punktu widzenia długich tras. "Plecak" ma sporą powierzchnię siedzenia, solidne uchwyty, a jego pozycja przypomina pozycję kierowcy. Pod względem ergonomii możemy RKS-owi zarzucić tylko jedno: podcięcia baku są niedpasowane do nóg osób wyższych.

 

Zobacz dane techniczne motocykla Keeway RKS 125 w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Keeway Autor: Jakub Olkowski

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Keeway RKS 125 w teście Motogen.pl

50
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści