Kawasaki ZX-10R - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
25 lat obecności na torach wyścigowych zaowocowało kilkunastoma tytułami mistrzowskimi. Kawasaki odnosiło sukcesy w takich seriach, jak AMA Superbike Championship czy WSBK.

Tyle lat doświadczenia z pewnością wystarczy, aby zbudować świetny motocykl, jakim niewątpliwie jest  ZX-10R. Czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 998 cm3 ma blok silnika składający się z dwóch części, dzięki czemu zaoszczędzono masę. Nad apłonu czuwa KIMS, czyli Kawasaki Ignition Managment System. Zastosowanie go pozwoliło poprawić oddawanie mocy. Powiększyło się również stadko szalejących pod owiewkami koni. Jak podaje producent, silnik generuje teraz 188 KM przy 12 500 obr./min i 113 Nm przy 8700 obr./min. Rama motocykla jest taka sama, jak w roczniku 2008 i 2009. Zawieszenie to dobrze znany, w pełni regulowany 43-milimetrowy odwrócony widelec z powłoką DLC (Diamond Like Carbon). Z tyłu mamy wahacz Uni-Track z w pełni regulowanym amortyzatorem. Całości dopełnia nowy 18-pozycyjny amortyzator skrętu marki Ohlins, który po raz pierwszy znalazł się w wyposażeniu standardowym. Waga gotowego do jazdy motocykla wynosi tylko 208 kg, co jest dobrym wynikiem, w porównaniu do konkurencji.


Silnik4-cylindrowy, rzędowy, 4-suwowy, 16-zaworowy, DOHC
Pojemność998 ccm
Prędkość max
Moc200 KM przy 13 000 obr./min. (209 KM z RamAir)
Maks. moment154,4 kW przy 13 000 obr./min.
Chłodzenieciecza
Ramapodwójna, aluminiowa, rurowa
Zbiornik paliwa17 litrów
Przednie zawieszenieodwrócony widelec teleskopowy, średnica rur 43 mm, tłumienie odbicia i dobicia, regulacja napięcia wstępnego
Tylne zawieszeniewahacz Back-Link, pojedynczy amortyzator, bezstopniowa 2-zakresowa regulacja dobicia, bezstopniowa regulacja odbicia, pełna regulacja napięcia wstępnego
Przednia opona
Tylna opona
Przedni hamulecpodwójny tarczowy, pół-pływający 310 mm, 4-tłoczkowy zacisk radialny
Tylny hamulecpojedynczy tarczowy 220 mm

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany