Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Sport Motocyklowe Mistrzostwa Superbike Kastrowanie obrotów? Drastyczna zmiana przepisów w WSBK. Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

WSBK

Kastrowanie obrotów? Drastyczna zmiana przepisów w WSBK.

Jak się dowiedzieliśmy trwają narady włodarzy WSBK mające na celu wyrównanie szans całej stawki. W chwili obecnej wyraźnym liderem jest Kawasaki, któremu nieznacznie ustępuje Ducati. Pozostali producenci są wyraźnie z tyłu.

Poza zeszłorocznym zwycięstwem Nicky'ego Haydena na Hondzie nikomu nie udało się przerwać zwycięstw Kawasaki i Ducati.

 

O pomyśle wprowadzenia w 2019r wspólnej elektroniki było już głośno, ale większość zespołów jest temu przeciwna. W celu osiągnięcia kompromisu, uzgodniono inny pomysł: liderzy mają mieć ograniczane maksymalne obroty silnika do poziomu 8-12 tyś. obr./min. Jak wiadomo, wraz ze spadkiem obrotów spadnie także moc a więc osiągi motocykla.

 

Kawasaki ZX10R

 

 

 

Najprawdopodobniej będzie to dotyczyło Kawasaki, Aprilii i Ducati. Jeśli rozwiązanie zawiedzie, zostanie wprowadzona wspólna elektronika.

 

Głośno mówi się także o wprowadzeniu systemu punktowego, w którym każda aktualizacja konstrukcyjna kosztuje punkty. Wykorzystanie punktów oznacza zamrożenie rozwoju motocykla.

 

O szczegółach będziemy Was jeszcze informować - wiadomo, że najbardziej protestuje Kawasaki, które od wielu lat dominuje w serii World Superbike: mają zarówno najskuteczniejszy motocykl jak i najlepszego kierowcę.

 

Czy odcinanie obrotów ma sens? Czy ingerencja w dominację jednego czy dwóch producentów jest fair- szczególnie, jeśli wypracowali przewagę przez rozwój? Naszym zdaniem sprawa jest bardziej skomplikowana. Wobec średnich wyników sprzedaży segmentu supersport na rynku cywilnym, producenci inwestujący w sport zaczną sobie zadawać pytanie: "czy wykładajanie gotówki na zawody, w których nie wygrywamy ma sens? Może lepiej w ogóle z tego zrezygnować" Wycofanie zespołów fabrycznych, to powolny upadek serii - dlatego organizatorzy chcą wyrównać stawkę.

 

Pozostałe marki to Ducati, Honda, Aprilia, BMW, Yamaha, MV Agusta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Więcej o motocyklach BMW
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści