Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Junak M12 Vintage - powiew klasyki w kategorii 125ccm Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Junak M12 Vintage - powiew klasyki w kategorii 125ccm test, opinie i oceny

Do redakcyjnego laboratorium trafiła "customowa", bardziej klasyczna wersja Junaka M12 - z przydomkiem "Vintage". Co nas w niej urzekło, oraz jakie zalety ma ten sympatyczny chopper, przeczytacie poniżej!

 

 

 

 

Jazda Junakiem to duża przyjemność. Silnik łatwo się uruchamia (możemy to zrobić rozrusznikiem nożnym lub elektrycznym) i szybko nagrzewa, wydaje także dość przyjemny odgłos pracy.  Kierowca zajmuje odprężoną pozycję i dysponuje bardzo wygodnym jak na segment pojazdu, siodłem. W lusterkach całkiem skutecznie obserwujemy sytuację za naszymi plecami. Ergonomia przełączników nie pozostawia nic do życzenia.

 

Czasami możemy narzekać na przyspieszenie - gabaryty powodują, że odczuwamy M12 jak choppera klasy 600ccm - tymczasem nie możemy zapominać, że to niewielka pojemnościowo, 125! Mimo to, poruszając się wiejską szosą wśród ładnych widoków mamy szansę być jak właściciel pełnowartościowego, ciężkiego cruisera: pozycja, komfort - to wszystko się zgadza! Ot, taki easy rider w pigułce...

 

 

Powiew klasyki w nowoczesnym wydaniu (kierunkowskazy LED)...

 

 

 

Motocykl nieźle odnajduje się w roli pojazdu do miasta - jest wąski, łatwo przeciska się w korkach, jego osiągi pozwalają konkurować z autami w terenie zabudowanym, a nisko położony środek ciężkości ułatwia manewrowanie.

 

Niestety, sytuacja pasażera nie wygląda najlepiej: profil siodła zapewnia zsuwanie się z w tył (sytuację poprawia niewielki uchwyt blokujący ewentualny upadek), wysokość podnóżków wymusza podkurczenie nóg a ilość miejsca nie rzuca na kolana - ale taki urok tego segmentu i konkurencyjne choppero-klasyki "125" wcale nie wypadają pod tym względem lepiej.

 

 

Czy miejsce pasażera jest najważniejsze w chopperze?

 

 

Jeśli poruszyliśmy temat konkurencji - osiągi są zbliżone do większosci testowanych "125": maksymalna osiągnięta prędkość 110km/h (licznikowa), zużycie paliwa ok 4 l/100km.  Przy pojemności zbiornika 13,5l możemy spodziewać się zasięgu 300km.

 

Naszym zdaniem

 

Testowany motocykl jest ekonomiczny, ma ładną linię, niezłe osiągi, skuteczne hamulce. Jakość wykonania nie wzbudza większych powodów do krytyki a kierowca będzie miał wygodne warunki do jazdy. Dzięki sensownym gabarytom, kulturze pracy silnika i przewidywalnym prowadzeniu będzie to super propozycja dla kobiet i osób powracających do jednośladów po latach przerwy. To także doskonały pomysł dla początkujących, lubiących klimaty motocykli klasycznych.

 

Junak M12 Vintage kosztuje 8299zł. Naszym zdaniem, biorąc pod uwagę relację cena/jakość to dobra oferta. A do tego naprawdę ładna.

Gdyby tak jeszcze w ofercie była wersja 400/500ccm!

 

Dane techniczne

 

MODEL   M12 VINTAGE
POJEMNOŚĆ  125 cm³
RODZAJ SILNIKA   CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
ZASILANIE SILNIKA   WTRYSK PALIWA
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA  100 km/h
MOC  7,4 kW / 10,1 KM (przy 7500 RPM)
ROZRUCH   ELEKTRYCZNY I NOŻNY
HAMULEC PRZÓD  TARCZOWY HYDRAULICZNY
HAMULEC TYŁ  BĘBNOWY MECHANICZNY
ROZMIAR OPONY PRZÓD  90 / 90 - 18
ROZMIAR OPONY TYŁ   130 / 90 - 15
WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm )  2100 / 875 / 1165
MASA WŁASNA   142 KG
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE  150 KG
WYSOKOŚĆ SIEDZISKA  730
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA  13,5 L
ILOŚĆ MIEJSC  2
DOSTĘPNE   BRĄZOWY, CZARNY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Junak M12 Vintage

64
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści