Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Jakie turystyczne enduro? Co lepsze: Ducati Multistrada 1260 S czy 950 S [PORÓWNANIE] Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Jakie turystyczne enduro? Co lepsze: Ducati Multistrada 1260 S czy 950 S [PORÓWNANIE]

Kiedy w 2010 roku inżynierowie z Borgo Panigale pokazali nową odsłonę Mulitstrady – supernowoczesnego motocykla nazywanego czterema motocyklami w jednym, większość motocyklowych turystów (i nie tylko) wpisała ten model na swoją listę marzeń. Mijają lata, a Multistrady stają się coraz lepsze, mocniejsze ale i bliższe potrzebom użytkownika. Poznajcie dwie super wersje tego motocykla – 950S i 1260S.

Ducati Multistrada 1260 S

 

Model ten zadebiutował na rynku w sezonie 2018 i jest poprawioną wersją Multistrady 1200. Silnik nowego motocykla otrzymał zmienne fazy rozrządu oraz zwiększoną do 1262 ccm pojemność. Jednostka Testastretta DVT legitymuje się ogromną, w segmencie turystycznych enduro, mocą 158 KM. To dużo więcej niż potrzeba do dobrej zabawy, ale wystarczająco, by pogonić kota spod świateł niejednemu motocyklowi sportowemu. 

 

 

Aby zapanować nad tym stadem rozbrykanych koni Multistradę 1260 S wyposażono w najnowocześniejszą elektronikę wpływającą na sposób oddawania mocy, pracę zawieszenia i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki nowemu systemowi Ride by Wire mamy 4 tryby jazdy dostosowujące charakterystykę pracy jednostki napędowej do warunków panujących na drodze oraz stylu jazdy –Sport, Touring, Urban i Rain. Wybranie odpowiedniego trybu wpływa też na ustawienie: działającego w zakrętach ABS-u (Bosch Cornering ABS), kontroli trakcji (Ducati Traction Control) czy półaktywnego zawieszenia Skyhook (Ducati Skyhook Suspension), którego ustawieniami możemy sterować z poziomu kierownicy – zapomnijcie o zsiadaniu z motocykla i kręceniu śrubokrętem, gdy zobaczycie przed sobą odcinek krętej, równej jak stół drogi. Oczywiście to nie cała elektronika jaka znajduje się na pokładzie Multistrady 1260 S, kierowca ma takie systemy jak: DWC (Ducati Wheelie Control), DHC (Ducati Hold Control), w pełni ledowy przedni reflektor z DCL (Ducati Cornering Lights), DQS (Ducati Quick Shifter), tempomat, kolorowy wyświetlacz TFT, bezkluczykowy system Hands-Free, Ducati Multimedia System z możliwością sterowania parametrami motocykla za pomocą aplikacji na smartfona.

 

Wszystkie te systemy sprawiają, że jazda Multistradą 1260 S jest wygodna, przyjemna i bezpieczna jak to tylko możliwe.

 

Ducati Multistrada 950 S

 

Multistrada 950 S to mniejsza wersja 1260-tki? Nie do końca. Co prawda jest lżejsza o 5 kilogramów, ale za to rozstaw osi jest w niej o 9 mm większy. Wygląd? Praktycznie identyczny, bo design modelu 950 S wzorowany jest na 1260 S. To co je różni to głównie silnik i przednie koło (1260 – 17 cali, 950 – 19) bo pod względem udogodnień elektronicznych wersja S 950-tki posiada praktycznie taki sam zestaw, jaki znajdziemy w modelu 1260 S.

 

Zwróćmy zatem uwagę na tę największą różnicę – silnik. Testastretta DVT to mocarna jednostka, kuriozalnie mocarna… Wszyscy, którzy są zafascynowani tym czynnikiem nie będą chcieli słuchać argumentów przemawiających za silnikiem Testastretta 11°. W końcu 113 KM to nie 158.

 

 

Wielką przewagą 950-tki jest natomiast to, że silnik ten jest dynamiczny od samego dołu, w przeciwieństwie do trochę mastodontycznej 1260, w której do użytecznych obrotów jednak trochę trzeba się dokręcić (powyżej 4000 obr./min). Jeżeli nie jesteś fanem autostradowych podróży z prędkościami z dwójką z przodu, chcesz rozkoszować się jazdą po zakrętach, a czasami wykorzystać offroadowe możliwości dziewiętnastocalowego koła, a dodatkowo chcesz zostawić sobie trochę środków na podróże – wybierz Multistradę 950 S. Jeżeli zaś przyjemność sprawi ci dosiadanie mocarnego motocykla, który często może okazać się szybszy od plastikowej braci, jeżeli liczy się dla ciebie prestiż posiadania flagowego modelu producenta – nie zastanawiaj się i zaliczkuj Multistradę 1260 S.

 

Multistrady to wspaniałe motocykle, które swoim właścicielom dadzą możliwość jazdy sportowej i miejskiej, turystycznych wypraw we dwoje po asfalcie i poza nim, zapewniając przy tym maksimum wygody i bezpieczeństwa. Jedno jest pewne – której Multistrady byś nie wybrał, postąpisz właściwie.

 

oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści