Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Jaki nowy motocykl do 35 kW na prawo jazdy A2? Przegląd rynku Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Jaki nowy motocykl do 35 kW na prawo jazdy A2? Przegląd rynku

Kiedy już zdobędziecie upragnione prawo jazdy kategorii A2, przychodzi moment ciężkiej decyzji: jaki motocykl kupić? Rynek motocykli używanych stoi otworem, lecz część z was na pewno wybierze pewność, jaką daje zakup nowej maszyny z salonu. Zebraliśmy aktualną ofertę segmentu A2 najpopularniejszych producentów obecnych na naszym rynku.

O szczegółowych zasadach, dotyczących samego prawa jazdy A2, jak też podlegających pod tę kategorię motocykli, pisaliśmy niedawno w oddzielnym artykule. Na potrzeby dzisiejszego zestawienia przypominamy tylko najważniejsze wymogi odnośnie maszyn na A2:

 

  • moc maksymalna 35 kW (47,59 KM)
  • ewentualne przeróbki z motocykli maksymalnie dwukrotnie mocniejszych - do 95 KM
  • stosunek mocy do masy max. 0,2 kW/kg (0,27 KM/kg)

 

Oferta polskich salonów jest w tym segmencie dosyć bogata. Oprócz motocykli i skuterów, które wyjściowo mieszczą się w wymaganych parametrach, mamy do wyboru również mocniejsze maszyny, które dealerzy profesjonalnie “kastrują” do 48 KM. Po zdobyciu wyższej kategorii uprawnień można je oczywiście odblokować do pełnych osiągów. Dotyczy to zazwyczaj grupy motocykli z niewysilonymi silnikami poniżej litra pojemności. Na poniższej liście uwzględniliśmy tylko te z nich, które w katalogu dealera lub na stronie producenta mają jasno zaznaczoną opcję przystosowania do kategorii A2.

 

Oczywiście posiadając prawo jazdy kategorii A2 można również prowadzić motocykle i skutery klasy 125 cm3, ale je również celowo pominęliśmy - w końcu rzucamy się w świat piekielnych mocy i kosmicznych osiągów! Rzućmy więc okiem na aktualną ofertę polskich salonów, pamiętając przy tym, że podane ceny są cenami katalogowymi. Ostateczny koszt motocykla zależy od wybranego wyposażenia i własnych umiejętności negocjacyjnych.

 

Benelli

 

Nowa na polskim rynku marka, oferująca motocykle łączące w sobie włoski design i jakość wykonania z podzespołami pochodzącymi z Azji i związaną z tym bardzo atrakcyjną ceną. Wart uwagi będzie zwłaszcza zgrabny naked BN251, napędzany silnikiem o pojemności 249 cm3 i mocy 26 KM. Kosztuje on tylko 12500 zł, czyli mniej niż niejedna 125-tka. Z kolei jego starszy brat BN302 (300 cm, 38 KM, 17900 zł) robi w tej chwili prawdziwą furorę na zachodzie Europy. Dostępna jest również jego obudowana wersja sportowa BN302R, jest już jednak sporo droższa - 24100 zł. Ofertę włoskiej firmy zamyka maszyna niemal stworzona dokładnie pod kategorię A2: turystyczne enduro TRK502, z półlitrowym silnikiem o mocy 48 KM. Ten bardzo przyzwoicie wykonany motocykl kosztuje 22500 zł.

 

BMW

 

Podstawowa oferta firmy BMW na kategorię A2 to w tym momencie nowe motocykle serii G310 - szosowy G310R (19800 zł) oraz turystyczne enduro G310GS (24000 zł). Oba napędzane są singlem o pojemności 300 cm3, dającym 34 KM mocy. Świetnie wykonane i bardzo tanie, jak na BMW, maszyny są jedną z najciekawszych propozycji na rynku. Niemiecki producent oferuje również przystosowanie do wymogów A2 wszystkich modeli z serii F (F700GS, F800GS, F800GS Adventure, F800R, F800GT), a także skuterów C650GT oraz C650 Sport, są już one jednak co najmniej dwukrotnie droższe. Ponadto seria F w przyszłym sezonie będzie miała zmienione silniki (na odpowiednio 750 i 850 cm3), nie wiadomo więc, jak ta zmiana wpłynie na wersje A2. Jeszcze jedną, bardzo ciekawą propozycją jest elektryczny skuter C-Evolution, dysponujący mocą stałą 26 KM, a szczytową 48 KM, który spełnia wymogi kategorii A2. Jego cena to niestety aż 58-67000 zł, w zależności od wyposażenia.

 

Ducati

 

Włoski producent jest dosyć bezkompromisowy i nie pozostawia wielkiego wyboru w kategorii A2. Jedyny motocykl tego typu w ofercie to Scrambler Sixty2, który na szczęście potrafi dostarczyć całą masę radości - jego widlak o pojemności 400 cm ma 41 KM mocy. Małe Ducati nie jest jednak przesadnie tanie - kosztuje 37400 zł.

 

Honda

 

Japoński gigant ma prawdopodobnie najbardziej kompleksową na polskim rynku ofertę pojazdów na A2. Są to przede wszystkim znakomite motocykle oparte na wspólnym dwucylindrowym silniku rzędowym o pojemności 500 cm3. Posiadają one “idealną” moc 48 KM, a maszyny sprawiają wrażenie dużo większych niż są w rzeczywistości. Są przy tym naprawdę świetnie wykonane i gwarantują bezproblemową eksploatację niedoświadczonym kierowcom. Do wyboru mamy szosowo-torowego sporta CBR500R (28400 zł), turystycznego funbike CB500X (28100 zł), nakeda CB500F (25500 zł) oraz miejskiego cruisera CMX500 Rebel, o mocy zmniejszonej do 45,5 KM (26100 zł). W stajni Hondy znajdziemy jeszcze dwa bardzo ciekawe motocykle enduro z silnikami 250 cm3: wzorowaną na maszynach rajdowych CRF250 Rally (26900 zł) oraz klasycznego dual-sporta CRF250L (21100 zł). Oba są świetne do codziennych dojazdów oraz wypadów za miasto, także na bezdroża.

 

Junak

 

Polska firma działająca pod legendarną marką ma w tej chwili w ofercie dwa motocykle podlegające pod kategorię A2, oba utrzymane w stylistyce klasycznego choppera i wyposażone w silniki o pojemności 400 cm3. Podstawowy M11 ma 23 KM mocy i kosztuje 13999 zł. Silnik ulepszonego M16 wyposażony jest dodatkowo w wałek wyrównoważający oraz posiada wyższą moc - 26 KM. Kosztuje niewiele więcej - 14999 zł. Do niedawna dostępny był również naked Junak NK650, został jednak wyprzedany i nie mamy sygnałów o jego powrocie.

 

Kawasaki

 

Ekipa Zielonych w segmencie A2 oferuje wyjściowo trzy modele. Pierwszy z nich to tegoroczna nowość, sportowa Ninja 400 (cena jeszcze nieznana), która zastąpiła dotychczasowy model o pojemności 300 cm3, niespełniający wymogów normy Euro. Wciąż w ofercie jest jednak napędzane tą samą dwucylindrową trzysetką turystyczne enduro Versys-X 300. Ma przyzwoite 40 KM mocy i kosztuje 24900 zł. Do wyboru jest również model J300, sportowy skuter o mocy 28 KM, stworzony we współpracy z Kymco i kosztujący 23500 zł. Kawasaki może przystosować do wymogów kategorii A2 także trzy modele klasy 650: nakeda ER-6, turystycznego funbike Versys 650 oraz cruisera Vulcan S.

 

Kymco

 

W stajni renomowanego tajwańskiego producenta skuterów znajdziemy dwa nowoczesne modele, które wpisują się w wymogi kategorii prawa jazdy A2. Miejski maksiskuter New Downtown 350i o mocy 30 KM to godny następca bestsellera w swojej kategorii - modelu Downtown 300. Kosztuje 20500 zł. Jest jeszcze nieco bardziej sportowy w charakterze XCiting 400, dający kierowcy do dyspozycji 36 KM i kosztujący 23400 zł. Świetnym pojazdem jest również największy w gamie Kymco model AK550i, kosztujący 35900 zł. Trzeba go jednak nieco uspokoić - wyjściowo ma 53,5 KM mocy.

 

Romet

 

Polska firma oferująca udane motocykle z chińskim rodowodem ma w segmencie A2 kilka ciekawych propozycji, w większości opartych na chłodzonym powietrzem singlu o pojemności 400 cm3 i mocy 28 KM. Są to przede wszystkim eleganckie modele Classic 400 w kilku odmianach: klasyczny naked w stylu yamahy SR400 (16999 zł), Cafe Racer (17599 zł) oraz wielka ciekawostka - jedyny w zestawieniu motocykl z koszem (24999 zł). Dochodzi do tego turystyczne enduro ADV400 (17699 zł), dostępne również z silnikiem 250 cm3 (ADV250 - 15999 zł).

 

Suzuki

 

Ofertę Suzuki otwierają dwie bardzo ciekawe 250-tki, z rzędowymi twinami o mocy 25 KM. Pierwszą jest turystyczne enduro V-strom 250 (23500 zł) o bardzo ciekawej stylistyce. Drugą - sportowy GSX250RA (22500 zł), który dostępny jest również w rasowym malowaniu fabrycznego teamu wyścigowego Suzuki. Kierowcy dysponujący prawem jazdy A2 mogą jeszcze wybrać jeden z niezawodnych skuterów. Burgman 200 ma 18 KM mocy, Burgman 400 (34500 zł) już 30,5 KM. Zostają jeszcze dwa większe i mocniejsze modele, które można przystosować do kategorii A2 - znany i lubiany naked SV650 (27300 zł) oraz luksusowy maksiskuter Burgman 650, kosztujący 44900 zł.

 

Vespa

 

Legendarne włoskie skutery to nie tylko miejskie 50-tki i 125-tki. Od kilku lat w ofercie znajdują się modele GTS i GTV, napędzane silnikiem o pojemności ok. 300 cm3 i mocy 21 KM, dzięki któremu mają całkiem emocjonujące osiągi. Od innych skuterów odróżnia je, oprócz klasycznej stylistyki, całkowicie metalowe, samonośne nadwozie, dające Vespie dużą sztywność i pewność prowadzenia. W palecie modelowej znajdziemy klasycznego GTS300 (25000 zł), GTS300 Super Sport o nieco odważniejszej stylistyce (26000 zł) oraz GTS300 Touring (26000 zł), wyposażonego w akcesoria turystyczne, m.in. bagażnik i szybę. Bardzo ciekawą propozycją Vespy jest model GTV300 Sei Giorno, utrzymany w stylistyce wyścigowych skuterów z lat 50 XX wieku. Jest nieco droższy od pozostałych trzysetek, kosztuje 27500 zł.

 

Yamaha

 

W ofercie firmy Yamaha również znajdziemy kilka propozycji dla segmentu A2.  Dwa podstawowe to agresywny naked MT-03, kosztujący 23500 zł, oraz sportowy YZF-R3, za którego trzeba zapłacić 24900 zł. Oba motocykle napędzane są nowoczesną, rzędową dwójką o pojemności 300 cm3 i mocy 42 KM. Do wymogów A2 można również przystosować nakeda MT-07, kosztującego 28990 zł. Do tej gamy dołączają skutery o sportowym charakterze: X-MAX 300 25900 zł), napędzany singlem o mocy 28 KM, nieco większy X-MAX 400 (29900 zł), oddający 33 KM. Ofertę zamyka największy maksiskuter w ofercie Yamahy, dynamiczny T-MAX z rzędowym twinem o pojemności 530 cm3 i mocy 46 KM.

 

Więcej o motocyklach BMW
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści