Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Używane Jaki motocykl używany do 10-15 tys. zł na prawo jazdy kat. A2 ? Co kupisz w przedziale 10000 - 15 tysięcy złotych. Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Używane

Jaki motocykl używany do 10-15 tys. zł na prawo jazdy kat. A2 ? Co kupisz w przedziale 10000 - 15 tysięcy złotych.

Po wielu trudach i wyrzeczeniach zrobiłeś w końcu prawo jazdy kategorii A2 i przed tobą zakup motocykla. Wymęczona kieszeń nie oferuje jednak nadmiaru środków finansowych, pozostaje więc przegląd oferty motocykli używanych. Co wybrać?

O ile w przypadku motocykli nowych sprawa jest dosyć prosta - sprawdzenie oferty salonów nie nastręcza większych trudności - to rynek motocykli używanych może przyprawić o rozpacz i skłonności autodestrukcyjne. Dostępna jest ogromna ilość pojazdów, każdej wielkości, każdego rodzaju, z różnych roczników, w bardzo różnym stanie i w bardzo różnej cenie. Od kilkunasto-kilkudziesięcioletnich trupów za kilkaset zł (choć zdarzają się oczywiście wychuchane stare perełki) po pachnące jeszcze nowością motocykle po jednym sezonie lub wręcz po kilku przejażdżkach. Tworząc ten krótki poradnik, musieliśmy więc przyjąć jakieś kryteria, by te szeroko rozsypane klocki pozbierać mniej więcej do kupy.

 

Prawo jazdy kategorii A2 jest pomyślane jako kategoria pośrednia, więc my też podeszliśmy do tematu mając z tyłu głowy uśrednione wymagania. Z tego powodu najpierw kierujemy się budżetem, który ustaliliśmy na poziomie mniej więcej 10-15 tysięcy zł. Bardzo mniej więcej - ostateczne kwoty dyktuje rynek i osoba sprzedającego, najczęściej podatna na negocjacje. Oczywiście wielu z was oburzy się, że 15 tysięcy zł to wcale nie jest średni budżet i można mieć w tych pieniądzach dobrze utrzymanego turystyka z dużym silnikiem. Przyjęliśmy jednak, że jest to rozsądna kwota, za którą można kupić motocykl sprawny, bezpieczny, w miarę młody i z osiągami jak najbliższymi dopuszczalnej granicy 48 KM.

 

Nasze zestawienie nie jest oczywiście precyzyjne, nie zawiera dokładnych tabel średnich cen poszczególnych modeli w różnych rocznikach, ponieważ czas płynie w jedną stronę i te dane zmieniają się z tygodnia na tydzień. Potraktujcie poniższą listę jako zbiór haseł, które warto wpisać w wyszukiwarkę, kiedy szukacie swojego wymarzonego motocykla na prawo jazdy kategorii A2. I nie śpieszcie się z zakupem - to wy jesteście panami sytuacji, a rynek jest przebogaty. Zaczynamy!

 

Aprilia Pegaso 650 - udany szosowo-terenowy motocykl typu funbike, produkowany w latach 1992-2012. Przez większą część okresu produkcji tej maszyny montowano w niej 48-konny singiel Rotaxa, identyczny jak w BMW F650. Oba modele toczyły zresztą ciągłą walkę na rynku, którą wyraźnie wygrał jednak sporo droższy motocykl z Niemiec. Silnik ten chwalony był za rasowy dźwięk i sporą dynamikę. Niestety był również dość paliwożerny. Z tego powodu należy zwrócić uwagę na motocykle z pierwszych lat produkcji, które miały tylko 14-litrowy zbiornik, dający bardzo kiepski zasięg. Od roku 1997 zbiornik miał już 22 litry. W roku 2001 doszedł wtrysk paliwa. Z kolei w sezonie 2005 wysłużony silnik Rotaxa zastąpiono singlem od Yamahy XT660, który został tam już do końca produkcji Pegaso. Generalnie model ten jest bardzo zbliżony do BMW F650 i oferując podobną jakość wykonania jest zazwyczaj sporo tańszy. Pegaso w różnych latach bywało sprzedawane w wersjach specjalnych, np. z wyższą szybą i kufrem. Warto się rozejrzeć za dobrze utrzymanym egzemplarzem, to pozycja zdecydowanie warta rozważenia.

 

Aprilia Scarabeo 500 - maksiskuter na dużych kołach, który w swoim czasie był jednym z najlepiej sprzedających się produktów w historii Aprilii. Napędzany singlem o pojemności 460 cm3 i sporej mocy 39 KM, który może pochwalić się niskim apetytem na paliwo - średnio ok. 4 litry/100 km. Dzięki mocnemu podwoziu i dużym kołom (16 i 14 cali) świetnie jeździ w zakrętach i pokonuje nierówności. Ma też bardzo ciekawą, klasyczną stylistykę. Jest to bardzo dobry wybór dla wyższych kierowców, którzy szukają dużego i mocnego skutera na co dzień.

 

BMW F650 / F650GS / G650GS - seria kolejnych turystycznych enduro BMW, napędzanych austriackim singlem Rotaxa o mocy 48 KM, była produkowana w latach 1993-2008. Motocykl występował w tym czasie w wielu wersjach stylistycznych, zorientowanych bardziej na szosę lub wręcz przeciwnie - w cięższy teren, m.in. F 650 ST Strada, F 650 Funduro, F 650 CS Scarver, F 650 GS, F 650 GS Dakar. Ogromna ilość wyprodukowanych egzemplarzy gwarantuje dobrą dostępność części zamiennych. Nie warto śpieszyć się z zakupem - rynek motocykli używanych jest bardzo duży i można wyszukać naprawdę dobrą sztukę. W sezonie 2010 motocykl powrócił na rynek w postaci G650GS i G650 Sertao. Montowane w nich silniki były już jednak produkowane na licencji w Chinach. Modele z rodziny F650 i G650 to obecnie najtańsza opcja wejścia w świat motocykli BMW. Warto spróbować.

 

Honda VT 750 Shadow - choppery i cruisery z rodziny Shadow były produkowane przez Hondę od wczesnych lat 80 i występowały w różnych pojemnościach. Jako optymalny zakup na kategorię A2 polecamy kilkuletnie modele VT750, które będą sprawdzonym i bezproblemowym wstępem do przygody z motocyklami z tego segmentu. Jak to z  armaturą bywa, maszyny używane często wyposażone są  w zestaw dodatków wyrażających osobowość poprzedniego właściciela, niech więc nie zdziwi was mnogość skórzanych frędzli i trupich czaszek. My ze swojej strony polecamy zwłaszcza piękną wersję Shadow Aero, utrzymaną w konwencji klasycznych krążowników lat 40 i 50.

 

Honda CB500 - motocykl, którego nie mogło zabraknąć w tym zestawieniu. Popularna “Cebula” to królowa w świecie motocykli dla początkujących. Pancerna konstrukcja, dynamiczny, oszczędny i płynnie pracujący silnik, setki krążących po rynku egzemplarzy i bardzo przyzwoite ceny zakupu to tylko niektóre z zalet tego zgrabnego nakeda. CB500 będzie zawsze dobrym wyborem na ostatnia chwilę, kiedy usiądziecie bezradnie zmęczeni przeglądaniem innych, niepewnych ofert. To również świetny motocykl przejściowy, który łatwo kupić i łatwo odsprzedać. Jej kolejne generacje produkowane są do dziś. Zdecydowanie jedna z najmocniejszych pozycji w naszym zestawieniu.
 

Honda NC700X - siedemsetka to przedstawicielka pierwszej generacji rodziny NC (funbike, naked i maksiskuter), która od kilku lat rewolucjonizuje ofertę Hondy w segmencie średnich motocykli. Silnik napędzający ten pojazd jest bardzo nietypowy, jak na jednostki motocyklowe, pochodzi bowiem w prostej linii z auta. Montowany był m.in. w Hondzie Jazz, a do NC-ków trafiła jego podzielona na pół wersja. Z czterech cylindrów w rzędzie zostały dwa, o łącznej pojemności skokowej 700 cm3. Jego praca jest przez to bardzo spokojna i wyważona, z zakresem obrotów ograniczonym do ok. 7 tysięcy, ciągnie za to od samego dołu i jest bardzo oszczędny, potrafi spalić poniżej 4 l/100 km. Dostępny jest również w wersji z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią DCT.

 

Honda SW-T400/600 - ultrawygodne maksiskutery Hondy, napędzane rzędowymi twinami. Linia SW-T jest następcą lubianych Silver Wingów. Jest to jedna z najlepszych propozycji w swojej kategorii, za czym przemawia niespotykany komfort podróży połączony ze świetnymi osiągami. SW-T ma też zintegrowany układ hamulcowy C-ABS, który jest znakomitym prezentem dla niedoświadczonego kierowcy. Wisienką na torcie tego modelu jest ogromny schowek pod kanapą, jeden z największych na rynku.

 

Junak M16 - kilkuletni M16 to opcja budżetowa, jeśli koniecznie chcecie zostać Easy Riderem. Ma ciekawą sylwetkę i tylne zawieszenie udające sztywną ramę. Dwucylindrowy silnik do demonów mocy nie należy, motocykl nie powinien więc zaskakiwać nagłymi wyskokami. Co do bezawaryjności i jakości wykonania, opinie są różne. Jedni bardzo chwalą, inni kręcą nosem. Na pewno działa tu zasada “jak dbasz tak masz”, warto więc dokładnie obejrzeć maszynę przed zakupem i poznać dotychczasowego właściciela.

 

Kawasaki ER-6 - miejski naked, następca bardzo udanego ER-5, w którym dwucylindrowego twina powiększono do 650 cm3, a motocykl otrzymał mocniejsze hamulce, z podwójną tarczą z przodu oraz ABS-em. ER-6 ma bardzo ciekawą stylistykę, jest przy tym wąski i świetnie sprawdza się w mieście. Jest również przyjazny dla wyższych kierowców - oferuje odpowiednią ilość miejsca na nogi. Motocykl przechodził po drodze dwa face liftingi, poszczególne modele mogą więc różnić się kształtem lampy, pługa i kilku innych elementów. Również jeden z najpopularniejszych motocykli w segmencie A2, trzeba tylko znaleźć egzemplarz z obniżoną mocą, w wersji otwartej to aż 72 KM.

 

Więcej o motocyklach Junak

strony

oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści