Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Jaki motocykl turystyczny wybrać? Nowe klasyczne enduro Moto Guzzi V85 TT Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Jaki motocykl turystyczny wybrać? Nowe klasyczne enduro Moto Guzzi V85 TT

Jakie cechy powinien mieć motocykl idealny do turystyki? Powinien mieć cechy majestatycznych, amerykańskich krążowników, czy wielkich turystyków spod znaku złotego skrzydła, a może szybkich jak błyskawica potężnych japońskich przecinaków? Niekoniecznie! Poznajcie uniwersalnego, pięknego, klasycznego turystyka, który nie skapituluje gdy skończy się utwardzona droga.

Moto Guzzi V85TT to tegoroczna nowość tego renomowanego, włoskiego producenta motocykli. Motocykl zbudowany na całkowicie nowym silniku, który jednak wciąż jest klasyczną, nierozerwalnie wiążącą się z marką - wzdłużną V-ką o kącie rozwarcia 90 stopni, z czterema zaworami na cylinder i z napędem, w bardzo wygodny dla użytkownika sposób, przekazywanym wałem. Choć klimat pozostał ten sam, to jednak zmieniła się całkowicie charakterystyka jednostki, poprawiła się kultura pracy, a silnik dużo żwawiej i chętniej wchodzi na obroty. A co z mierzalnymi parametrami? Z pojemności 853 ccm osiągnięto maksymalną moc 80 KM i maksymalny moment 80 Nm, to bardzo przyzwoite wartości, które jednak nie obciążają wcale silnika mającego zakusy na bycie jednostką długowieczną.

 

 

Klasyczny oczywiście nie jest tylko silnik, ale cały design motocykla. Za inspirację do powstania nowej konstrukcji posłużył model V65 TT, który w 1985 roku przemierzał piaski Sahary podczas najtrudniejszego rajdu terenowego na świecie. Charakterystyczne, dwukolorowe malowanie V85TT o nazwie Sahara (biało-czerwono-czarno-żółte) to hołd oddany tej klasycznej konstrukcji z ubiegłego wieku.

 

Moto Guzzi V85TT jest pierwszym turystycznym enduro zaprojektowanym od podstaw w klasycznym stylu, a właściwie pierwszym na świecie neoklasycznym turystycznym enduro! Dwa okrągłe reflektory, charakterystyczny dla Moto Guzzi silnik, wysoko poprowadzony wydech, widoczne elementy konstrukcyjne ramy głównej i pomocniczej – to wszystko składa się na ponadprzeciętny, wyjątkowy wygląd maszyny, obok której nikt, każdy kto jest choć trochę wrażliwy na klasyczne piękno, nie przejdzie obojętnie.

 

 

Neoklasyczny motocykl to sprzęt godzący dwa, zdaje się przeciwstawne sobie, światy. Choć Moto Guzzi V85TT wygląda jak motocykl z ubiegłego wieku, to parametrami jezdnymi i poziomem bezpieczeństwa nie odstaje od najnowocześniejszych motocyklowych konstrukcji. Dzięki systemowi Ride by Wire możemy wybrać trzy tryby pracy silnika – Road, Rain oraz Off Road, o bezpieczne hamowanie dba ABS, a nad przyczepnością tylnego koła czuwa kontrola trakcji. Parametry pracy tych systemów możemy zmieniać i dopasowywać do własnych preferencji korzystając z kolorowego wyświetlacza TFT.

 

Dodatkowo Moto Guzzi V85TT, dzięki dużemu skokowi zawieszeń, sporemu prześwitowi oraz szprychowym kołom, o średnicy 19 i 17 cali, nie kapituluje przed luźnym podłożem i zapewnia podstawową sprawność offroadową w lekkim i średnio ciężkim terenie.

 

Moto Guzzi V85TT to genialny, wygodny, a dzięki wałowi napędowemu, także bezobsługowy turystyk na każde, nawet najgorsze drogi, który zapewni ci mega wrażenia z jazdy, robiąc to w prawdziwie klasycznym klimacie.

 

Więcej o Moto Guzzi V85TT w teście Motogenu oraz na stronie importera

 

Więcej o motocyklach Moto Guzzi
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści