-->
Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Jaki motocykl do turystyki - opis R1250RT i K1600 Grand America Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Jaki motocykl do turystyki - opis R1250RT i K1600 Grand America

Podróżować można praktycznie każdym rodzajem motocykla, tylko na pewno nie każdy motocykl będzie do turystyki stworzony, a co za tym idzie będzie dawał motocykliście maksimum wygody w długich trasach. Jeżeli marzysz o dalekich wycieczkach, zwiedzeniu całego kontynentu na dwóch kołach, po prostu musisz wziąć pod uwagę któryś z tych motocykli BMW – R 1250 RT i K 1600 Grand America.

Rozważając zakup nowego motocykla mamy całe spektrum możliwości. Możemy sami skonfigurować swój pojazd, wyposażając go w te akcesoria i tylko w te, które na pewno będą nam potrzebne. Możemy wybrać motocykl najnowocześniejszy, oferujący swojemu użytkownikowi najlepsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oraz wygody podróży. Na końcu, co wcale nie jest dla wielu takie najmniej ważne, możemy wybrać ulubiony kolor pojazdu. Wybierając pojazd według tego klucza po prostu trzeba zorientować się co oferuje nam producent motocykli premium, BMW Motorrad:

 

R1250RT nowe wcielenie turystycznej ikony

 

BMW R1250RT to kolejna już wersja motocykla oznaczonego literami RT, różniąca się jednakże od swojego poprzednika przede wszystkim jednostką napędową. W sezon 2019 BMW wjechało ze swoim absolutnie nowym, dwucylindrowym bokserem o pojemności 1254 ccm, mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym sięgającym 143 Nm. Jednostkę tę wyposażono w unikalny system zmiennych faz rozrządu BMW ShiftCam, dzięki któremu wysoka moc i potężny moment obrotowy dostępne są już przy niskiej prędkości obrotowej wału korbowego. RT-ek jeszcze nigdy nie był tak mocny, tak zwinny i zrywny!

 

Dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i rewelacyjnemu zawieszeniu, z opatentowanymi przez BMW Motorrad systememami Telelever i Paralever, R1250RT prowadzi się bardzo neutralnie przy każdej prędkości, a jego masa sięgająca 279 kg (pojazd zatankowany, gotowy do jazdy) jest praktycznie niezauważalna. Zauważalna jest natomiast wygoda za kierownicą, dzięki bardzo dobrej osłonie przed wiatrem, wygodnemu siedzeniu, zarówno kierowcy jak i pasażerki oraz bardzo przemyślanej ergonomii.

 

 

Mały apetyt na benzynę nowoczesnego boksera, poniżej 5 litrów na 100 km, sprawia, że pełny bak paliwa pojemności 25 litrów wystarczy na 500 km jazdy bez potrzeby tankowania! To dopiero turystyka przez duże „T”!

 

Motocykl już w podstawowej wersji wyposażony jest w najnowocześniejszy ABS Pro BMW Motorrad, kontrolę trakcji ASC, dwa tryby jazdy (Road i Rain), elektrycznie regulowaną szybę, pojemne kufry boczne oraz HSC – czyli asystent ruszania pod górę.  

 

Dodatkowo nasz wymarzony motocykl możemy wyposażyć w niezliczone dodatkowe akcesoria, które umilą i ułatwią nam podróż, np. system bezkluczykowy, asystent zmiany biegów Pro shift, system audio, światła do jazdy dziennej, tempomat, podgrzewane siedzenia, zawieszenie Dynamic ESA, centralny zamek i wiele, wiele innych…

 

K 1600 Grand America

 

Literka „K” w nazwie motocykla BMW oznacza nic innego, jak jednoślad napędzany silnikiem rzędowym i tak też jest w przypadku K 1600 GA. Silnik to nie byle jaki, bo legendarna już sześciocylindrowa rzędówka o pojemności 1649 ccm, mocy 160 KM i momencie obrotowym sięgającym aż 175 Nm już przy 7750 obr./min. Wartości te pozwalają na bardzo dynamiczną jazdę, sprawne wyprzedzanie i wysoką prędkość podróżną pojazdu ważącego w stanie gotowym do jazdy niebagatelne 364 kg.

 

 

Dzięki kanapie umieszczonej niewysoko, bo raptem 750 mm od ziemi, każdy, nawet niewysoki motocyklista, będzie czuł się komfortowo podczas manewrowania Grand Americą a także podczas postoju na światłach. Zupełnie jak w R 1250 RT inżynierowie BMW zrobili wszystko by, całkiem przecież spora masa tego motocykla, była jak najmniej odczuwalna. Wystarczy ruszyć nim z miejsca, aby zapomnieć ile ten motocykl waży.

W motocyklu turystycznym, obok pojemnych, wodoszczelnych, zamykanych na klucz kufrów, liczy się przede wszystkim wygoda podróżujących nim osób. W tym temacie Grand America jest po prostu niedościgniona. Pasażerka, dzięki oparciu zamontowanemu na kufrze centralnym, w komfortowy sposób może podróżować siedząc na szerokiej i wygodnej kanapie. Kierowca chroniony potężną owiewką, wyposażoną w wysoką, regulowaną elektrycznie szybę, podróżując na szerokiej, głęboko wyprofilowanej kanapie dającej oparcie także lędźwiom, może pokonywać kolejne kilometry z wielką przyjemnością i bez uczucia zmęczenia.

BMW K 1600 GA zapewnia swojemu użytkownikowi maksimum bezpieczeństwa dzięki zintegrowanemu systemowi ABS BMW Motorrad, zaawansowanej kontroli trakcji, mapom silnika, asystentowi ruszania pod wzniesienie HSC, czy asystentowi cofania. Swoje BMW można wyposażyć również w kolejne elektroniczne udogodnienia, takie jak: system zawieszenia Dynamic ESA, tempomat, system bezkluczykowy, asystent zmiany biegów PRO, centralny zamek, światła led, nawigację, adaptacyjne doświetlanie zakrętów i wiele innych umilających podróż rozwiązań.

 

BMW – najlepszy wybór

 

Nieważne który z tych motocykli wybierzesz, czy będzie to zwinny R 1250 RT, czy mocny jak tur K 1600 GA, każdy wybór okaże się słuszny, a od tej pory każda, nawet najdłuższa podróż okaże się… zbyt krótka.

 

Więcej informacji na stronie importera

 

Więcej o motocyklach BMW

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści