Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Jaki motocykl do nauki jazdy na kole: Kawasaki ZX636, Honda CBR600, Suzuki DRZ400SM, Suzuki GSXR600? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Jaki motocykl do nauki jazdy na kole: Kawasaki ZX636, Honda CBR600, Suzuki DRZ400SM, Suzuki GSXR600?

Powiedzmy szczerze, konstrukcja większości motocykli sportowych i nakedów umożliwi jazdę na tylnym kole, niestety nie wszystkie z nich w perspektywie czasu zniosą to bezawaryjnie. Czasami bardziej opłaca się dokupić drugi, lub wymienić obecny motocykl na taki, który sprawdzi się w czasie intensywnego, stuntowego treningu. Na jaki? A oto nasze typy!

Oczywiście kwestią dyskusyjną pozostaje, czy kupujemy motocykle wymienione w dalszej części materiału jako seryjne, czy wcześniej przerobione do stuntu. Jeśli oryginalne, wydamy więcej pieniędzy ale istnieje duża szansa, że nasz pojazd nie będzie wyeksploatowany do granic możliwości. Sami możemy także określić na jakich podzespołach go przerobimy.

 

Jeśli jednak ma służyć do jazdy ekstremalnej w dłuższym okresie, na pewno nie unikniecie konieczności montażu dodatkowego hamulca tylnej tarczy sterowanego z kierownicy, przegrody miski olejowej (zapewniającej zasysanie oleju przez smok w czasie wykonywania długich gum), zmiany przełożeń czy montażu klatek osłaniających silnik. W takim wypadku część kasy możecie odzyskać sprzedając np. oryginalne owiewki lub elementy karoseryjne zbędne podczas jazdy ekstremalnej.

Honda CBR600F4/CBR600F4i

Do niedawna gwiazda i absolutny numer jeden wśród motocykli stuntowych. Jej największym atutem jest płynność, przyjazna charakterystyka silnika i wręcz pancerna wytrzymałość konstrukcji. Szczególnie polecamy model na wtrysku bez względu na to czy jest w wersji zwykłej, czy sport. Warto także zastanowić się, czy nie lepiej od razu zainwestować w egzemplarz przerobiony do stuntu. Zaoszczędzicie wówczas sporo czasu i kilka pln. poświęconych na przeróbkę. Największą wadą Hondy jest stosunkowo duża masa.

 

 

Koszt motocykla przerobionego to 4000-8000 zł, oryginalnego od 6500 nawet do 14000 zł.

 

 

Powiązane materiały

PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści