Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Jaki motocykl do miasta? MV Agusta Dragster 800 RR! Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Jaki motocykl do miasta? MV Agusta Dragster 800 RR!

Jakie cechy powinien mieć motocykl idealny do miasta? Przede wszystkim powinien być lekki i zwrotny – aby umożliwić codzienną walkę w zakorkowanej, miejskiej dżungli. Dalej, możemy zdecydować, czy chcemy motocykl praktyczny – z silnikiem o niewielkiej pojemności, kufrem centralnym i owiewkami chroniącymi kierowcę od wiatru, czy też budzący emocje i cieszący oko, z mocnym silnikiem i przepięknym, unikalnym designem. Zdecydowanie przedstawicielem tej drugiej grupy jest włoska piękność, MV Agusta Dragster 800!

MV Agusta Dragster 800 RR to zbudowany na stalowej, kratownicowej ramie miejski bolid, który nawet na postoju wygląda, jakby pędził zamykając licznik. Silnik, w jaki wyposażony jest ten motocykl, to charakterystyczna dla tego producenta konstrukcja – rzędowa trzycylindrowa jednostka o mocy maksymalnej sięgającej 140 KM przy 12 300 obr./min oraz 87 Nm osiąganych przy 10 100 obr/min. Przy masie 168 kg (na sucho) są to parametry zapewniające mega zabawę, a jeżeli dodamy do tego wyjątkowo krótki rozstaw osi, wynoszący 1380 mm, otrzymujemy maszynę uzyskującą wyjątkowo długi interwał pracy przedniej opony.

Aby jednak także normalna jazda była na nim możliwa, producent wyposażył swoją konstrukcję w najnowocześniejszą elektronikę zapewniającą bezpieczeństwo motocykliście w każdych warunkach drogowych. Na pokładzie Dragstera mamy, dzięki systemowi Ride by Wire, cztery mapy sterujące pracą silnika, ośmiostopniową kontrolę trakcji oraz ABS Bosch 9 Plus z systemem zapobiegającym unoszeniu się tylnego koła przy mocniejszym hamowaniu.

 

 

A hamulce w jakie wyposażony jest Dragster, to sportowy majstersztyk. Dwie pływające tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm, dwa czterotłoczkowe, mocowane radialnie zaciski Brembo, przewody w stalowym oplocie i super dozowalna pompa hamulcowa – pozwalają na zatrzymanie na najkrótszym dystansie, nawet pędzącego ze swoją maksymalną prędkością 244 km/h motocykla.

 

Szeroka kierownica typu clip-on, z regulowanym kątem ustawienia jej połówek, pozwala na dostosowanie jej charakterystyki do preferowanego stylu jazdy. Dragster jest motocyklem który, dzięki jego sportowym genom, bardzo chętnie pozwoli swojemu użytkownikowi na wzięcie udziału w różnego rodzaju imprezach typu Track Day. Pomoże w tym na pewno w pełni regulowane przednie zawieszenie typu upside-down firmy Marzocchi oraz tylny, również w pełni regulowany amortyzator Sachs, wyposażony w progresywną sprężynę.

 

 

Koła szprychowe Dragstera 800 RR są nietypowe jak na ten segment motocykli, a do tego charakteryzują się wyjątkowo ciekawym zaplotem, który umożliwia stosowanie bezdętkowych opon. Tylne koło wyeksponowane na jednoramiennym wahaczu jest po prostu dziełem sztuki – oczywiście nie ujmując niczego również przedniemu…

 

MV Agusta Dragster 800 dostępna jest w trzech wersjach – podstawowej z literkami RR, specjalnej z malowaniem czarno żółtym i dodatkowym przydomkiem Pirelli oraz najmocniejszej, sportowej wersji Reparto Corse (RC) ze sportowym układem wydechowym firmy SC, mocniejszym o 10 KM silnikiem, kutymi aluminiowymi kołami i zredukowaną o 8 kg masą.

 

Więcej informacji na temat motocykli MV Agusta

 

Więcej o motocyklach MV Agusta

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści