Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Jaki motocykl do 5000 zł na kat. A – Honda, Kawasaki, Yamaha, Suzuki, Aprilia, BMW? [CB500, ER-5, GS500, Pegaso, F650GS, FJS600, Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Jaki motocykl do 5000 zł na kat. A – Honda, Kawasaki, Yamaha, Suzuki, Aprilia, BMW? [CB500, ER-5, GS500, Pegaso, F650GS, FJS600,

Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu był w sytuacji, w której serce chciałoby, a kieszeń nie pozwala. Posiadanie motocykla to jak wiadomo jedno z podstawowych praw człowieka, dlatego podpowiadamy, co warto kupić dysponując skromnym budżetem w wysokości 5 tysięcy zł.

Stare powiedzenie, że ludzi mało zamożnych nie stać na rzeczy tanie, jest w przypadku zakupu motocykla jak najbardziej aktualne. Dysponując pięcioma tysiącami złotych na pewno nie zdziałamy cudów, podejmiemy natomiast próbę znalezienia pojazdu, który w miarę bezawaryjnie pozwoli przetrwać sezon. Na pewno nie warto ładować się w motocykle z wysokiej półki, ale stare i wymagające ciągłej troski i topienia kolejnych pieniędzy w naprawy. Chyba że z góry zakładamy, że kupujemy za 5 tysięcy klasyka do remontu, a drugie 5 albo więcej wkładamy w przywrócenie go do świata żywych. Przy skromnym budżecie warto skupić się na stanie poszczególnych podzespołów, a niekoniecznie na deklarowanym przez sprzedawcę przebiegu.

 

Jak zwykle tworząc takie zestawienie musieliśmy przyjąć pewne kryteria. Głównym jest oczywiście maksymalna cena 5 tysięcy zł. Ponadto uznaliśmy, że musi to być maszyna bezwypadkowa, a przynajmniej aktualnie nieuszkodzona - to akurat trzeba weryfikować indywidualnie. Motocykl nie powinien być przy tym starszy niż 20 lat. Obraz, jaki wyłania się po założeniu tych filtrów jest taki, że w takim budżecie kupimy raczej pojazd z silnikiem o pojemności do 500-600 cm3, z czego te większe będą z rocznika bliskiego maksymalnej granicy.

 

Naszym zdaniem warto wybrać model mniejszy, ale młodszy i mniej przechodzony, niż szarpać nerwy z mocniejszym, ale w kiepskim stanie. I jeszcze jedno - polecamy skupić się na motocyklach produkowanych masowo, przez wiele lat. mamy wtedy gwarancję dobrej dostępności części zamiennych. M.in. dlatego postawiliśmy głównie na popularne modele z japońskiej “Wielkiej Czwórki”.

 

 

oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści